Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC, hvad skal jeg vælge?

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry omkring det med markedsandele... jeg havde set en opgørelse i Wired, hvor iPad og de andres tablet var talt med...

http://www.wired.com/gadgetlab/2011/08/notebook-marketshare-ipad/

Beklager..

Og ok... jeg bøjer mig i støvet for bedre argumenter og holder mig bare til at min computer overgår en hvilken somhelst Windows baseret i brug - jeg har rent faktisk arbejdet med begge dele og tja.. Så er jeg blevet religiøs på mine gamle dage :-)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust:
Hvorfor skulle en Macbook Pro ikke kunne holde til det? Dens unibody kabinet er da perfekt i forhold til at blive transporteret. HP probook er lækker, men jeg kan ikke lige følge dit argument og det at vælge mellem pc og mac bør handle om det der sker på skærmen (og det super lækre tastatur som der er på Apples bærbare).

Det hænger rigtig meget sammen med hvad en given computer er testet til, f.eks er mange HP og Lenovo testet til et fald på 1,5 meter uder der sker noget med den, nogle modeller er lavet med plastik ramme indvendigt andre er med metal, og ja passer du på din computer så skulle det i sidste ende være lige gyldigt.
Men desværre er det ikke alle der passer lige godt på deres ting, jeg har oplevet at par gange og komme ud til kunder der har cyklet med deres bærbare i en cykelkurv uden at have den i en taske, og hvad sker der, ja de falder, det er helt tydeligt at fordi de var kostrueret rigtigt kunne ydersiden godt gå i stykker mens indmaden stadig fungerede fint fordi skelettet var lavet rigtigt.
Og ja, det er ekstremt det vi er ude i her, men der er folk der har de behov, og der er det helt klart en fordel og have en kampvogn frem for en normal personbil i de tilfælde.

Desværre drejer PC/apple debat ofte om udsende, men det er i sidste ende ligegyldigt hvis den ene ikke har den funktionalitet som den anden har og omvendt.
Og byggekvalitet drejer sig ikke om en given computer er sort eller sølvfarvet, det drejer sig om hvordan er den skruet sammen!
Så kloge ord nå du siger at det drejer sig om funktionalitet og ikke design!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har både en macbook air og en stationær windows PC.
Jeg har valgt at have begge platforme til rådighed, fordi jeg godt kan lide at følge med på begge.
Jeg ved ikke om jeg (længere) føler mig mere hjemme på en windows maskine eller på en mac.
Jeg elsker fx. at min stationære har alle kræfter i verden og kostede 3.000 kr (hvilket betyder den kan skiftes ud hvert år når nye kræfter er nødvendige), mens jeg samtidig elsker at min macbook vejer ingenting og holder 6-7 timer på et batteri til når jeg er på farten.

Om Os X er mere stabilt eller brugervenligt end windows 7, eller om det er den anden vej, det har jeg svært ved at sige. Begge platforme kører godt og stabilt på mine computere, og jeg synes egentlig ikke at jeg kan lave opgaver hurtigere på den ene end på den anden...
Men jeg kan egentlig godt lide at være "med" på begge platforme og kunne benytte begge to på et højt niveau.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Det kan man også med Mac

Pånær der så lige mangler dobbelt eller trippel skærmport.
Men det svarer godt til en portreplikator som man kan få til mange semipro bærbare, som mange iøvrigt kan klare sig med.
Men det kommer aldrig på højde med en rigtig dock.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:
Hvilken dock giver mulighed for trippel skærm?

Det fåes faktisk til Thinkpads(Jeg vil også tro til HP), hvis man har en mini dock plus og en Thinkpad m. nvidia med optimus, så kan man kører 3 eksterne skærme og samtidig have den bærbares i brug samtidigt, 4 i alt.

Jeg har dog aldrig set det i brug, men flere og flere får 2 skærme. Så mon ikke der kommer nogen en dag og vil have den 3 i brug.
Der er også flere og flere på kontoret som har apple stationær som har 2 på, men ikke på deres macbooks, det bliver hurtigt for besværligt når kablerne skal sættes til.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay,

Nicolay:
Jeg har dog aldrig set det i brug, men flere og flere får 2 skærme. Så mon ikke der kommer nogen en dag og vil have den 3 i brug.
Der er også flere og flere på kontoret som har apple stationær som har 2 på, men ikke på deres macbooks, det bliver hurtigt for besværligt når kablerne skal sættes til.

