Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af international blog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg søger lidt råd, som opskriften lyder, så vil jeg gerne starte en international blog med engelsk som standard sprog, men jeg er usikker på hvor jeg skal ligge hostingen af sådan en blog?

Jeg kunne læse mig lidt til at det kan have betydning for SEO hvor i verden man vælger at hoste, så tænkte om i kunne anbefale et sted?

Mvh

/Daniel 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Feb 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Selvom du vælger dansk hosting, kan du gå ind i Google analytics og lave din lokation om så din blog fx får lokation i USA eller hvor du nu ønsker. Så jeg mener ikke du behøver at vælge et udenlandsk hosting selskab. Jeg bruger gigahost og er godt tilfreds med det.

Mvh
Jesper




Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal helst ligge den på en server der er nærmest din målgruppe. dette er af hensyn til hastigheden hos målgruppen. Ligger du den på en dansk server, og du henvender dig til USA, Canada etc. Så vil de se hjemmesiden omkring 4-7 sekunder langsommere end folk her i DK.

Vælger du at ligge den på en server i DK, kan det anbefales at du bruger et CDN netværk som fx Amazon, hvor du vidst også kan hoste din side, så filerne, herunder fx css, js, billeder etc. bliver hentet fra en server nærmest dine besøgende. hvilket vil gøre det hele noget hurtigere. Men vælger du bare at bruge CDN til filerne uden at hoste, vil det stadig gå hurtigere, men stadig langsommere end hvis du lagde den på en server nær din målgruppe.

Håber det er til at forstå :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det giver god mening, men hvis vores primære fokus område vil være europa, vil det så være noget problem at hostingen var i Danmark?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Europa er jo noget stort, og hvis det er det engelske sprog, så kan det stadig godt betale sig med det jeg skriver.

selv i DK kan det betale sig at jeg har mine billeder, css, js filer på Amazon CDN

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)