i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jante-Tæskeren"

Skattetryk, jantelov og dårligt vejr – vi ses, Danmark!

Side 1 ud af 6 (57 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »
Amino-karma 3.472
Fra San Francisco
Tilmeldt 22. jun 09
Indlæg ialt: 554
Amino Plus Amino Ekspert

Fra Billy's Billing ApS
Skrevet 17-04-2012 kl. 20:07
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 7 personer

Overskriften siger meget sig selv. Vi er smuttet væk fra forårskulden og til varmere himmelstrøg. Dette har skabt god debat omkring de danske forhold. Jeg elsker at der bliver lagt mere fokus på iværksætteri, skattetrykket og den danske jantelov. Business.dk har tager historien op og det opfordrer derfor til dialog. 

Se hele artiklen her. Så kan du se, hvorfor vi valgte at flytte til Californien. 

Hvad synes du om de danske forhold for iværksættere? Hvad ville du have lavet om, hvis du kunne? 

Amino-karma 41.544
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 7.508
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 17-04-2012 kl. 21:54

Toke Kruse:
Vi er smuttet væk fra forårskulden og til varmere himmelstrøg.

Bare rolig. Vi, der fortsat driver vores virksomhed i dette land, der er for lille til at drive seriøs virksomhed i, skal nok lade være med at tro, vi er noget... Wink

Jeg kan ikke rigtig se, hvad Fjanteloven har med din rejse at gøre. 
Det er da fedt, at du kaster dig ud i noget, som er stort, og som betyder noget for dig. Men hvis årsagen er, at du ikke kan tåle en lov, der kun gælder for dem, der tror på den, så synes jeg da, du skulle tage et par timer hos en psykolog i stedet for.

Held og lykke over there.¨

Husk at opleve det nye og ikke kun flygte fra det gamle.

Venlig hilsen

Hans 

Amino-karma 475
Fra Borre
Tilmeldt 3. okt 10
Indlæg ialt: 98

René Gundersen
Skrevet 17-04-2012 kl. 22:43

Ang. janteloven:

Hans Stokholm Kjer:
en lov, der kun gælder for dem, der tror på den

Jeg er helt enig. Nu vil jeg ikke kalde mig selv en superiværksætter eller noget der ligner, men jeg er da selvstændig og har været det igennem noget tid, og der er aldrig nogen i min omgangskreds eller i periferien af den som har brugt janteloven i mod mig.

Men måske er det fordi at jeg ikke har succes nok haha. ;-)

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Amino-karma 354
Tilmeldt 27. mar 12
Indlæg ialt: 87

rygestopdoc.dk
Fra Rygestopdoc.dk
Skrevet 17-04-2012 kl. 22:51

Held og lykke, og lad os håbe din flytning vil give mere luft under vingerne, og flere nulller i regnskabet.

Amino-karma 8.449
Fra København
Tilmeldt 7. jun 09
Indlæg ialt: 1.593

Jesper
Skrevet 17-04-2012 kl. 22:53

Hej Toke

Toke Kruse:
Hvad synes du om de danske forhold for iværksættere? Hvad ville du have lavet om, hvis du kunne? 

Har lige skrevet et indlæg, men faktisk så tror jeg ikke noget kan laves om, så det interesserer mig faktisk mere at debattere Big Brother 2012. Vi ses måske :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Amino-karma 1.516
Tilmeldt 27. feb 12
Indlæg ialt: 290

Banditten
Skrevet 17-04-2012 kl. 23:21

Helt ærligt, det er da en mærkelig kommentar at smide ud - det er da klart at hvis du ikke tror på det så bliver det heller ikke til noget. Har du ideer eller er alt bare perfekt i dit univers?

Der er da et hav af regler som man kan se på for at lette byrden for iværksættere, for at starte et sted så kan man måske pege på mindre administrative byrder (årsregnskaber mv.), nemmere og lettere administrerbare skatteregler, mere fleksible krav til kapital i selskaber osv.

Der er nok en grund til at mere end 150 EU banker har hovedkontor i Luxembourg.

/Banditten

Amino-karma 8.449
Fra København
Tilmeldt 7. jun 09
Indlæg ialt: 1.593

Jesper
Skrevet 17-04-2012 kl. 23:39

Det kan jeg godt forstå du synes, men efterhånden har jeg bare nået en erkendelse af, at intet bliver lavet om. Ved at 'tro på det' ender man med at blive holdt for nar og skuffet. 

Californien trækker ikke lige så meget i mig, som andre steder, men for mig at se er det bedre at agere ud fra de faktiske vilkår - i stedet for at spilde min tid med at tro redningen kommer fra politisk hånd.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Amino-karma 1.516
Tilmeldt 27. feb 12
Indlæg ialt: 290

Banditten
Skrevet 17-04-2012 kl. 23:46

Jeg er enig i at der højst sandsynligt ikke bliver lavet noget om, i hvert fald ikke til det bedre - måske snarere tværtimod )-:

Men hvis ingen tør foreslå forbedringer og pege på områder der er uhensigtsmæssige bliver det medgaranti ikke lavet om! I min optik er alt for mange områder tabubelagte i DK og derfor er den nødvendige dynamik ikke tilstede. Ingen tør/gider sige noget fordi svaret prompte lyder "det støtter bankdirektørerne" osv.

Nuvel, jeg har selv taget konsekvensen og søgt udfordringer i udlandet og for mit vedkommende så er DK nok et land jeg besøger når jeg skal besøge familien. Kan bestemt sagtens undvære landet som sådan. Nu er det så fristende at pege på skatten som årsag i mit tilfælde men faktisk så er det en skøn blanding af mange faktorer der gør at jeg tod skridtet.

/Banditten

Amino-karma 8.492
Fra København NV
Tilmeldt 26. jul 07
Indlæg ialt: 1.483
Amino Plus ModeratorSystemAdministrator
Anja Lysholm
Fra Billigt Speak, Uforklarbar
Skrevet 18-04-2012 kl. 00:39

Er det lettere at være/blive iværksætter i andre lande, eller er det lettere for danske iværksættere som tilflyttere i kraft af deres danske bagland?

Amino-karma 7.771
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. jun 07
Indlæg ialt: 1.414
flag
Amino Plus Amino Ekspert
Peter Skouhus
Fra 1902 Software Developm...
Skrevet 18-04-2012 kl. 02:19

Hej!

Jeg må indrømme jeg har ikke læst hele artiklen, men jeg håber at i bliver multi-miliadære og jeg ønsker jer alt mullig held og lykke i fremtiden med jeres projekt!

Go go go ....

Med venlig hilsen,

Peter

Mobil, Magento, .Net, WordPress og Grafisk Design -  Kun DKK 200 - DKK 400 per time 

Husk at læs vores mange Danske Referencer1902 Software 

Se vores kontor på 6 sekunder :)  http://vine.co/v/b5TuVpjJVTw 

Side 1 ud af 6 (57 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »

RSS-feed