Hvilket af følgende logoer passer bedst til min virksomhed? - Amino.dk
i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Hvilket af følgende logoer passer bedst til min virksomhed? (afstemning)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 293
Fra Viborg
Tilmeldt 30. mar 11
Indlæg ialt: 64

Fra make it stick
Skrevet 15-04-2012 kl. 14:19

Hej Aminoer

Jeg kunne godt bruge noget feedback  :)

Går alt som planlagt, så åbner jeg min web shop her pr. 1. maj. ( http://makeitstick.dk/ )

Indtil videre kunne jeg dog godt tænke mig at høre jeres mening om mit kommende logo.

Jeg har 3 endelige forslag som jeg har udvalgt, og som jeg ville være taknemmelig for, at I ville kommentere og stemme på.

Ang. selve web shoppen, så vil jeg forsøge at skabe mig et brand, kendt for at sælge stickers til personliggørelse af notebooks, Macbooks, iPad og senere også iPhones.

I kan se nogle vareeksempler her:

http://oi43.tinypic.com/3502a0m.jpg

Målgruppen er 12-45 årige af begge køn, som i nok kan regne ud, primært 'Apple-folks'.

Jeg har i samarbejder med en 'logo-designer' kommet frem til disse 3 endelige kandidater til mit logo (teksten "Personlige stickers" kan altid ændres)

Jeg vil godt høre hvilket I synes vil være mest passende til mit forretning ift. hvad jeg jeg ønsker at opnå, og endnu vigtigere; begrundelse for jeres valg.

Forslag 1:

http://oi41.tinypic.com/2q0ne9w.jpg

Forslag 2:

http://oi40.tinypic.com/nlzqtz.jpg

Forslag 3:

http://i42.tinypic.com/b4dq10.jpg

Mads

Hvilket logo synes I passer bedst til min virksomhed?

• Forslag 1 (7%)
  • Forslag 2 (4,7%)
  • Forslag 3 (88,4%)
  • Totalt antal stemmer: 43
  • Afstemning sluttede: 22-04-2012
Debatten er sidst flyttet af Martin Thorborg
Amino-karma 425
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. jan 12
Indlæg ialt: 114

Christina W. Sørensen
Fra Hvaderlos
Skrevet 15-04-2012 kl. 18:38

Hej Mads

Hvor er det bare et spændende intiativ du har gang i... Og tænker at dit koncept henvender sig B2C, nu hvor målguppen betegnes fra alderen 12 - 45 år.

Hvordan dit logo skal se ud er jo en noget du må tilpasse din profil og målgruppe. 1 & 2 så for mig ens ud og det med edderkoppen er... nok ikke den veh jeg ville vælge at gå. Spiderweb, spider... hvad?
Så er der en kamæleon der "sticker" med tungen og leg med farver...
I mine øjne er forslag 3 klart at fortrække.

Med dit emne for forretning at præsentere kan jeg lige tilføje et af mine projekter som er B2B
http://www.hvaderlos.dk/stickit.html -noget hen ad det samme... men dog med en anden kundeskare.

God fornøjelse med dit projekt ;)

De bedste hilsner
Christina W. Sørensen fra Hvaderlos.dk

Amino-karma 83
Tilmeldt 20. mar 12
Indlæg ialt: 23

TomislavStanic
Skrevet 15-04-2012 kl. 18:54

Umiddelbart vil jeg mene at nr.3 virker som den mest professionelle og overskuelige. 

Held og lykke med dit projekt

T

Amino-karma 375
Fra Holbæk
Tilmeldt 11. nov 09
Indlæg ialt: 89

Kasper V. Jensen
Skrevet 15-04-2012 kl. 19:07

Ja jeg hælder også mest til nummer 3. De to første syntes jeg ikke afspejler det som du gerne vil sælge. 

Syntes logo 3 sender et bedre budskab men pas på at det ikke kommer til at virke for hiphop agtig. Med mindre det er det du vil opnå i sidste ende ;)

Just my 2 cents

God dag

Amino-karma 1.080
Fra København
Tilmeldt 27. apr 10
Indlæg ialt: 276

Daniel Lomholt
Skrevet 15-04-2012 kl. 19:14

Hej :)

Synes personligt at 3'eren er den bedste. Held og lykke med din forretning  - det ser spændende ud.

Amino-karma 659
Fra Thisted
Tilmeldt 6. jul 10
Indlæg ialt: 134

Kasper Snæver
Fra Snæver Media
Skrevet 15-04-2012 kl. 19:14

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg elsker nummer 3. De to andre kan jeg godt synes, at de kommer til at minde for meget om en fodboldklub eller anden sportsforening, da de typisk har sådan nogle runde cirkler. De er bestemt heller ikke dårlige, men nummer tre slår dem helt klart!

Mads Høegh Jensen:

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Amino-karma 857
Fra København
Tilmeldt 31. mar 09
Indlæg ialt: 188

Peter L Jensen
Skrevet 15-04-2012 kl. 19:26

Den eneste af dine 3 logo'er der giver nogen som helst mening at bruge er nummer 3.

Med venlig hilen

Peter Jensen

Amino-karma 343
Fra Thisted
Tilmeldt 24. aug 10
Indlæg ialt: 80

Boe
Fra Netseo
Skrevet 15-04-2012 kl. 19:27

Logo nr 3 er også min favorit

Håber du får succes med forretningen :-)

Amino-karma 293
Fra Viborg
Tilmeldt 30. mar 11
Indlæg ialt: 64

Mads Høegh Jensen
Fra make it stick
Skrevet 16-04-2012 kl. 13:00

Tak for jeres kommentar. Jeg er enig med jer I at nummer 3 afspeljer hvad jeg ønsker at sælge. Mit spørgsmål er, om dette også kan være en ulempe? Jeg mener, det viser tydeligt stickers på en laptop, men jeg vil også sælge til iPads, iPhone etc., og hvem ved hvad ellers også i fremtiden.

Hvis det skal være et logo for et 'brand' kan det så være en ulempe at vælge noget så 'specifikt' som forslag 3? Selv er jeg meget i tvivl, men synes forslag 2 har mest genkendelighed, og det kan jeg godt li'.

Ser man på de helt store virksomheders logoer, som også sælger 'livstilsprodukter', så siger mange af disses logoer jo heller ikke umiddelbart hvad der sælges. Apple, Puma, Nike, Google, er alle hurtigt genkendelige, og man er nødt til at tænke over hvordan det hænger sammen med produktet, hvis der overhovedet er en 'sammenhæng'.

Jeg synes det er svært men vigtigt at vælge rigtig, håber I forstår mine tanker.

Mads

Amino-karma 408
Fra Søborg
Tilmeldt 22. dec 06
Indlæg ialt: 101

Rasmus Jungersen
Skrevet 16-04-2012 kl. 13:02

Hej Mads

Ud fra de tre du har vist vil jeg personligt vælge forslag 3. Som nogle af de andre siger så ser 1 og 2 meget ens ud og fanger mig ikke på samme måde som det gjorde med forslag 3. 

/Rasmus

Alle ideer kan udleves!

- Min kærestes shop - Dreams for Kids

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed