Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link til webdesigner

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Har du entreprenørens firmanavn stående på gavlen af dit hus?

Fint nok hvis hjemmesiden er lavet gratis, men jeg ville aldrig betale for en hjemmeside med et tvunget udgående link, der i de fleste tilfælde ikke er relateret til resten af indholdet.

Få i stedet en udtalelse fra kunden, du kan bruge som reference på din egen hjemmeside. Hvis nogen søger svar på hvem der har lavet siden, rammer de højst sandsynligt din underside med referencer.

Jep det er også en god ide

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Kim. En god idé kunne være at sætte sit firmanavn, og hjemmeside i css'en og index filen - For ja, mange kan godt lide at kigge rundt i kildekoden :D bl.a. mig selv.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Og den type aftaler er der jo ingen der kan se om ligger bag, eller for den sags skyld andre aftaler.

Det er korrekt. Men trådopretter giver ikke udtryk for at der er tale om "halvt betalte opgaver", så derfor antager jeg at han mener betalte opgaver (ellers ville der ikke være tale om 'kunder').

Desuden taler trådopretter om at stå ved sit arbejde, hvilket giver mig indtryk af, at han glemmer at tænke på, hvad der gavner kunden - i stedet for at tænke på, hvad der gavner ham selv.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

KTJ-Media.dk:
Og den type aftaler er der jo ingen der kan se om ligger bag, eller for den sags skyld andre aftaler.

Det er korrekt. Men trådopretter giver ikke udtryk for at der er tale om "halvt betalte opgaver", så derfor antager jeg at han mener betalte opgaver (ellers ville der ikke være tale om 'kunder').

Desuden taler trådopretter om at stå ved sit arbejde, hvilket giver mig indtryk af, at han glemmer at tænke på, hvad der gavner kunden - i stedet for at tænke på, hvad der gavner ham selv.

ahh ja ;)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker bestemt på hvad der gavner mine kunder :-) Vi kan diskutere hvad der er pænt og etisk, men lige det bør være noget der bliver afgjort mellem webdesigner og kunde. Men hvis det skader hjemmesiden, så synes jeg ikke der er tvivl om hvad man bør gøre det.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tino Bøgebjerg Cordes:
Jeg har læst en artikel om det jeg skriver og nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde den, men der står noget om det her også ... http://blondish.net/seo-myth-credits-to-the-web-designer-steal-link-juice-from-your-site/
Jeg formoder du mener den del hvor de skriver at det ikke har en negativ indflydelse. Altså man kan jo sige at det på den måde ikke har en negativ indflydelse, ligesom DC og SPAM, men det har jo den indflydelse at der går et link ud, og med det link flyder der juice, juice som kunne have været brugt på en underside skulle få mere juice.

Tino Bøgebjerg Cordes:
Mit første spørgsmål går ud på om det er noget som generer folk at se på. Altså om man ser det som et billigt trick til at få gratis reklame, som der er nogen der udtrykker det her.
Som designer bør man lave det så det ikke er helt så synligt og genere designet og udtrykket på siden, mener det var koaledesigns der i gamle dage havde en mini koala i selve designet, en fed måde at gøre det på.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tino Bøgebjerg Cordes:
Vi kan diskutere hvad der er pænt og etisk, men lige det bør være noget der bliver afgjort mellem webdesigner og kunde.

Så længe du giver kunderne muligheden for at sige 'nej tak' til at give dig et link (som de jo betaler for).

Nu udvikler jeg mine egne hjemmesider, men hvis jeg ikke gjorde - og betalte mig fra det -, ville jeg til hver en tid kræve linket fjernet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eftersom der er linket til os vil jeg gerne give mit besyv med, jeg vil dog ikke udtale mig om den specifikke kunde, men om vores generelle holdning.

Jeg synes der bliver set lidt sort/hvidt på tingene i denne tråd, og folk glemmer at det kan være at kunden får noget ud af at anbefale sit webbureau på den ene eller anden måde.

Vi laver ganske mange sider i løbet af et år, nogle kunder får vi et mere personligt forhold til, i forhold til andre, som vi blot er leverandører for.

Jeg har det generelt sådan at giver folk mig noget giver jeg noget igen.

Hvis folk ønsker at anbefale os eller referere til os på den ene eller den anden måde, ja så kan man regne med at få noget igen.