Jeg kører da to skærme på min AirBook uden problemer og uden Docking Station osv.. Og jeg checkede lige Apples hjemmeside - med Thunderbolt som alle nye macs har som standard, kan du sætte ligeså mange skærme efter hinanden som du har lyst til - blot begrænset af hvor meget videoram du har - og på en MacBook Pro kan der være 3 skærme skriver de - og bruger du Thunderbolt displays - 27" kan den drive 2 ad gangen..

Men uanset hvor mange skærme du sætter til, så kører dine maskiner stadig Windows... 

Hvis du ærligt talt mener at PC'er er ligeså let at bruge som Mac og få til at fortsætte med at bruge, så kig dog på mødre, fædre, almindelige brugere, som ikke kan få lortet til at virke - og se selv hvor mange gange du garanteret har været inde og tweeke en indstilling for at få max performance osv osv osv..

Der hvor Mac'en vinder over PC - og det siger selv garvede PC folk - er at når hardware og software er skabt sammen, så virker det - det giver begrænsninger i udbud af komponenter og dele og derved højere priser - noget lort ja.. Men hvor udbuddet af billigt og også dyrt skrammel kan sættes sammen på en PC som man vil, så inviterer det jo til konflikter i kombinationen af hardware og software... Det er den pris man betaler og det skal man jo bare vide.

Når du nu advokerer så meget for PC som du gør - har du selv haft en Mac og gået til den? Det lyder som om du danner dine meninger ud fra en forudtaget holdning til at PC er bedst.. Jeg kan ikke klare sådanne former for argumentationer, fordi det fordrejer ligeså meget, som når jeg nu går i flæsket for at "forsvare" Mac'en..

Da jeg i starten af tråden anbefalede Mac, forsøgte jeg at beskrive hvordan den er at bruge, hvordan samspillet mellem aps virker osv.. Jeg har til min dreng lige købt en fed Windows 7 baseret maskine Acer med 17" 16:9 skærm og masser af power - men når du sætter en DVD i drevet og Windows Media Center åbner, så kommer lyden fra DVD ikke engang ud som standard - det skal man lige sætte op. Når jeg installere Skylanders på maskinen - så selvom der er 3D accellerations grafik kort i maskinen, så kan den ikke selv finde ud af at bruge dette og når du går på Internettet med Explorer, så er MASSER MASSER MASSER af sider der ikke virker, men de virker fint nok i Chrome - det er på en HELT ny maskine - pakket ud af kassen og installeret Default.. Er det fordi jeg har købt en billig maskine - næh, for den Dell Stationær jeg havde før, kostede med alt hvad den kunne trække små 15.000,- kr. uden skærm - og det er samme historie. Da der skulle installeres trådløst internet på den og adgang til mit NAS osv... så virker det KUN når man sidder og nørder med det i mange timer - eller kender nogen som kan.

På Mac'en - tænd, arbejd. Og jeg overdriver virkelig ikke - det ER det, som gør Mac'en fantastisk. Når du skifter Mac - så kan du bare bede den om at installere alle din programmer og indstillinger fra din gamle computer, sætte et kabel direkte mellem maskinerne og Voila - efter et stykke tid, kan du fortsætte uden problemer og det du kan så iøvrigt vælge at lade Mac'en hente alle filer m.v. direkte fra din PC når du er så heldig at skifte fra PC til Mac.

Apple bruger så ufattelig mange resurser på brugeroplevelse og anvendelse og de har opfundet SÅ mange ting, som vi idag tager for givet - også på PC'er... og at du negligerer Apples univers til at det kun drejer sig om design - er simpelthen så fordummende at høre på at det er ubegribeligt at du gør det.

Steve Jobs og Apples indflydelse på hele computerindustrien er simpelthen så bredt anerkendt, bl.a. også af Bill Gates, Larry Elliason, Erik Schmith og mange flere...

Når du så kaster dig ud i en forklaringing omkring at Lenovo er testet til fald på 1.5 meter - tja.. Mon ikke alle producenter tester deres hardware i forhold til hvad de lover. Jeg ved ikke om Apple har smidt deres computere på gulvet, men til gengæld ved jeg at de har lavet strømtilsluningen med magnet, så den ikke kan hives på gulvet fordi man snubler i ledningen - Fortæl mig hvilke PC producent der har gjort det? Eller hvilken PC producent der har tilført noget nævneværdigt til brugeroplevelsen på en PC - de er jo alle afhængige af hvad Microsoft finder på..

