Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af virksomhed til Polen, Skat, 19% marginalskat

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:
og da jeg også synes at have holdt mine svar i en nogenlunde sober tone står jeg forholdsvis uforstående over denne enkelte tildelte stjerne. Måske skal jeg lige understrege at jeg er græsk-katolsk over hvilke stjerner jeg tildeles og af hvem men jeg vil da gerne lære af mine fejl. Så send mig en PM så jeg kan lære af denne og undgå at gentage den for andre. I sidste ende er vi vel herinde for at lære og støtte op om hinanden?

Trøst dig. Stjernesystemet er langt hen af vejen - stjernetosset - jeg har i denne tråd fået 1 stjerne for at mene, at man ikke skal flytte til udlandet ALENE for at spare i skat, men at man skal tage hensyn til hele livet-  venner og - erhvervsklima - verlfærd - men en eller anden meget aggressiv herinde (og jeg vover gerne privat at gætte) giver 1 stjerne til alle der ikke er 100% enige

Jeg synes det er mystisk, at Amino ikke har lidt mere krav på hvornår man kan gi en stjerne uden at være forpligtet til at forklare bare lidt om hvorfor

Det kan vel aldrig være forkert, at mene man ikke KUN skal flytte til udlandet for at spare til skat- Man kan være uenig- men aldrig gi en stjerne for sådan et svar. Amino burde ha meget bedre kontrol over hvordan man gi så lave stjerner eller kræve de kun kan gives mod forklaring

UF - jeg mister lidt lysten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 00:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu var det ikke for at få medlidenhed jeg spurgte, jeg er klar over at der har været debatter om stjernerne før ((-:

Men helt oprigtigt så vil jeg faktisk gerne vide hvorfor jeg fik denne enkelte stjerne, har jeg "rådgivet" forkert så må jeg jo ændre eller uddybe. Men igen, det er dæleme svært når man ikke kender bevæggrunden ((-:

Nuvel, jeg overlever nok men det irriterer/nager mig nu alligevel at der sidder en ude bag skærmen og måske føler at jeg er ude på at tage enden på vedkommende..

Over herfra..

/Banditten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Vi kan ikke komme dette nærmere. Er dit bopælsland Danmark, så kommer du til at betale dansk indkomstskat. Flytter du fra Danmark til Polen og arbejder i Danmark, så kommer du stadig til at betale dansk indkomstskat.

Hvis du læser hvad jeg skriver så modsiger jeg dig ikke. Jeg siger bare,  at der er muligt via skatteberegningen og lidt planlægning at fjerne helt eller eller minimere den danske skat.

Flytter du fra Danmark til Polen og arbejder i Danmark, så kommer du stadig til at betale dansk indkomstskat - Ja men du skal være opmærksom på, at da overgår man fra fuld til begrænset skattepligt og dermed træder anden beregningsmåde i kraft.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:
Flytter du fra Danmark til Polen og arbejder i Danmark,
så kommer du stadig til at betale dansk indkomstskat.


Ikke jvf. det foreliggende. Din polske personlige  virksomheds overskud 
beskattes i Polen til 19% medmindre du har fast driftsted i Danmark eller .... 

Du kan med fast bopael i Polen  vaere i Danmark op til halvdelen af dine 
overnatninger. Du kan ogsaa have et smaahus i Sverige. 

Du kan ogsaa have sommerhus i Danmark og overnatte der. 
Det taeller ikke som fast bopael i Danmark medmindre du er over 65 og
opnaar tilladelse til at have det som fast bopael. 

Naturrgas og formentlig ogsaa elektricitet koster omkring 30% af DONG priser.
Polske entreprenoerer bor generelt i MEGET store huse.  

Maa jeg foreslaa ekskursioner hertil eventuelt via Flensborg?
Det er fradragsberettiget. 

Jeg har ogsaa forsoegt at indkalde til netvaerksmoeder i vores kontor i Borup,
hvor vi i auditoriet har plads til omkring 100 deltagere. Ejerlederne holder
systematisk netvaerksmoeder. Hvorfor skulle Aminoer ikke holde deltagerstyrede
netvaerksmoeder, hvor den enkelte virksomhed eksponeres med taletid.? 

Indlaegget blev efter et par dage slettet af Amino hvis jeg ikke straks og inden for 
24 timer tiilmeldte mig til Amino+.  Sagsbehandleren erkender dog, at de ikke 
har noget grundlag for sletningen, men endnu er der ikke sket noget. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trøst dig. Stjernesystemet er langt hen af vejen - stjernetosset - jeg har i denne tråd fået 1 stjerne for at mene, at man ikke skal flytte til udlandet ALENE for at spare i skat, men at man skal tage hensyn til hele livet-  venner og - erhvervsklima - verlfærd - men en eller anden meget aggressiv herinde (og jeg vover gerne privat at gætte) giver 1 stjerne til alle der ikke er 100% enige

Jeg synes egentlig det er irrelevant, for tråden handler jo netop om 'et system' hvor man forbliver boende i Danmark, men flytter sin personbeskatning til et land med 19% marginalskat. Det eneste der flytter til udlandet er indkomstskatten - intet andet. Dermed ikke sagt, at jeg personlig er uenig.

Jørgen Olsen kritiserer det danske skattesystem, men det siger sig selv at systemet må "beskytte" sig selv mod de "flygtende fanger". Derfor undersøgte jeg i sin tid sagen og konstaterede, at fritagelse fra dansk beskatning samtidig medfører at man bryder sine bånd til Danmark privat og arbejdsmæssigt. Politisk kan det være jeg og Jørgen er enige. Jeg mener virksomheder burde flygte til Danmark i stedet for fra.

