Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping leverandør

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har de seneste dage leget med en lille tanke, som jeg lige vil forhøre mig med hos jer?

Der er tit og ofte nogle som forespørger på en dropshipping leverandør, og det har jeg måske fundet en løsning på.
Kunne der ikke være grundlag for sådan en virksomhed, alle ens varer fik de eks. 20 % på, og så stod man for pakning og forsendelse.Det eneste kunderne skal stå for er at få det solgt igennem deres webshop, ingen lagerbinding eller risiko, tror i folk vil være interesseret i dette?

Man kan jo opbygge lageret efter hvad der er forspørgsel på.

Tror I der er grundlag for dette? Lad mig høre hvad i mener :)

// Daniel Poulsen

 

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg helt sikkert der vil være interesse i!

Det er nemlig tit svært at finde dropshipping leverandører, i hvert fald i Danmark.


Men kan du ikke lige tilføje mig på skype, vil gerne snakke videre om det med dig.

Skype: Chrizz291


Venlig Hilsen

Christoffer Nielsen
CON Media

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du spørger om der vil være interesse hvis man tilbyder dropshipping til andre?

I så fald vil jeg mene at der er meget interesse hvis pris og produkt er attraktivt. Der er mange som ikke tør kaste penge efter varelager når de skal i gang med deres første shop.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det jeg spørger om.
Jeg fornemmer nemlig at folks største bekymring er varelageret - hvilket også er forståeligt.

Og det vil jo ikke koste folk noget at sætte det på deres hjemmeside. :)

// Daniel Poulsen

 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk idé Daniel. Undersøg lidt hvad folk kunne være interesseret i at dropshippe og så igang med at lave aftaler Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ville du dropshippe ?

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo det.
Jeg vil gå videre med tanken.
Men skal se om man ikke kan åbne op for andre salgskanaler også.

// Daniel Poulsen

 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo det man skal finde ud af. Jeg vil jo sælge det so der er efterspørgsel på. :) og det skal jeg så have fundet ud af. :)

// Daniel Poulsen

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Poulsen:

Kunne der ikke være grundlag for sådan en virksomhed, alle ens varer fik de eks. 20 % på, og så stod man for pakning og forsendelse.Det eneste kunderne skal stå for er at få det solgt igennem deres webshop, ingen lagerbinding eller risiko, tror i folk vil være interesseret i dette?

Altså nu er dit indlæg meget ukonkret, og der kastes et useriøst %-sats tal ud, som næppe holder... Du kan sikkert finde en del brancher, hvor du kan tilbyde 20%, men du kan finde mindst ligeså mange brancher, hvor den %-sats på ingen måde er realistisk.

Så ud fra ovenstående er mit svar NEJ... Forklaring følger...

Hvis du vidste, hvor meget tid og penge det kræver, at sætte en shop op, som sælger varer, så ville du blive overrasket. Det tidsforbrug skal dækkes via fremtidig indtjening af de produkter, som man gerne vil sælge.

Hvis du som dropshipping leverandør ene og alene går efter, hva der er moderne og trendy nu, så spilder du en masse seriøse menneskers tid. Fordi trends skifter konstant. Nogle holder få måneder, mens andre holder år, men generelt så skifter de fleste med jævne mellemrum. Og her efterlader du så dine kunder i et dilemma, da du vil sælge det, som er mest forespørgsel på. Hvis det f.eks i første kvartal er Kai Boisen træfigurer, og dine kunder opretter en shop efter dette, så vil de blive pisse sure i fjerde kvartal, hvis du skifter hele sortimentet, og begynder at sælge Nintendo tilbehør, fordi det er hottest...

Og desuden kræver din ide en voldsom investering, hvis det skal være varer med større efterspørgsel på. 

Og for at gøre ondt værre, så ødelægger du markedet for dine egne kunder. For hvis du sælger til 10 firmaer, så skal disse 10 kæmpe om et marked for dine produkter. Lad os antage at en til to gode kunder kunne leve af det, så vil deres levebrød pludselig være i farer, fordi du sælger til alle dem, som søger dropshipping. Det både smadre prisen, og det får dine bedste kunder til at skride...

Så selvom bagtanken bag din ide sikkert er fin, så er mit bedste bud, at den aldrig holder vand i virkeligheden, ihvertfald ik hvis DK er dit eneste marked... Og så opstår en ny problemstilling, da forsendelser ud af DK er sindsyg dyre, så du har svært ved at konkurrere på andre markeder...

Sorry for det lidt negative indlæg, men du fortjener at kende til markedsmekanismerne, så du ik spilder din tid Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Til fashion-seller:

Det er helt i orden. Hellere lidt kritiske indlæg. :) jeg forholder mig også altid kritisk til nye ideer.

Og tak for dit lange og velbegrundede svar :)

// Daniel Poulsen

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)