Hvis vi blot er leverandør og kunden ikke har en serviceaftale, ja så koster det naturligvis penge når kunden henvender sig og vil have support. Men er det en kunde som vi har et mere personligt forhold til og som på den ene eller anden måde hjælper os, ja så går det naturligvis begge veje, og den hurtige support bliver naturligvis ikke faktureret.

Så helt overordnet så giver vi vores kunder tilbage, hvad de giver til os, og det er hverken en dårlig deal for kunden eller for os, tværtimod skaber det et bånd og et godt samarbejde i lang tid fremover.

Jeg vil ikke gå yderligere i detaljer, men jeg håber ovenstående er med til at give et lidt mere nuanceret billede af hvorfor kunder ikke altid bare siger nej til at hjælpe en samarbejdspartner på den ene eller på den anden måde.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tino Bøgebjerg Cordes:
Personligt synes det er en udmærket idé, at man viser hvem der har designet hjemmesiden. Det bør være et webdesign man vil stå ved og turde lægge navn til. Og naturligvis tænker jeg også på de kunder man modtager ved det.

Hej Tino,

Jeg har igennem tiden også haft link til mit firma på de sider jeg har lavet for andre kunder. Det har aldrig været et krav at jeg måtte have dem der og hvis kunden specifikt har udtrykt at de ikke synes, at det er en god idé, så har jeg selvfølgelig ikke gjort det.

Jesper Nerløe:

Når en kunde betaler for en hjemmeside eller et webdesign, skal kunden naturligvis ikke samtidigt reklamere for webdesigneren eller linke til denne.

Man ser på mange hjemmesider, at udvikleren/bureauet alligevel har listet en reklame for sig selv ind i bunden af designet - det er ekstremt uprofessionelt i mine øjne.

 

Nicolaj Thomasen:

Har du entreprenørens firmanavn stående på gavlen af dit hus?

Fint nok hvis hjemmesiden er lavet gratis, men jeg ville aldrig betale for en hjemmeside med et tvunget udgående link, der i de fleste tilfælde ikke er relateret til resten af indholdet.

Jesper Nerløe:
Nu udvikler jeg mine egne hjemmesider, men hvis jeg ikke gjorde - og betalte mig fra det -, ville jeg til hver en tid kræve linket fjernet.

Kræver I også at forhandlerens navn på nummerpladen bliver fjernet når I køber bil?

For mig at se er konceptet nemlig lidt det samme, bortset fra at her er det webdesigneren / -firmaet selv der har lavet produktet og hvis de  har lavet noget makværk, så er der et direkte link til hvor man kan finde dem, eller undgå dem.

Jeg kan ikke helt se hvorfor det er uprofessionelt at brande sit firma. Det er sket i 100vis af år og hvis det var så skidt, så ville der ikke være forskel på en trøje fra H&M og en fra D&G, for alle ville kræve det lille logo fjernet, så folk ikke kunne se hvem der havde lavet trøjen.

Selvfølgelig kan jeg godt se at det virker uprofessionelt hvis en webdesigner lige smider en animeret gif eller et flashbanner i bunden af siden med slagtilbud, men det er yderst sjældent man ser de links hvor de ikke på et eller andet niveau passer ind i designet og farvetemaet.

Den anden vej rundt for det firma der får lavet hjemmesiden, så kan der også være noget "blære"-værdi i at vise frem at de har fået lavet siden af den-og-den, da de var på vej frem eller måske endda kunne sige "vi har betalt 100.000 for denne side, den er godt nok kun 20.000 værd, men se lige på signaturen, hvem der har lavet den!!"

Så efter min mening er der ikke noget skidt i at sætte sit stempel på det man har lavet, givet at man får lov fra kunden selvfølgelig. Det skal bare gøres, så begge parter er glade.

Med venlig hilsen

Tommy

 

 

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tino

Jeg har igennem mange år brugt mange forskellige udviklere i forskellige projekter og set mange sites igennem for at få inspiration når nye opgaver skulle løses. For de, som besøger sites for at lade sig inspirere er det jo fedt, at man kan se hvem, der har lavet siden. Jeg har gennem tiden ringet til mange firmaer for at høre lidt om deres sites.

Men for mig som har betalt for at få et site udviklet gider jeg ikke at være markedsføringsplads for en udvikler. Der skal i hvert fald være en aftale mellem udvikler og virksomhed. Når det så er sagt - og aftalen er på plads - er det en rigtig fin ide at præsentere sig som link.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)