Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding i Danmark

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg kom egentlig til at tænke på hvorfor der ikke findes flere lignende sider som Kickstarter i Danmark? Hjemmesiden er endnu ikke tilgængelig i DK, men er det fordi der er noget med rettigheder og regler der skal på plads, og er for besværligt her i landet, eller fordi målgruppen er for smal?

I min research på emnet fandt jeg siden booomerang.dk, men det ser ud til at den ikke bruges så meget. Håber i evt. kan hjælpe mig med at finde ud af, hvorfor disse slags crowdfunding-sider ikke kan få succes i Danmark? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror simpelthen at markedet i Danmark er ALT for småt. Kickstarter lever jo på ret små donationer fra mange mennesker og vi er bare ikke ret mange i dette lille land :) Samtidig kunne jeg forestille mig at der skattemæssigt ville være en masse udfordringer. Sidst men ikke mindst så tror jeg ikke vores kultur er helt så idealistisk som amerikanernes. Jeg tror i sidste ende ikke at ret mange ville bidrage...

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, min vurdering er også at Danmark er for lille et marked.
Ellers havde jeg lavet den :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

svar til Daniel:

1. Fordi crowdfunding er meget nyt i dk. Booomerang startede for 1 års tid siden. Om 3 år er der anderledes gang i crowdfunding i dk.

2. Crowdfunding er ikke bare donationer til kunstnere, der er også ideer igang med at crowdfunde start-ups, også i dk. Sådan at småinvestorer får en bid af kagen mod en mindre kapitalindskydning. Men de ideer mangler at blive omformet til egentlige virksomheder ( som booomerang.dk) - endnu. Prøv at kik på Sverige her, de har været igang længere tid : http://www.fundedbyme.com/

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Jep, min vurdering er også at Danmark er for lille et marked.
Ellers havde jeg lavet den :-)

De bedste hilsner

Martin

Ahhhh bare vent se :D

Stifteren af booomerang.dk er en mand med mange ideer og visioner. Som Flemming.dk siger, så lad os se hvordan det ser ud om et år eller to.

P.S. Disclaimer: Vi har udviklet Booomerang.dk så jeg udtaler mig ikke objektivt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Bente Koefoed er meget ihærdig omkring crowfunding. Hun er med til at køre hjemmesiden www.crowdfunded.dk og har været med i det i lang tid.

Hvis nogen er interesseret i at tale med Bente om råd og vejledning og hendes erfaringer, kan hun træffes hver første onsdag i måneden, når vi mødes til morgenkaffe på Baresso på Strøget i København. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Det er et godt spørgsmål, selv tror jeg ikke at det oprindelige Kickstarter projekt, er super spændende i Danmark.

Men der er så man afarter af Crowdfunding som formentligt sagtens ville kunne få succes.

Selv arbejder jeg lidt på et fritidsprojekt, sammen med et par stykker hvor vi vil bruge Crowdfunding til at finansierer forskningsprojekter der bekæmper sygdomme. Vi kalder projektet Curestr, og det er egentligt tænkt som et demo projekt for CloudSprout.

Basalt set tror vi på at tiden er løbet lidt fra organisationer som kræftens bekæmpelse, som bruger væsentlige ressourcer på at udvælge projekter der skal støttes, idag med internettet i baghånden tror vi at folk er blevet kloge nok til vælge selv.

Pt. er vi ved at påbegynde det tekniske arbejde, og vi har etableret super gode kontakter til forskningsverdenen.

Det er nok ikke noget vi kommer til at kunne leve af, men det er ærke sejt ved at kunne sige at man redder verdenen i sin fritid.

Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

først vil jeg gerne sige at jeg ville ønske at det var mere populært med crowdfunding i DK, men det kommer, det er jeg sikker på!! og så er der andre sider end Booomerang, jeg har sammen med min makker Søren, en side magen til kickstarter: www.crowdfunded.dk, vi har heller ikke så meget trafik som vi ville ønske at have,  men har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på crowdfunded@gmail.com eller besøge vores FB side. crowdfunded.dk

MVH

Bente Koefoed

Crowdfunded.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For Jer der har interesse for fænomenet Crowdfunding, og om projekterne bliver til noget..

linker jeg her til 9 succeshistorier fra Booomerang.dk ( 9 stk 100% funded projekter)

http://www.booomerang.dk/projects/search/?projects=funded

Ganske fint resultat på det år Booomerang har eksisteret.

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)