Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Supermarked og Import af tøj og sæbe

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Villefranche sur Mer
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen!

 

Jeg har længe tænkt på at blive iværksætter og ideer er der nok af nu er det bare at vælge hvad der skal satses på.

 

Jeg er ny her på Amino og det ser ud til at det er det rigtige sted at ''''starte'''' for der gemmer sig en lavine af spørgdsmål bag ideerene.

 

 

Drømmen om at åbne et supermarked!!!

 

Ville det ikke være skønt, hvis man i Danmark havde det samme store og brede udvalg af forskellige produkter og fødevarer som i andre EU lande?

Er der nogle her der har en idé om hvordan man starter op og hvad det vil koste ? Jeg ved godt at det er et meget bredt spørgsmål, men håber der sidder en med noget erfaring der kan komme med et par hints.

 

Er der nogle andre der sidder med samme idé så vi kunne slå os sammen om sådan et projekt?

 

 

 

Jeg bor i Frankrig og her kan man kan man købe naturlige/økologiske sæber/plejeprodukter fra Marokko og syrien og Burkina Faso

Jeg kunne godt tænke mig at indfører disse produkter på det danske marked:

 

Hvordan ser du mht. import af plejeprodukter fra Syrien, Marokko og Burkina Faso?

 

Er der specielle restrictioner når det er helt rene naturprodukter baseret på olivenolie og laverbladolie, palmeolie etc?

 

 

 

Hvad med exportkontakt af tøj og tekstiler fra Indien og Marokko? Er der nogle her på debatten som kan hjælpe mig videre?

 

 

 

 

Håber i kan hjælpe mig til at vælge.

 

 

 

MV caroline

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Det var et lidt langt indlæg :-)

 

Jeg forsøger mig alligevel!

 

Jeg ved at der finder rigtig mange dejlige interessante produkter på markedet.

 

Desværre er det sådan at det danske marked er domineret af 3 store indkøbskæder. Disse kæder er utrolig svære at komme ind i. Dels pga. prisniveau og dels pga. høje krav til leveirnsgbetingelser.

 

Jeg ville starte med at opsøge de mange små danske økologiske købmænd. der findes efterhånden rigtig mange, og deres marked er i enorm vækst.

 

Vedr. regler for reg. af levnedsmiddel produkter mm. Så skal disse blot være godkendt til EU. Start med produkter der er godkendt.

 

Jeg ville starte i det små, med at lave nogle indkøbsaftaler med 3-4 leverandører, og derefter lave et katalog, som kan udsendes til butikker, med opfølgning af præsentation af produkter.

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Caroline,

at starte et supermarked vil koste millioner. Men de kan naturligvis skaffes. Som en anden indlæsholder nævner er Danmark domineret af få kæder, hvilket skyldes at der er store penge at spare, hvis man kan købe ind i større mængder. Dvs. hvis man er den del af en kæde. Ulempen ved at være en del af en kæder er at man ikke kan bestemme sortimentet selv.

 

Mht. import af sæber mv. så hører de under de nye kosmetikregler fra EU der kræver at indgredienserne er oplistet i faldende orden og at de er skrevet i henhold til INCI. Se www.spt.dk for flere oplysninger. Du kan få hjælp af f.eks. A-consult til at få dine varer mærket korrekt. Men lige en advarsel, de tager 175 EURO i timen for deres assistance.

 

Mvh

Karin Wheler

 

  

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da et spændende indlæg. Jeg har lige et par tillægsspørgsmål...

De 3 indkøbskæder - køber de altid direkte fra producenten i udlandet? Dvs at man som importør ikke kan få dem til at købe sine varer? Nogensinde? :)

De der "indkøbsaftaler" du beskriver - hvad går de typisk ud på?

På forhånd tak

Mvh

Christian

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Dansk Supermarked, Coop/FDB & Dagrofa (som nok er de 3 største i DK) køber både direkte hos leverandørene/fabrikkerne og via danske og udenlandske agenter. Så umiddelbart er det bare at "klø på".....

Og en indkøbsaftele betyder typisk, at de køber en større volume og får en billigere pris.

Vh. Jan

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Der findes jo også bl.a. Edeka og Aldi. Ikke nok med at kæderne seperat køber mange varer til deres butikker - de er også medlem af store internationale indkøbsorganisationer, så de får varerne endnu billigere... Ahold f.eks.

Hvis du skal starte noget op, skal du nok koncentrere dig om nogle nichevarer, da du er oppe mod store kræfter. Det daværende ISO i Hovedstadsområdet, havde i slutningen fat i noget rigtigt. De var ikke så store og kunne dermed gå ind og promovere nogle af de spændende produkter fra leverandører, der ikke havde kapacitet til at levere til en af de store kæder. Det ville nok være det sted hvor jeg ville starte.

Da Rema1000 ville ind i Danmark første gang, ville Dagrofa ikke levere til butikkerne. De ærgrer de sig nok over idag...

C:

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)