Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding i Danmark

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er caremaker.dk ikke mere et sted til de lidt mere "bløde" værdier end til virksomheder der ønsker penge samlet ind ex. en ny ide, iværksætter osv ?

Jeg mener at mange af de danske på kickstarter laver et samarbejde med en fra ex. USA netop for at komme i betragtning som bl.a hjælper at man skal have en bestemt bankforbindelse osv for i det hele taget at kunne bruge kickstarter og så får de en eller anden procentdel at virksomheden for det, syntes jeg at jeg har set flere gange.

Med hensyn til booomerang.dk syntes jeg desværre også mest der er "bløde" ting derinde, meget få "rigtige" iværksætter ting, mest musik, bøger og den slags projekter, desværre.

Best regards

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Er caremaker.dk ikke mere et sted til de lidt mere "bløde" værdier end til virksomheder der ønsker penge samlet ind ex. en ny ide, iværksætter osv ?

Jeg mener at mange af de danske på kickstarter laver et samarbejde med en fra ex. USA netop for at komme i betragtning som bl.a hjælper at man skal have en bestemt bankforbindelse osv for i det hele taget at kunne bruge kickstarter og så får de en eller anden procentdel at virksomheden for det, syntes jeg at jeg har set flere gange.

Med hensyn til booomerang.dk syntes jeg desværre også mest der er "bløde" ting derinde, meget få "rigtige" iværksætter ting, mest musik, bøger og den slags projekter, desværre.

Best regards

Det var også det indtryk jeg især fik af caremaker, og jeg tror ikke jeg vil forsøge mig derinde.
Men hvis du syntes det er en skam at der ikke er så mange "rigtige" virksomhedsprojekter på boomerang, så det måske meget godt at få prøvet det af derinde :)

Takker

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En dansk virksomhed der selv har haft et vellykket projekt på kickstarter, har nu svaret mig på mail.


De kunne få det til at fungere ved at kende en person i USA som kunne oprette projektet for dem.
Der findes samtidig personer i USA som vil lede et kickstarter projekt mod betaling, hvis man ikke kender nogle selv. Man kan også ansætte folk til det.
Det hele kræver selvfølgelig lidt og at projektet er stort nok. Der er ingen grund til at bede om 10.000 kr:

Paypal er en mulig måde at overføre pengene på.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Simon og Kim,

Fangede lige jeres genoplivning af denne tråd :)

Lad mig starte med at skrive, at det er mig der har startet og driver booomerang.dk. Så mine input tager selvfølgelig udgangspunkt i booomerang.dk - og alt det arbejde der er lagt i at få platformen igang og gøre crowdfunding mainstream i DK.

At crowdfunde på kickstarter og andre platforme i udlandet, skal man efter min mening kun gøre, hvis det giver mening i forhold til det slut 'publikum' projektet henvender sig til. Altså hvor de funders geografisk der kunne tænke sig at ville støtte projektet. Husk på det (heldigvis) ligger sindssygt mange projekter, og man skal virkelig rulle en super kampagne afsted, for at komme frem i lyset - og dermed få den store opmærksomhed fra f.eks. Kickstarters mange funders. Alle projekter tildeles point efter mange faktorer, og for man ingen point bliver det svært at ses.

Dernæst prisen for at bruge platformen.

Jeg har sendt en del projekter videre til kickstarter og indiegogo, fordi det gav bedre mening i forhold til projektet og hvor crowdfundingen er i DK. De fleste af de projekter der så er lykkes, har fortalt om meget høje provisionsatser for brugen af platformen. Alt imellem 14-27%. Dertil kommer så de mellemmænd i omtaler, som man forøvrigt skal stole 100 % på, da der er dem der i første omgang for udbetalt det funded beløb.

Slutteligt en kommentar om alle de 'bløde' projekter på booomerang. Jeg har siden starter for mere end 2 år siden holdt mere end 150 foredrag, for at fortælle om booomerang og crowdfunding. De første der er sprunget på bølgen er, ligesom i USA, de kunstneriske udøvende. Jeg har været, og er glad, for alle projekterne. Og der kommer flere og flere af dem. Det er ikke med min gode vilje, der ikke er flere 'rigtige' iværksætter projekter - det ville være fedt om den del af crowdfundingen også kunne komme igang i DK ! Jeg gør mit.

Hvis i vil være nogen af de første så skriv. Check eventuelt næste crowdfunding platform i vores univers - crowdinvest.dk - hvor det er aktie crowdfunding vi skal igang med. Så uanset om det er reward baseret eller aktie, så er der begge muligheder i DK.

En lille note til caremaker: det er i min verden personlig crowdfunding, og det gør de rigtig godt. Men altså ikke et sted for iværksættere, men indrømmet her er jeg lidt meget farvet af hvad jeg selv har gang i :)

Håber jeg har bidraget med lidt info, skal vi komme igang ?

Michael Eis
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael
Jeg er da så absolut ikke bange for at lægge mit projekt ud på boomerang, for at se hvad der ville ske. Især ikke hvis vi danskere ikke skræmmes af at jeg taler engelsk, så jeg kan bruge det allerede producerede materiale. Men det skal jeg selvfølgelig genoverveje, da mit danske er noget mindre hakketihak...

Men der er megen snak om hvorvidt jeg skal have mit bagland og mit netværk i orden, for at det kan lykkedes. Jeg må ærligt indrømme at jeg sjældent er på noget socialt netværk, ej heller dyrker det.

Udover det, er dine argumenter mod at bruge kickstarter jo rigtig gode. Der skal tages kontakt til en anden part i udlandet og jeg ved ikke hvad. Og hvis det virkelig passer med 14-27% provision er det jo alt alt for meget.

Så ja, jeg kunne da godt give booomerang et forsøg, det kan jo aldrig skade.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville rigtig gerne, at et par gode iværksættere vil se min præsentationsvideo igennem og give lidt feedback på den inden publicering.
Smid gerne en mail herinde og jeg skriver samt sender link, når jeg er færdig med den.

På forhånd tak

Fra Søndre Strømfjord
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Onlineauktionen.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel.
Jeg har snart noget så send mig din mail eller telefonnummer så kontakter jeg dig snarest.

Vh
Martin
Side 6 ud af 6 (57 indlæg)