Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maxiweb nede??

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Roundcube er blot den software som Maxiweb har brugt til deres webmail, så hvis mailen var på samme server, så er den lige som websitet offline pt. - og efter så mange dages nedetid kunne det godt lugte af, at det ikke kommer online igen :( 

Generelt er det en dårlig idé udelukkende at benytte webmail hvis man ikke er 100% sikker på hvordan ens udbyder tager backup. 

Helt principielt, så kunne jeg aldrig finde på at vælge en udbyder der består af een person - det er ganske enkelt for risikofyldt. Lad os endelig håbe at det ikke er tilfældet her, men i den situation at ejeren f.eks. bliver kørt ned af en bus og han er den absolut eneste der måske endda i omgangskredsen kender til den virksomhed og de systemer der kører - så vil man ikke have en jordisk chance for at gøre noget som helst.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville se at få skiftet host i en rygende fart, der udover ville jeg skifte al mail til Google Apps - det er gratis, og håndteres af de mest kompetente mennesker i verden på området og giver dig samme Exchange muligheder samt mere til, i de 3-4 år jeg har brugt Google Apps er kun een spammail nået min indbakke og så er det ikke afhængig af en uprofessionel host.

Det er muligt at pege dit domæne over på en anden server, og hvis DNS'en hostes af hosten der er nede burde det stadig kunne redeligeres over på gratisdns.dk på dk-hostmaster.dk - men for at dit site skal kunne flyttes, kræver det naturligvis at du har en lokal backup liggende.

Men giv mig et prej hvis det er en opgave jeg skal hjælpe dig med.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Eric aka Seiven:
Jeg har ca 50% backup, dog har jeg ikke backup af alle mine mails. damn. - men emailen var via roundcube, er der nogenchance for at de har lidt backup? eller var det Maxiweb der stod for alt det?

Benytter du Outlook med brug af Outlook datafil, har du alle de indkomne mails.
Har du brugt webmail er du desværre seriøst ramt.

Jeg kan desværre ikke komme med noget brugbart bud på muliglighederne for reetablering af mails fra Maxiwebs eller Roundcubes setup, da jeg ikke bruger dem.
Vi benytter selv egen Exchange server med daglig backup. Skulle vi endelig overlade håndtering af mail til andre, ville det blive til Microsoft og deres Office 365.

Dbh. John

Det burde vi naturligvis også have gjort, er i hvertfald blevet en erfarring rigere.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Rittenborg:
og giver dig samme Exchange muligheder samt mere til

Ikke fordi vi skal benytte de her kedelige omstændigheder til at starte en debat om religionen Google vs Microsoft.
Men Google kan vel ikke levere alle de samme features som Exchange mail? Er det ikke kun i den betalte version, at krav om kvittering for modtagelse kan sættes i udgående mails? :) Med indre man benytter Microsoft Outlook eller lignende..

Nå, det har ikke så meget med den aktuelle sag eller den nedbrudte hostingudbyder at gøre. :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Er det ikke kun i den betalte version, at krav om kvittering for modtagelse kan sættes i udgående mails? :)

Jo det tror jeg at du har ret i. Eller rettere, ikke kvittering for modtagelse, men et estimeret gæt på at modtageren har læst og forstået mailen, for sendes en mail til en ikke-eksisterende adresse får man jo en fejl i retur. Personligt har jeg selv kun et behov for at se om nyhedsbreve bliver åbnet, men det bruger jeg helt andre værktøjer til (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En alternativ løsning til det med e-mails er at bruge et program som outlook eller thunderbird (som jeg selv bruger) også indstille mail-programmet til ikke at slette e-mails på serveren. Herved har du både en online og lokal kopi, hvilket er godt både sikkerhedsmæssigt, men også rart hvis du er væk fra din egen computer. Også tager man selvfølgelig også backup af sin lokale computer, og på den måde skal meget altså gå galt før at man mister sine e-emails da man har dine e-mails tre steder.

Hvis du ik ønsker at bruge thunderbird/outlook er Google Apps også en god løsning ja.

Håber MaxiWeb kommer op igen så du kan få gendannet dit data :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Vi ved Applikationen.dk begynder at se realiteterne i øjne.

Hvordan er mulighederne rent teknisk med at få lagt vores URL over på en eksisterende side?? Så vi køre videre i vores URL men med den anden sides CMS system.

Eller kræver det vi opretter en ny Applikationen.dk ( For vores nuværende flyttet til fx. unoeuro ) Og derefter ligger deres cms ind på vores nye side?

Vi vil gøre alt for at beholde vores URL da vi dagligt har en stor trafik tilgang og den bibeholder vi netop ved at beholde vores navn jo, men bare med en andens side layout ovenpå ( En sammenlægning af to sider )

Håber det gav mening og du måske kender et svar :) ?

Mvh. Jesper Krogfelt

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det har John allerede svaret på, i redelegerer blot domænet til andre navneservere og peger derfra til det sitet, som har det nye indhold.

I er velkomne til at låne "mine" servere i en periode, jeg er hos DNSMadeEasy.

Skriv eller ring. Du kender nummeret.
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Underligt Jannik ikke deltager i denne tråd.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 7 (61 indlæg)