Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi søger lagerhotel / varehotel

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Don Benito
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi søger primært råd om og erfaringer med lagerhotel i Tyskland, men vi modtager gerne tilbud fra udbydere i Danmark.

Vi er en opstartende virksomhed, som i løbet af de kommende måneder vil påbegynde import af spanske fødevarer/delikatesser, vin m.m. Vi opretter en webshop, men regner med at have hovedfokus på grossister, horesta og specialforretninger.

Planen er at begynde med at sende 2 eu-paller til lagerhotellet, som skal tilbyde pick & pack og være godkendt af fødevarestyrelsen. Det vil klart være en fordel, hvis det kan tilbyde køl, idet nogle af vores produkter vil være ost, pølser og chokolade. Begge paller behøves således ikke at stå i et kølerum, men denne service bør være tilgængelig og lagret skal selvfølgelig være frostsikret.

Til at begynde med er det svært at sige noget om volumenen. Vi regner med at skulle sende en del prøver af sted. Senere vil der være tale om større forsendelser til erhvervskunder og mindre forsendelser fra bestillinger på webshoppen. Idet vi hovedsagligt operer fra Spanien, er det nødvendigt at lagerhotellet kan tage sig 100% af logistikken, som hører sig til at drive import/webshop.

Jeg skriver, at vi primært søger i Tyskland, fordi vi er under indtryk af, at det formentlig vil være billigere, men også fordi vi regner med at opererer i andre lande end Danmark, som dog vil være vores hovedfokus til at starte med.

Håber nogle af jer vil byde ind med jeres erfaringer, gerne med anbefalinger på tyske virksomheder hvor jeg selv kan indhente tilbud, men vi er som sagt også lydhør over for tilbud fra Danmark.

Hvis nogen skulle ønske mere information, siger I bare til. Eventuelle tilbud behøver kun at være overslag, jeg regner med at genforhandle priser alt efter, hvordan tingene udvikler sig.

Mvh Kasper.

Fra Don Benito
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg stillet mit spørgsmål forkert? Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen, der byder ind med deres erfaringer? Jeg tror jeg har været igennem de fleste tråde om emnet her på amino og der plejer som regel at komme en række svar. Hvis det skyldes det med køl og fødevaregodkendelse, er vi også interesseret i at høre om folks erfaringer med lagerhotel uden køl. Det kan jo være, at vi bliver nød til at benytte mere en et lagerhotel, hvor det ene tilbyder køl og hvor vi kan have ting som marmelader og olivenolie på det andet.

Mvh. Kasper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg er ved at opstarte et lagerhotel med pick & pack i samarbejde med et svensk firma. Vi overtager pakkeriet fra et andet firma og starter således på 30.000+ pakker årligt. Jeg vil gerne give et tilbud, men stejler lidt ved fødevarerne. Jeg tænker at der er en del regler som skal overholdes både hvad angår opbevaring, pakning og transport. 

Jeg kan ikke give et konkret tilbud, da vi endnu er i opstartsfasen, men vil meget gerne vende tilbage. Under forudsætning af at vi kan håndtere jeres varer, kan vi helt sikkert give jer et rigtig godt tilbud. 

Jeg har ingen erfaring med lagerhoteller i Tyskland desværre...

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Jeg forstår ikke ideen med at det skulle være billigere med lagerhotel i Tyskland. Lagerhotellet/lageret. Skal ligge så tæt på dine kunder som muligt, hvis du driver en forretning hvor du køber stort ind og sælger i små bidder. Transporten er langt dyrere end håndteringen. Specielt på kølevarer og priserne får lige et hak op, når de skal over en grænse..

Det er fx. dyrere at sende en pakke fra Mamlø til København end fra Mamlø til Lulea (vist nok 1200 km.) Bare for at tage et ekstremt tilfælde.

Prøv Freja, DSV og søg evt. på køletransport. Der er mange af de store fragtmand der har lagerhoteller. Og når i så har gang i butikken og i kan se hvor kunderne bor. Så flyt varerne, til den optimale placerin. Det koster ikke alverden og det er også muligt at få bedre priser hvis man kan påvise en hvis volumen i sin forretning.

MVH Mikkel

Fra Don Benito
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det med Tyskland var mest fordi, at jeg har læst, at det skulle være billigere at sende pakker fra Tyskland til Danmark end fra Danmark til Danmark, samtidig med at lagerhotellet har lavere omkostninger i Tyskland. Også fordi vi regner med at bruge et lokalt transportfirma til at sende pallerne til Tyskland, hvor de i forvejen sender meget med køl til Hamburg, og vi derfor kan for et fordelagtigt tilbud, selvom vi i første omgang kun sender nogle få paller af sted af gangen.

Om det er rigtigt tænkt kommer selvfølgelig også an på den aftale, det danske lagerhotel har lavet med postdanmark eller andet transportselskab. Mest af alt kunne det tænkes at være forkert i forhold til de forsendelser som kræver køl, hvilket nok vil være et fåtal.

Jeg havde tænkt, at mindre virksomheder kunne give også bedre tilbud, mens vi stadig ikke flytter den store volumen, men jeg tjekker med Freja, DSV og andre omkring kølevare.

Hej Dorthe

Der vil mest af alt være tale om langtidsholdbare delikatesse vare som pesto, marmelade, oliven olier mm. som ikke kræver speciel håndtering, men derfor vil en godkendelse fra fødevarestyrelsen nok være nødvendig alligevel. Jeg sender en P.M.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Hvis du vælger at importere varer fra Spanien eller Tyskland. Så skal du indrapportere det til intrastat, du skal også betale div afgifter. Det vil alt andet lige være lettere at få det ordnet i et hug, når du får pallerne til dk. Ellers skal du holde styr på hver enkelt ordre.

Så vidt jeg kan se kaster i jer ud i både fedtskat, , emballageafgifter, div. punktafgifter og og og. Det er ikke lige mit speciale, men mener disse afgifter skal betales ved import til dk. Men det er en lavine af papirarbejde i får sat i gang, hvis i ikke tænker jeg rigtig godt om..

Held og lykke.

MVH Mikkel

Fra Don Benito
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det er mig selv der skriver import, selvom der til at begynde med reelt mest vil være tale om fjernsalg inden for EU. Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har nået at sætte mig ind i diverse regler vedrørende punktafgift. Jeg havde mest tænkt at alkoholholdige drikkevarer (vin), var noget vi kun skulle sælge til engrosvirksomhederne og ikke til private, men du har helt sikkert ret i at jeg bør sætte mig bedre ind i reglerne.

Mvh Kaper.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Forskellen på handel inden for og udenfor EU, er at du slipper for told. Der er stor forskel på at handle inden for Danmark eller mellem lande. Hvis du ikke sætter dig ordentlig ind i tingene, så kan du ikke sætter priserne rigtig og risikerer en kæmpe regning fra told og skat og dermed stor risiko for konkurs.

Held og lykke!

 

MVH Mikkel

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper ES:
Der vil mest af alt være tale om langtidsholdbare delikatesse vare som pesto, marmelade, oliven olier mm. som ikke kræver speciel håndtering, men derfor vil en godkendelse fra fødevarestyrelsen nok være nødvendig alligevel.

Al opbevaring af fødevarer kræver en godkendelse fra Fødevarestyrelsen. Jeg kunne desuden forestille mig, at fødevarer skal holdes adskilt fra andre ikke-fødevarer på et lagerhotel. Jeg vil gerne undersøge det nærmere. Pakning og transport er dog ikke noget problem så længe der ikke kræves kølebil.

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Jeg fik ikke helt fat i om i driver lager fra DK eller Sverige ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)