Jeg er i kontakt med et par gode Adwords specialister til vores kampagne der er løbet lidt løbsk og skal tæmmes igen. Vi har fået nogle tilbud der ligger lidt i øst og vest - lader ikke til der er en helt konkret standard på markedet. Men lad os sige at vi følger forretningsmodellen der tager udgangspunkt i at man betaler jævnfør éns budget på Adwords - vi bruger rundt regnet 7.000 USD om måneden: Hvor stor en procentdel ville I betale en konsulent - eller hvad er jeres fornemmelse af markeds-standarden? |
Hej
Det er meget forskelligt hvad standarden er, når det handler om AdWords. Det kan være som du selv siger, alt lige fra øst til vest.
Når beløbet er oppe på de 7.000 US dollars om måneden, er det meget normalt med et beløb, der tager udgangspunkt i dit budget.
De bedste jeg kender på markedet, er helt klart Green Click Media. De har leveret resultater for flere virksomheder jeg kender.
Blandt andet har jeg en god bekendt, som driver en virksomhed indenfor transport.
Her er det hele blevet tjent hjem og mere til, inden for de første 3 mdr. af samarbejdet.
Nå, det var lidt en sidebemærkning i forhold til dit spørgsmål. Hvad jeg kender til markedet, er det ofte 15-25 % af ens budget, der skal betales.
Ud fra det får man ofte daglige opfølgninger, nye tekstannoncer, gennemgang og konverteringssporing, optimering på dagligt niveau af og sparring på højt niveau.
Det handler meget om kemi i starten, når du skal finde en samarbejdspartner og jeg kan som sagt kun anbefale Green Click Media.
Mvh
Carsten