Nå, nu er jeg træt... Kære PC brugere - hvis du er glad for din computer, så fortsæt endelig med det og lad os håbe at du ikke spilder for meget tid - og til alle os andre der bruger Mac - vi kan jo glæde os over at være mere produktive, mere kreative og glade mennesker... 

Og så kan jeg da kun anbefale - om ikke andet for det morsomme at kigge på: 

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Reitoft:

Nicolay,

Nicolay:
Jeg har dog aldrig set det i brug, men flere og flere får 2 skærme. Så mon ikke der kommer nogen en dag og vil have den 3 i brug.
Der er også flere og flere på kontoret som har apple stationær som har 2 på, men ikke på deres macbooks, det bliver hurtigt for besværligt når kablerne skal sættes til.

Når du nu advokerer så meget for PC som du gør - har du selv haft en Mac og gået til den? Det lyder som om du danner dine meninger ud fra en forudtaget holdning til at PC er bedst.. Jeg kan ikke klare sådanne former for argumentationer, fordi det fordrejer ligeså meget, som når jeg nu går i flæsket for at "forsvare" Mac'en..

jeg har læst alle indlæg igennem prøvet lige at forstå , hvad der diskuteres hvad jeg forstår , er der ingen der advare i mod Mac computer som dårligere computer , at de yder dårligere ydelse end en PC 

misforstår jeg noget , men nok der det kommer ind er dem som mener Mac og PC begge er gode computer og fås gode begge 2 , det er jo hardware der er alle sammen , men selvfølgelige lille forskel computer model til computer hvordan det sættes i , men der kommer prisen ind som en faktor og generelt er Mac dyrere , men der findes både dårlige PC og dårlige Mac , men klart fleste PC , men der kommer prisen også ind som en afgørende faktor de Mac er jo ikke verdens billigste computer 

Jeg synes folk skal vælge efter deres behov og der er både gode PC og Mac 

jo jeg har dårlige erfaringer med Asus og Dell og en god med en msi  computer men jeg har bare ikke købt den gode PC først , men der til vil jeg ikke sige alle modeller Asus og Dell computer de er dårlige der laves jo hele tiden nye computer modeller 

vis jeg kunne finde en pris billige Mac der kunne klare lidt stød og vand ville jeg klart også vælge en Mac computer , da jeg tit sider i tog bus eller udenfor med min computer , men der findes både gode PC og Mac og jeg vælger den computer der er bedste til mit behov 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder lige og kigger på macs

Thunderbolt og USB 2.0 ???

Hvor finder jeg Thunderbolt indput på min TV ? HDMI er jo standard, hvorfor følger de ikke standarden. Selv min android telefon har jo HDMI out.

Sådan nogle proplemer står jeg med i butikken ofte, når folk har købt en mac, jamen så skal du bare have en omformer stik ting...

USB 2.0 ??? Acer S3 ultrabook har da USB 3.0

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay, det lyder godt med thunderbolt, men hvorfor er det så at min nabo på kontoret ikke kan kører med sin skærm og hans eksterne diskarray på hans macbook, jow det er såre simpelt fordi hans skærm og hans diskarray skal sidde som den sidste på hans thunderbolt, og det er ret umuligt.
Så diske bliver hængene på hans stationære apple, men det er lidt træls når han nu lige har invisteret i ny macbook.
Så det er ikke helt så simpelt endda.

Lidt længere nede ad gangen sidder en med en ny 3TB disk hvor hun kun kan bruge de 500Gb på, fordi osX åbenbart har nogle problemer med at finde disken rigtig, apple har ikke gjort noget for at rette fejlen påtrods af at de har haft mere end et halvt år til det.

Så det med at alting altid passer sammen, det er mere flotte marketingsord end virkeligheden.

Windows er svært at bruge, ikke lige umidlbart, jeg har nu supporteret i over 10 år og jeg oplever ikke det billede som du giver som hverdag, men jeg har så også den holdning at ting kan blive for billige, derfor sælger jeg ikke hvad som helst.

