Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ord i URL'er ud fra SEO-perspektiv

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et teoretisk spørgsmål om ordene i url'en på en hjemmeside.

Eksempel: Keyword er "hospitaler i danmark"

Følgende kombinationer er allerede taget: 

  • "hospitaleridanmark.dk"
  • "hospitaler-i-danmark.dk"
Er det SEO-mæssigt ligeså godt at købe "hospitaleri-danmark.dk" eller "hospitaler-idanmark"?
PS: Ingen af disse url'er er nemme at brande, da de er for lange. Men det er ikke vigtigt i denne sammenhæng - tænker kun ud fra søgemaskineoptimering!
På forhånd tak Smile
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt ville jeg altid vælge versionen uden bindesteg. Både af branding og seo årsager.

Fra google side tror jeg den eneste udmelding der nogensinde er kommet er at man maksimalt bør bruge en enkelt bindestreg i et domæne.

rygestop dag for dag

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal finde på nogle prefixes eller suffixes.

Fx. allehospitaleridanmark, bedstehospitaleridanmark, 

altså et domæne der giver mening for dem der besøger den, og ikke kun google.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst mig til at som "tommelfingerregel" altid skal vælge et domæne uden bindestreg og et som ikke kan staves på flere måder.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg fiskede lidt efter, om det er det har nogen betydning, hvis jeg vælger www.hospitaleri-danmark.dk", da det alle andre kombinationer er taget. Dvs. alle med bindestreger mellem ordene samt uden bindestreger mellem ordene. www.hospitaleri-danmark.dk har ikke en bindestreg mellem de to første ord, men en bindestreg mellem de sidste to ord.

Har det noget at sige?

Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Kim. Dog giver det ikke helt svar på min spørgsmål, da jeg mit eksemel jo er en kombination af bindestreger og uden bindestreger. 

Dit eksempel er, at man kan vælge www.hjemmeside-analyse.dk eller hjemmesideanalyse.dk

I dit eksempel er der 2 keywords, mens mit eksempel har 3 keywords. Derfor kommer der i givet fald to bindestreger. Dvs. www.hospitaler-i-danmark.dk

Men eftersom jeg hverken kan vælge www.hospitaler-i-danmark.dk eller hospitaleridanmark.dk (de er taget), så overvejer jeg en tredje mulighed - nemlig en kombination af bindestreg og undlladelse af bindestreg. Derfor www.hospitaleri-danmark.dk

Mit spørgsmål er om det giver nogen ulemper i forhold til bindestreger eller uden bindestreger?

Jeg er spændt på at høre dit svar.

På forhånd tak!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Innovativ iværksætter:

Men eftersom jeg hverken kan vælge www.hospitaler-i-danmark.dk eller hospitaleridanmark.dk (de er taget), så overvejer jeg en tredje mulighed - nemlig en kombination af bindestreg og undlladelse af bindestreg. Derfor www.hospitaleri-danmark.dk

Mit spørgsmål er om det giver nogen ulemper i forhold til bindestreger eller uden bindestreger?

Jeg er spændt på at høre dit svar.

På forhånd tak!

du vil gerne bruge domæne med bindestreg i pga seo, det er forståeligt nok hvis du vil hive maksimalværdi ud hvor man nu kan, når vi snakker ren seo.

Det er dog ikke særlig nødvendigt at gå så drastisk til værks med bindestreger og underlig udseende url der ikke kan læses ordentligt af hverken google eller personer(www.hospitaleri-danmark.dk) for at ranke godt på dine keywords. Indhold og ordentlig onsite og offsite kan gøre trickset.

Hvis du gerne vil have med bindestreg i kan du jo overveje e-hospitaleridanmark.dk eller e-hospitaler-i-danmark.dk

Keyword density i selve domænet e-hospitaleridanmark.dk er 90 % i forhold til hospitaleridanmark.dk som er 100 %.

Hvis du overvejer e-hospitaler-i-danmark.dk får du en lille fordel i forhold til ovenstående, da du fortæller hvordan det skal læses, ellers kan det jo også læses 'hospital er i danmark'.

men alt dette er altså flueknepperi og fintuning :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da en fordel, men ikke et domæne navn nogen kan huske.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu kun satser på sætningen "hospitaler i Danmark", vil det så være underligt, hvis url'en hedder hospitaleri-danmark.dk?


Jeg vil helst ikke have flere ord i url'en. Selvom det måske ser lidt underligt ud, vil det så i en SEO-mæssig forstand være et problem? Er "hospitaleri-danmark.dk" ikke ligeså godt som "hospitaler-i-danmark.dk" og "hospitaleridanmark.dk"?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)