Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig. Facebook spil hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har tænkt på et fantastisk facebook spil, syntes jeg ihvertfal selv.

kæmpe reklame værdi.

Problemet er bare, hvem laver sådan nogle spil ?

hvordan får jeg det ind på facebook.

ligger det på facebooks server eller kører det på min hjemmeside også bare et link til dem ?

Hvis ikke det er på deres server hvor stor server skal jeg have for at holde 1.000.000 spillere samtidig ? og det er sikkert hammer dyrt :)

Spillet er på samme måde som farm ville ( bare andet plot ) ( ved i hvad sådan et spil ville koste at få lavet ca ? )

 

Håber der er en der vil hjælpe mig af med alle de ubesvaret spørgsmål

Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver bl.a. facebook spil, så du skal være velkommen til at smide en privat besked hvis du vil vide mere.

Et facebook spil ligger på facebook som en facebook app, som tilgår og loader data i en iframe fra ens egen server. Eneste krav til serveren er at det er en sikker forbindelse (SSL/HTTPS). Det kan man i dag få for ca. 500-600 kr. moms inklusive et webhotel

Jeg kan ikke sige nøjagtigt hvad en server der kan klare 1.000.000 spillere vil koste, men det er nok næppe i den billige ende. Det kommer også meget an på hvilken type spil, og hvor optimeret nedkoden er lavet. Der skal også helst programmeres så selve netkoden ikke kører vha. en web-server, da det er alt for uoptimalt - der skal bruges andre teknologier, hvor hver spiller kun bruger nogle få kilobyte i hukommelsen. Der er rigtig mange andre ting der skal tages højde for, det var blot et par af de mere vigtige.

Som udgangspunkt kan du leje en VPS hos et hostingfirma, hvor du har mulighed for selv at skalere serveren op, f.eks. hos blanye.dk. På den måde vil det ikke være så dyrt i starten, og hvis spillet bliver en success, kan du lidt efter lidt opgradere serveren vha. slidere i kontrolpanelet - bl.a. RAM, CPU, cores m.v.

Dan Kronholm, Bitfabrikken - udvikling af spil, apps og web-ting.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)