Hvis Ejler har ret skal han først vinde en retssag, der ville medføre en massiv udflytning af beskatningen. Hvis Ejler har ret, så er det også en fordel for mig og jeg ville umiddelbart benytte "tilbuddet". HTS mand var aldrig dansk skatteyder og han arbejdede i udlandet. Derfor kunne han slippe, men situationen hvor danskere reelt kan oprette en postboks i Polen med en stråmandsdirektør og fjerne store summer fra det danske skattevæsen finder jeg usandsynlig. Overnatning i eget sommerhus er på kanten og man forvente problemer, men fælden klapper under alle omstændigheder sekundet man skriver en arbejdsrelateret mail.

Esben Christensen har som professionel skrevet et godt indlæg, der bekræfter de ting jeg selv overordnet havde konkluderet forinden.

At 'se' hvem der 1- og 5-stjerner hvem er en feature for betalende brugere jeg selv har fravalgt, ligesom de fleste af jer andre. Jeg tror ikke jeg har 1-stjernet nogen i denne tråd, men har kun sat nogle 5-stjerner. Amino-moderator må korrigere mig, hvis forkert. Når man stemmer anonymt på ikke-plus-brugere, så er det lidt fejt at give 1-stjerne uden at fortælle hvorfor. Omvendt, så kan man bare betale 1000 kroner og problemet er løst.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Det eneste der flytter til udlandet er indkomstskatten - intet andet.

Det er jo normalt ikke rigtigt. Man flytter arbejde til Polen, 
fordi det er langt billigere og der er rigelig af villig og billig arbejdskraft.
Skattefordelen med de 19% er bare oveni.

Men det er da rigtigt, at spoergsmaalet til skatteministereriet er formuleret,
saa dette ogsaa var en option. 

Selv om vi har faaet lavet en del arbejde i Polen, saa bruger vi endnu  ikke selv
muligheden for 19% skat. Vi arbejder via danske SmbA-selskaber og har endnu
ikke tilstraekkeligt volumen. 

19% eller 25% goer lige nu ikke den helt store forskel.

Jesper:
men det siger sig selv at systemet må "beskytte" sig selv mod de "flygtende fanger"

Det proevede man ogsaa med Berlin-muren. Den faldt sammen.

Jesper:
Jeg mener virksomheder burde flygte til Danmark i stedet for fra.
 

Det ville vaere dejligt, men der er ikke stemmer nok til det foer det saakaldte 
velfaerdssamfund braser sammen.  

Jesper:
Hvis Ejler har ret skal han først vinde en retssag,
der ville medføre en massiv udflytning af beskatningen.

Jeg vil nok proeve om en teoretisk mulighed for polsk beskatning 
i denne situation kan lade sig goere ved et finurligt spoergsmaal 
til Skat om deres firnurlige flyning af foretagendets skattemaessige
hjemsted  til Danmark.

Det skal  siges, at jeg KUN arbejder med legale og konkrete projekter,
hvor skattetaenkning indgaar med ved at fylde forretningsmaessig
substans i projekterne. 

Jesper:
Overnatning i eget sommerhus er på kanten og man forvente problemer,
men fælden klapper under alle omstændigheder sekundet man skriver en arbejdsrelateret mail.

Det mener jeg bestemt ikke ud fra det foreliggende. 

Naar der er fuld skattepligt til Polen bliver man IKKE lige pludselig skattepligtig
til Danmark.

De bliver de mange polakker eller andre udlaendinge som arbejder legalt i Danmark
jo heller ikke.  Automatisk fra det oejeblik de betraeder dansk jord eller sender e-mails.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er din pris paa 200 m2 300 mm glauld til isolering?

Du boer overveje et selskab med begraenset haeftelse,
ellers bliver ogsaa du lagt ned. Se bare hvad der skete
med Boeje Nielsen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Hvad er din pris paa 200 m2 300 mm glauld til isolering?

Du boer overveje et selskab med begraenset haeftelse,
ellers bliver ogsaa du lagt ned. Se bare hvad der skete
med Boeje Nielsen. 

Ikke om jeg lige kan finde ud af hvor i Polen sammenhænget denne kom (nu får jeg en enkelt stjerne igenWink) men i alle fald, havde Bøje Nielsen ikke et selskab Danske Fabrikshaller A/S som var det der blev erklæret konkurs (og siden viste sig solvent)?

Jeg kan jo godt ha overset noget om sammenhænget til 19% skat i Polen -  i en lang tråd - i så fald Undskyld?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
Hvad er din pris paa 200 m2 300 mm glauld til isolering?

Det var en besked til Michael Haahr, hvor jeg glemte at tage ham med. Undskyld.

Cookie:
Bøje Nielsen

blev erklaeret personligt konkurs og klaedt af til skindet. Alligevel blet der omkring
80 MKR tilovers efter 10 aars bobehandling. 

Han drev virksomhed uden begraenset haeftelse og hans solvente virksomhed
kollapsede da han havde indgivet betalingsstandsning og derefter forsoegte at haeve den.

Med en konkursbegaering fra en lille kreditor skulle han saa bevise, at han kunne betale AL gaeld.

Denne omvendte bevisbyrde er en anden af de finurligheder danske embedsmaend
med politikernes laden staa til accept indbyggede i lovgivningen for mange aar siden.

Det er i stik modsaetning til den amerikanske "chapter 11" lovgivning skabt for at sikre
virksomheders overlevelse. Ikke det modsatte. 

Det er denne gang om vigtigheden af at sikre sine virksomheder begraenset haeftelse.

Side 8 ud af 13 (121 indlæg)