i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til salg (Ikke internet)"

 

Afrundede priser koster kassen! (nu med video)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Indlæg ialt: 270
Amino Ekspert

Fra Marketing analytiker, ...
Skrevet 14-04-2012 kl. 23:34
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 6 personer

Hej Aminoer

I et indlæg om prissætning skrev jeg om marketing-vinklen på prisstrategier, men ifølge amerikansk universitets forskning er der også neurologiske og psykologiske parametre, som man bør overveje i sit arbejde med at sætte den rigtige pris på produkterne.

Navnligt er det værd at bemærke, at hvis man indleder sine pris-forhandlinger med afrundede udbudspriser, så går man glip af handler - og man mister fortjeneste på de handler, man får i hus.

Blandt andet på baggrund af en større analyse af ejendomshandler, har forskerne konkluderet, at du bør overveje at bruge "skæve" tal som dine udbudspriser - fordi det får dig til at fremstå mere troværdig og mere professionel i dine kunders øjne.

Se med hér og få alle detaljerne + resultaterne af en marketing analyse hos en større svensk lastvognsproducent, hvor forskningens teser blev testet:

God arbejdslyst Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Amino-karma 3.862
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. dec 07
Indlæg ialt: 792
Amino Plus
Casper Lohse
Fra SurfMania
Skrevet 15-04-2012 kl. 00:01

Som vanligt en interessant video. Der er helt sikkert nok at tænke over, når man skal sammensætte tilbud fremover.

Tak for dine guldkorn, Lars!

Amino-karma 504
Fra Borre
Tilmeldt 3. okt 10
Indlæg ialt: 104
Amino Plus
René Gundersen
Fra Gundersen IT
Skrevet 15-04-2012 kl. 00:39

Tak for en god og meget forklarende video.

Det er absolut interessant viden at have når man skal lave tilbud og beregne priser. :-)

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Amino-karma 494
Fra Nærum
Tilmeldt 25. nov 10
Indlæg ialt: 117

Mads Schmidt
Skrevet 15-04-2012 kl. 01:53

Helt enig.

Da jeg for efterhånden mange år siden arbejdede i Føtex's radio/tv afdeling, så bed jeg også mærke i at kunderne fokuserede på prisens første tal. Altså er der psykologisk set stor forskel på om en vare koster 199 eller 200, som du også nævner. For de 200 er nemt at huske, de har 2tallet for øje, mens kunden ofte i det første tilfælde, måske kun kan huske at den kostede hundrede..et eller andet.

Det samme gør sig gældende når folk læser reklamer, de fleste hopper i med begge ben. Prisen fremstår simpelthen markant billigere end hvis den var afrundet.

Så det er en hypotese/resultat jeg kan bakke 100% op om, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg også hellere betaler 999 kr. end 1000 kr. for en vare, selvom den krone ikke gør den store forskel.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Amino-karma 21.383
Tilmeldt 8. maj 07
Indlæg ialt: 4.316
Amino Plus
Remy
Skrevet 15-04-2012 kl. 07:24

Måske vi kan få en video om hvor smart det var da man opfandt hjulet?

Amino-karma 1.424
Fra Grindsted
Tilmeldt 8. jan 11
Indlæg ialt: 318
Amino Plus
Carsten  
Fra CRC Scriptor
Skrevet 15-04-2012 kl. 08:01

Som altid en god video fra dig :-)

Har selv i mine 12 år indenfor salg oplevet dette talrige gange.

Så kan kun tilslutte mig hypotesen.

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Indlæg ialt: 270
Amino Ekspert
Lars Grove Mortensen
Fra Marketing analytiker, ...
Skrevet 20-04-2012 kl. 21:58

Casper Lohse:
Som vanligt en interessant video. Der er helt sikkert nok at tænke over, når man skal sammensætte tilbud fremover.

Tak Casper. Det glæder mig, at du synes om videoen - på trods af at "sceneriet" i videoen måske ikke er helt så spændende og varieret, som i så mange af mine andre videoer.

Casper Lohse:
Tak for dine guldkorn, Lars!

Selv tak Casper, selv tak Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Indlæg ialt: 270
Amino Ekspert
Lars Grove Mortensen
Fra Marketing analytiker, ...
Skrevet 22-04-2012 kl. 14:21

René Gundersen:
Tak for en god og meget forklarende video.

Det er absolut interessant viden at have når man skal lave tilbud og beregne priser. :-)

Velbekomme! Det glæder mig, at du kunne lide videoen. Det er især skønt, når folk kan bruge, dét man præsenterer til noget fornuftigt.

God arbejdslyst med prisberegning og tilbudsgivning Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Amino-karma 271
Fra Dublin
Tilmeldt 16. jan 12
Indlæg ialt: 70
flag
Amino Plus
Charlie Johansen
Skrevet 22-04-2012 kl. 16:13

Tak for en spændende og meget brugbar video. Har lige spredt den omkring i netværket.

Jeg vil i hvert fald give 0,997 reglen et forsøg i mine shops.

Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Indlæg ialt: 270
Amino Ekspert
Lars Grove Mortensen
Fra Marketing analytiker, ...
Skrevet 04-05-2012 kl. 18:54

Masimoto:
Helt enig.

Da jeg for efterhånden mange år siden arbejdede i Føtex's radio/tv afdeling, så bed jeg også mærke i at kunderne fokuserede på prisens første tal. Altså er der psykologisk set stor forskel på om en vare koster 199 eller 200, som du også nævner. For de 200 er nemt at huske, de har 2tallet for øje, mens kunden ofte i det første tilfælde, måske kun kan huske at den kostede hundrede..et eller andet.

Det samme gør sig gældende når folk læser reklamer, de fleste hopper i med begge ben. Prisen fremstår simpelthen markant billigere end hvis den var afrundet.

Så det er en hypotese/resultat jeg kan bakke 100% op om, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg også hellere betaler 999 kr. end 1000 kr. for en vare, selvom den krone ikke gør den store forskel.

Tak for super god feedback på min video Smile

...og interessant med erfaringerne fra Føtex. Som jeg nævner i videoen, har jeg også selv testet forskningens teser i en større analyse af handlen med nye og brugte lastbiler hos en svensk lastvognsproducent - en analyse, der også meget kraftigt understøttede forskningens konklusioner.

Hehe... og i øvrigt interessant, at du selv bemærker, det har en effekt på dig - på trods din viden om de "skæve" udbudsprisers effekt.

Alt i alt; tak for super god feedback på min video Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed