Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til hvad ny webshop skal sælge

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Spørgsmålet har været oppe mange gange før, nu kommer det op igen. ;)

Jeg har nu brugt rigtig lang tid på at tænke over hvad min kommende webshop skal sælge, uden rigtig at have fundet frem til noget som ikke er et fyldt marked. Jeg har før haft en webshop som solgte iPhone tilbehør, markedet blev dog alt for fyldt så jeg valgte at sælge firmaet. Det jeg fremover gerne vil sælge skal ikke være en stor ting, gerne noget hvor man kan have et mellem stort lager herhjemme uden det fylder alt for meget. Markedet skal ikke være alt for proppet, derimod gerne være let er komme ind på og toppe på google.

Jeg har læst mange gamle tråde med samme spørgsmål, dog har det ikke rigtig sat noget i gang.

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

du skal også passe på det ikke bliver for småt, så indtjeningen ikke er stor nok.

Hvis du er bange for et stort varelager grundet pladsmangel, så kunne du satse på kun et enkelt produkt.

Det har den fordel du kun laver en webshop med det ene produkt, du skal kun søgeoptimere på et produkt, du skal kun have emballage til det ene og i den dur.

Du kan så købe stort hjem, af den ene ting og måske sælge den billigere da du kun fokuserer på den ene ting.

Det ville jeg gøre hvis jeg skulle åbne en webshop igen.

Og det ville være et produkt omkring 400-1400, noget i den dur så man også selv kan være med når der skal købes stort ind for at få gode rabatter.

vh T

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil starte en webshop med "succes" så kan du sætte dig og tænke over tingene på denne måde.

Hvad mangler jeg? Fx. jeg overvejede at starte en webshop der solgte kasketter af modellen "snapbacks", fordi det irriterede mig at der ikke var nogen dansk hjemmeside hvor man kunne finde de fede modeller. Derfor ville jeg udfylde det hul i markedet.

Sæt dig ned og tænk på samme måde. Det behøves ikke at være indenfor samme produktkategori. Hvis du føler det mangler, så er du nok ikke den eneste. Men du kan altid forhøre dig om andre føler det samme mangel. ;-)

Du skal differentiere dig på en unik måde som kunderne vil vælge frem for andre webshops, hvis du sælger det samme produkt.


Håber det kan hjælpe til at komme på en idé. :-)

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, mange tak for jeres tid. Jeg tænker fortsat rigtig meget over hvad jeg vil sælge, synes det er svært lige at finde på en idé. Jeg har brugt rigtig lang tid på at tænke over hvad det er jeg skal sælge.

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Jeg tror de fleste der overvejer webshop står med samme tanker som dig...Og umiddelbart så ser det ud til at RIGTIG mange gerne vil starte webshops fordi det ser så simpelt ud. Og hvis det er let, så kommer der vel hurtigt andre til, så skal du starte forfra igen.

Hvad er det du gerne vil have? Er det en shop med noget letsælgeligt, hvor din google placering gør arbejdet for dig eller hvad er målet for dig på sigt?

Mvh. Martin

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg tænker at det skal være let at sælge og som du skriver at google gør arbejdet, da jeg ikke selv er så god til det. Jeg tænker og tænker men kommer ALDRIG frem til noget jeg kan sælge. Synes det er svært at finde på noget som ikke allerede findes.. Men ja, det skal være let at sælge, og helst ikke koste flere tusinde..

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg tænker at det skal være let at sælge og som du skriver at google gør arbejdet, da jeg ikke selv er så god til det. Jeg tænker og tænker men kommer ALDRIG frem til noget jeg kan sælge. Synes det er svært at finde på noget som ikke allerede findes.. Men ja, det skal være let at sælge, og helst ikke koste flere tusinde.. Har nu tænkt i snart 3 måneder...

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Nedenstående kan forhåbentlig hjælpe dig i processen...

Bedre – er dit produkt eller din service bedre end hvad du ellers ser på markedet? Vil målgruppen betale for det?

Billigere – Hvis dit produkt/service mere end matcher konkurrenterne, står du godt. Hvis produktet/servicen er tilstrækkeligt meget billigere, kan lavere kvalitet eller bekvemmelighed endda måske accepteres - uden at det medfører støj fra målgruppen..

Bekvemmelighed – Mennesket er et forholdsvist intelligent dovendyr – hvis dit produkt/service gør hverdagen mere bekvem, er du nået langt.

Behovsdækning – er behovet eksisterende eller skal det skabes? Hvis behovet først skal skabes, kan det koste vanvittigt mange ressourcer, før målgruppen er villig til at betale – og hele projektet vil være forbundet med stor usikkerhed. Find et eksisterende behov – eller ha’ godt med penge med…

Pain or Pleasure? Folk vil nærmest altid betale for at afhjælpe fysisk/psykisk/økonomisk smerte, men kan lettere afvise forlystelser – eksempelvis i krisetider. Pain er ofte et mere sikkert kort på hånden, end pleasure – rent indtjeningsmæssigt. Afhjælper dit produkt/service gener, eller er det ren luksus? Luksus fravælges før gener. Sats på noget , der afhjælper ”smerte”.

Big business – er det skalerbart? Eller er der klare kapacitetsbegrænsninger (få mennesker der har evnerne til at kunne producere det, krav om et sjældent grundstof, en speciel beliggenhed eller lignende)?

Brænder du for det? Hvis ikke – så find noget andet at lave. Du risikerer at skulle konkurrere med mennesker, som både er intelligente, arbejdsomme – og som brænder for det de laver.

Bare én sætning – kan du ikke beskrive dit koncept klart i én sætning, er modningsprocessen ikke færdig – og du er slet ikke klar til at gå i luften.

Irritation over tingenes tilstand er også en rigtig god drivkraft. "Hvorfor fanden får jeg altid rødvinspletter på dugen, når jeg skænker?" førte eksempelvis til rødvins-skænke-dimsen.

Få eller mange? Vil du sælge få varer med høj fortjeneste (Rolls-Roycer) eller mange varer med lav fortjeneste (tandbørste-hoveder)? Få, dyre varer gør dig måske sårbar overfor prismæssige underbud, mange billige varer kræver volumen, før det bliver interessant...

Varens levetid/genkøbs-hyppighed: Ser du potentielt først kunden igen efter 7 år, når hans vaskemaskine er nedslidt, eller er det hver måned, kontaktlinserne trænger til udskiftning?

... Håber ovennævnte kan hjælpe...

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jesper Sommer:

Nu har jeg ikke umiddelbart planer om at starte webshop, men jeg vil gerne sige tak for dit meget brugbare indlæg. Det giver stof til eftertanke i forhold til hvis jeg en dag selv skulle kaste mig ud i webshop-livet! 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper Sommer,

Mange tak for dit indlæg, det kunne helt klart bruges! Det vil jeg skrive ned så jeg altid kan finde det frem og læse det igen.

Vil sætte med ned senere og tænke på det du skrev og så se om jeg kan finde på et/nogle rigtig godt/gode produkt/produkter.

Endnu engang mange tak for din hjælp!

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)