Windows finder fint printer og servere/nas med videre på netværket uden problemer, også uden fiflen.
For 3-5 år siden kunne det godt lave problemer, men efter windows 7 er kommet på banen er der ingen problemer.
Men jeg har til gengæld haft folk som har skullet sætte apple op hos mine kunder fordi der lige var noget som skulle tweekes fordi eller kunne deres mac ikke lige logge på windows serveren som var sat standard op, men apple kan være meget restriktiv med hvad den vil logge på i nogle tilfælde.
(problemet var at serveren skulle tvinges til at kryptere adgangskode på 1 måde for at apple ville logge på)

Tjaaa...i de sidste par udgaver af windows ligger der også en guide til at overfører fra gammel til ny computer, så det er såmen ikke nogen nyhed!

Hvis en windows var så dårlig og så svær at bruge, så tror jeg ikke markedet var så stort, som det er.
Og igen hvis det var så dårligt så havde jeg ikke noget levebrød. 
Der er altid nogle brugere som har svært ved at bruge en computer i almindelighed, men om de får en apple eller en windows, det gør vist ikke den store forskel.

Det er tankevækkende at ofte at høre hvor om hvor apple er banebrydende, nej de i ikke banebrydende på ret meget, de forstå bare og sætte de rigtige ting sammen på det rigtige tidspunkt.
Det er der også andre der gør.
Rigtig mange ting som apple hævder at det er deres ide, er i virkeligheden noget som er set før, ofte bare i et tidligere stadie hos nogle små producenter.
Var du klar over at Apple prøvede at byde på Dropbox før de selv havde fået lavet icloud ?
Lidt tankevækkende!

Jeg har aldrig sagt at de drejer sig om udseende, tvært i mod, jeg har sagt det drejer sig om funktionalitet og hvad der løser din opgave bedst.
Så der er du gået helt galt i byen!

Hvad hjælper det hvis strømstikket kan poppe let ud hvis computeren ikke kan tåle de slag og de stød den får igennem livet, ikke ret meget hvis du spørger mig.

Du mener at alt PC udvikling er bundet op på Microsoft, der går du helt galt i byen.
F.eks har jeg 3G ind bygget.
Har en dock som som bare virker.
Har mulighed efter eget valg at sætte DVD, Batteri eller harddisk i min bærbar efter eget valg. 
Har mulighed for at tænde en lampe på min computer så jeg kan se noget i mørke eller bruge den til læselampe.
Har tracking på den så hvis den skulle blive stjålet, så kan den spores og alt data kan slettes remote fra, selv hvis windows blev reinstalleret!

Mine unger har en anden computer som kan bruges til at afspille musik uden at være tændt.

Intet af det har noget med MS at gøre.

Jeg kommer til på nuværnde tidspunkt at bruge en Macbook som arbejdsredskab bl.a. fordi nogle af de ting som der står lige ovenover ikke kan opfyldes af en macbook.
Dertil skal lægges det at hvis jeg får hardware problemer og jeg ringer inden 16:00 så står der en tekniker næste dag og reparere den på stedet, det har jeg ikke set med en apple.
Det gælder også hvis det er selvforskyldt, så er det bare for egen regning.

Men jeg overvejer stadig kraftigt at købe en macbook for at have noget at lege med, for det er unægtelig nemmere at supportere et system hvis man selv har det til rådighed.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at Apple er noget skidt eller noget l##t, men prøvet at påpege at alle computere uanset producent eller OS er der mulighed for at der opstår problemer.
Problemerne opstår oftest når man kommer ud over den simple brug som internet, Email og Office.
Vil man mere af de lidt mere skæve ting, ja så er der en større chance for at problemerne kommer, uanset om man kører windows eller osX.
Bruger man sin PC til internet, office og email, om man så har windows, osX eller linux, det kommer ud på et.
Man skal ikke tro at windows løser alle problemer, og man skal endelig ikke tro at osX løser alt!

Mit firma lever ikke af at fixe computere, jeg lever af af levere løsninger som fungere, hvis det første var tilfældet var jeg en dårlig IT konsulent, som blev skiftet meget hurtigt ud hos mine kunder!
Og ud fra mine mere end 10 år i branchen kan jeg sige at INGEN producent eller OS løser alle problemer, hvis man mener det er man ufattelig naiv og har et meget begrænset billede af hvordan verden i virkeligheden er!

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)