Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet snydt!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg ejer en webshop der sælger digitale produkter.
Jeg modtog i sidste måned nogle ordre fra nogle kunder der så har vist sig at være falske kunder, som har brugt et stjålent dankort eller misbrugt en paypalkonto.

Problemet er at jeg har sendt varene til kunderne, og nu har paypal så frosset/ tilbagebetalt pengene til  kunderne.

Det vil sige at min paypalkonto er i minus nu. Jeg synes ikke det kan være rigtigt at det er mig der skal dække kundernes tab fordi paypal ikke er sikkert nok?

Er der noget jeg kan gøre for at slippe for at betale pengene tilbage, jeg synes jo at ansvaret må være paypal`s?

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg overvejer at lukke min netbutik over det.

Håber i kan hjælpe!

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke fået "varen" retur? Jeg forstår det kan være et problem med digitale produkter. 

Du må ikke vente at Paypal giver dig penge som jo kommer fra en helt uskyldig kreditkorthaver - de er nødt til at stoppe pengene til dig. Dit tab er så et digitalt produkt som du måske ikke kan få - eller har glæde af at få retur - men havde det været varer - eller er varer - havde du vel bestemt også fået dem retur?

Generelt er paypal ganske sikre i forhold til at sikre korthavers indentitet - men alt kan jo ske, og her mangler der nok hele historien

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Andreas. Det er ikke nemt, og det er desværre sket for andre end dig også.

Men lad det være sagt med det samme, du får ikke dine penge igen (og heller ikke fremtidige penge) af at give op. Så klø på!

Mht. hvad du kan gøre, så kan jeg sammenfatte hvad jeg har læst i et utal af indlæg her på Amino. Nemlig at tiden er bedre brugt på at komme videre, og at når det er gennem PayPal så er dine chancer små - i de fleste tilfælde, ikke-eksisterende for at få dine penge igen. Det bedste du kan gøre er at politianmelde stuntet og håbe på at få dine varer igen. (Det skal lige siges, jeg har ikke selv været udsat for bedrageri, men jeg har blot læst adskillige indlæg her på Amino hvor det generelt er konklusionen.)

Så selvom det er surt, så er det bare med at komme udover stepperne igen. For hver dag du tøver, taber du penge. 

Og i fremtiden, så vær en smule kritisk (det ved jeg dog godt er komplet umuligt hvis det er et stjålet dankort i DK, og bestillingen sker til en adresse i DK, men alligevel...) 

Jeg kan godt se du synes det er træls, men jeg håber du fortsætter din business, og i et højere gear end tidligere. De fleste webshopejere bliver udsat for bedrageri, ligesåvel som de fleste offline butikker bliver udsat for butikstyveri/rapseri. Der er kun ét at gøre. Politianmeld forbrydelsen, søg evt. erstatning hos dit Forsikringsfirma og kom så ellers videre. Mange bruger alt for meget tid, og alt for mange ressourcer på en situation de alligevel ikke får løst. Med det resultat at de har brugt flere penge på en uopklaret sag, end de 'mistede' ved forbrydelsen.

Med ønske om en god aften

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad sælger du?

Hvad hedder siden?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre kan du ikke gøre en skid. Læs PayPal's handelsbetingelser.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Astrup:

Mht. hvad du kan gøre, så kan jeg sammenfatte hvad jeg har læst i et utal af indlæg her på Amino. Nemlig at tiden er bedre brugt på at komme videre, og at når det er gennem PayPal så er dine chancer små - i de fleste tilfælde, ikke-eksisterende for at få dine penge igen. Det bedste du kan gøre er at politianmelde stuntet og håbe på at få dine varer igen. (Det skal lige siges, jeg har ikke selv været udsat for bedrageri, men jeg har blot læst adskillige indlæg her på Amino hvor det generelt er konklusionen.)

Sorry to say it, men han har altså en god chance, hvis han blot har levet op til Paypals Seller Protection. Hvis noget er spild af tid, så er det da at involvere politiet, da det her blot vil ende som et sagsnummer uden efterforskning... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Sorry to say it, men han har altså en god chance, hvis han blot har levet op til Paypals Seller Protection. Hvis noget er spild af tid, så er det da at involvere politiet, da det her blot vil ende som et sagsnummer uden efterforskning... 

Kan vel næsten bruge dine argumenter, blot i en anden konstellation. Hvis man ikke lever op til Paypals Seller Protection, så er det spild af tid. Har man derimod garanteret sin forretning med en fornuftig forsikring, så er en politianmeldelse nødvendig for at få udbetalt denne erstatning. 

Om jeg i min vildeste fantasi tror politiet vil løfte en finger? Nej det tror jeg ikke. Og det har jeg vidst heller ikke plæderet for :-)

Og ift. PayPal synes jeg egentligt at jeg tog mine forbehold, ved at skrive at jeg ikke selv har konkret erfaring med det, men kunne sammenfatte hvad jeg tidligere har læst om tilbageførselsforhold, bedrageri mv. ift PayPal :-)

God aften

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, jeg har nu skrevet til paypal.

Jeg tænkte på om paypal bare kan hæve penge fra min konto uden min accept?

Jeg har ikke skrevet under på noget, kan de så kræve at jeg betaler de penge tilbage til dem? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Astrup:

Kan vel næsten bruge dine argumenter, blot i en anden konstellation. Hvis man ikke lever op til Paypals Seller Protection, så er det spild af tid. Har man derimod garanteret sin forretning med en fornuftig forsikring, så er en politianmeldelse nødvendig for at få udbetalt denne erstatning. 

Altså det er vel ik spild af tid evt. at bruge 10-5 minutter på at besvare en claim? Tænk hvis man fik ret...

Og jeg ved ik lige, hvilken forsikring det er, som du hentyder til, men jeg har aldrig hørt om, at man kan forsikre Paypal betalinger? Blander du ik Verified og SecureCode sammen med noget her? For ved disse to sikkerhedsforanstaltninger, skal man ej heller melde noget til politiet, for at få medhold, blot besvare den indsigelse, som der kommer...

Hvis det ik er Verified eller SecureCode, så må du meget gerne linke til nogen, som forsikre korttransaktioner, det kunne være det var værd at overveje...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)