Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejse til udlandet selv om man skylder Skat penge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Jeg har et spørgsmål angående at rejse til udlandet, jeg har noget gæld til Skat og syntes jeg har hørt man kan blive tilbage holdt i lufthavnen hvis man skylder penge til Skat......er det rigtigt eller forkert ?

Jeg så noget station2 om en der havde en del kontanter på sig og de blev beslaglagt fordi han skyldte det offentlige, men er det kun fordi han havde kontanter på sig ?

 

Håber nogen kan hjælpe

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle gange, så har jeg fornemmelsen af, at der bliver oprettet spørgsmål på Amino udelukkende for debattens skyld. Altså for at holde gryden i kog.

Kan dette her være et sådant ?? Tongue Tied

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spørger fordi jeg er i tvivl, men skal da nok finde et andet sted at spørge fremover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

kinco:
syntes jeg har hørt man kan blive tilbage holdt i lufthavnen hvis man skylder penge til Skat......er det rigtigt eller forkert ?

Du bliver som sådan ikke holdt tilbage. SKAT laver en fogedforretning på stedet, hvis du flere kontanter på dig end det rådighedsbeløb, som du har krav på at have til digselv om måneden. Så lektien er rejs ikke med kontanter, men smid pengene på et kredit- eller debitkort (eller betal SKAT hvad du skylder).

/Henrik

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan mig bekendt inddrage dit pas, så det er ugyldigt, når du står i lufthavnen, men der skal nok være nogle særlige forhold.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
De kan mig bekendt inddrage dit pas, så det er ugyldigt, når du står i lufthavnen, men der skal nok være nogle særlige forhold.

Det er ikke en mulighed som SKAT har efter loven, men korrekt at Politiet kan.

Kan man virkelig tænke sig at DK lavede en "crocodile dundee", som da Australien konfiskede Paul Hogans pas pga. skattegæld? Den danske lovgivning giver teoretisk mulighe derfor.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)