på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Gratis regnskabsprogram

Slip for regneark og bevar det økonomiske overblik
    Klik her og få en gratis konto

     

    Køb et Amino Sponsorlink

     

    Nye ekspertblog-indlæg
    om  E-handel, Internet & Online marketing

    Læs flere ekspertindlæg
     

    Top karmaliste (30 dage)

    De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Google Adwords & andre PPC marketing programmer "

     

    Adwords specialist - hvor meget skal han have?

    Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
    Amino-karma 298
    Fra Santiago, Chile
    Tilmeldt 8. okt 07
    Indlæg ialt: 74


    Skrevet 19-04-2012 kl. 23:27
    Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

    Jeg er i kontakt med et par gode Adwords specialister til vores kampagne der er løbet lidt løbsk og skal tæmmes igen.

    Vi har fået nogle tilbud der ligger lidt i øst og vest - lader ikke til der er en helt konkret standard på markedet.

    Men lad os sige at vi følger forretningsmodellen der tager udgangspunkt i at man betaler jævnfør éns budget på Adwords - vi bruger rundt regnet 7.000 USD om måneden:

    Hvor stor en procentdel ville I betale en konsulent - eller hvad er jeres fornemmelse af markeds-standarden?

    Amino-karma 1.421
    Fra Grindsted
    Tilmeldt 8. jan 11
    Indlæg ialt: 319

    Carsten
    Fra CRC Scriptor
    Skrevet 19-04-2012 kl. 23:46

    Hej

    Det er meget forskelligt hvad standarden er, når det handler om AdWords. Det kan være som du selv siger, alt lige fra øst til vest.

    Når beløbet er oppe på de 7.000 US dollars om måneden, er det meget normalt med et beløb, der tager udgangspunkt i dit budget.

    De bedste jeg kender på markedet, er helt klart Green Click Media. De har leveret resultater for flere virksomheder jeg kender. 

    Blandt andet har jeg en god bekendt, som driver en virksomhed indenfor transport.

    Her er det hele blevet tjent hjem og mere til, inden for de første 3 mdr. af samarbejdet.

    Nå, det var lidt en sidebemærkning i forhold til dit spørgsmål. Hvad jeg kender til markedet, er det ofte 15-25 % af ens budget, der skal betales.

    Ud fra det får man ofte daglige opfølgninger, nye tekstannoncer, gennemgang og konverteringssporing, optimering på dagligt niveau af og sparring på højt niveau. 

    Det handler meget om kemi i starten, når du skal finde en samarbejdspartner og jeg kan som sagt kun anbefale Green Click Media.

    Mvh
    Carsten 

    Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

    Amino-karma 2.844
    Fra Århus
    Tilmeldt 16. dec 10
    Indlæg ialt: 608
    Amino Plus
    Johannes Helleland
    Fra Conversio ApS.
    Skrevet 20-04-2012 kl. 09:48

    Som du selv nævner, så findes der lige så mange AdWords løsninger/ prisniveauer som der er bureauer.

    De dyreste jeg kender ligger på 90-100% af budget, hvor andre er nede i 10-15%. Og dem med 90% kan sagtens være en bedre forretning for kunden end dem der tilbyder det til 10%. Prisen skal blot afspejle det faktiske arbejde og de forventede/ opstillede resultater.

    Men en pris burde ikke alene gives udelukkende på baggrund af AdWords budget. Andre faktorer som også er interessante for et bureau, at have med i deres tilbudsgivning er;

    - forventet ugentligt tidsforbrug m. optimering, tilføjelser, rettelser, rapportering, servicering m.m.

    - forventet antal søgeord, annoncer.

    - antal sprog/lande

    - andet.

    Så skal man forsøge, at prissætte dit AdWords behov, så gerne giv os flere oplysninger.

    Johannes

     

    Hvorfor er din webshop endnu ikke repræsenteret i Norge? Få hjælp her - 6171 2111 eller johannes@conversio.dk
    Amino-karma 3.410
    Fra Dyssegård
    Tilmeldt 13. sep 07
    Indlæg ialt: 631

    Troels Kjems
    Fra onlineeffekt.dk
    Skrevet 20-04-2012 kl. 15:33

    Hej Matster.

    Når du køber hjælp til AdWords, så køber du elastik i metermål.

    Uanset om du ønsker at betale en fast procentdel af budgettet, fast pris pr. måned, afregning pr. arbejdstime eller en form for overskudsdeling, så tjek referencer og kemi, før du begynder at snakke betaling.

    Når du tjekker referencer, så bed om en lang liste med navngivne kunder, så du selv kan vælge, hvem du ønsker at kontakte.

    Jeg har også venner blandt mine kunder, som til enhver tid vil anbefale mig, uanset hvor dårlige resultater jeg skaber.

    Og sørg for at vælge en konsulent, der har annoncesproget som sit modersmål. Har du kampagner kørende i lande med forskellige sprog, så fordel opgaven ud blandt flere AdWords konsulenter eller find et bureau, som dækker flere lande.

    Jeg har forsøgt mig i Sverige og Tyskland - og selvom jeg har haft folk til at oversætte søgeord og annoncetekster, så er det bare ulige meget sværere at lave og optimere AdWords annoncer på et sprog, som man ikke mestrer 100%. I mit tilfælde har resultaterne i hvert fald ikke været overbevisende.

    Beklager at jeg ikke svarede på dit spørgsmål. Men du kan ærlig talt ikke bruge et procenttal til særlig meget :)

    Vælg den konsulent, som giver dig den bedste fornemmelse i maven - og bliv så enige om en afregning, som står i rimeligt forhold til den arbejdsindsats, som konsulenten skal lægge.

    Mvh Troels.

    Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

    RSS-feed
     
    E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

    Google Adwords & andre PPC marketing programmer
    Besøg vores andre hjemmesider :