Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller PC, hvad skal jeg vælge?

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har den nyeste og hurtigste Macbook Air med 4 gb ram.
Jeg har før kørt Lenovo i godt 10-15 år og var glad for det.
Jeg skiftede pga. jeg havde brug for at arbejde med video.
Min tanke var at bruge Mac til det.
I dag bruger jeg Mac til alt og jeg kommer ikke til at eje en PC igen og jeg er 100% ligeglad med udseende etc. Jeg skal bare have arbejdet gjort.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Lundsby:
Selvom der fandtes PC'er med langt bedre specs, var det alligevel en MacBook Pro som PCWorld kårede til den hurtigste laptop til Windows Vista i 2007. 

Nu var/er vista ikke noget jeg ville sammenligne noget med.
Og nu er PCworld ganske farvet nogle gange.
Jeg kan ikke huske hvornår de har nævnt noget negativt om Apple nogen side ;-).

I 2007 var Windows 7 ikke udkommet, så Vista var det rigtige at teste på. Artiklen handlede ikke om en subjektiv vurdering fra en journalists side, men var resultatet af benhård benchmarking.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er Mac bruger, og bliver nok aldrig andet. Jeg startede også selv med en 13", men har senere valgt en 15" da den øgede opløsning hjælper mig meget i mit daglige arbejde.

Mads W:

Football manager køre fantastisk på Mac, og så til Studier, så vil jeg klar vælge Mac.

Ja... hvis man kan få lov til at installere steam. Mit steam hopper et par gange i docken hvorefter det lukket - men så har jeg da også bare mere tid til at arbejde :)

:: HDMI kabel ::

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Bo Gunnarsson skriver, så er det næsten det samme som kristendommen. Nogle sværger til det ene, andre til noget virkelig skidt (i dette tilfælde Mac).

Jeg kunne aldrig finde på at røre en Mac - end ikke hvis jeg fik bagehandsker på, en ildtang i hånden - og Mac'en var gratis!! Jeg synes simpelthen styresystemet er for grimt at arbejde med, og hele min arbejdsproces bliver langsommere og kedeligere.

Efter at have fået min egen hjemmeside på benene, kommenterede en af mine venner også at jeg havde lavet den på PC fremfor Mac, hvortil han kommenterede: "Du kan lige så godt skrotte det du har lavet, og starte helt forfra på Mac -- det er meget nemmere!!"

Men det er jo i bund og grund hvad du selv synes er bedst at arbejde med! Jeg kan ikke forholde mig til styringen af en Mac, og synes jeg arbejder nemmere og hurtigere på en PC, så som der er blevet beskrevet i tidligere posts, så er det kun min personlige holdning jeg kan sige - og det er: PC!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolay:
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor dine pcere er blevet langsomme eller crashet så hurtigt, jeg har ikke været i nærheden af dem. 
Det er ihvertfald ikke det er standarden eller normen, på ingen måde.
Så det argument holder på ingen måde.
En computer uanset om det er Windows eller MacOS, bliver ikke langsom af sig selv, der er altid en grund til den bliver langsom.
Typisk er det installeringere/afinstalleringer, fejl på filer/dårlige programmer der skyld i at det sker.

Jeg har kunder der kører på PCere som er 7-8 år stadig, heldigvis ganske få efterhånden, de kører også fint.
Men jeg deler kontor med folk som reinstallere deres Macs løbende på grund at problemer eller fordi de begynder at opfører sig mærkeligt.

Så du siger at det ikke er normen at en helt ny computer som kommer med Windows styresystem, crasher efter kort tid? Ud fra mine erfaringer, tror jeg ikke på det.

Jeg har altid haft ganske få programmer installeret på mine computere - jeg har ganske enkelt stort set kun haft brug for Office-pakken og så en webbrowser, så fejlen på mine computere med Windows styresystemer kan simpelthen ikke stamme fra dårlige installationer..

Jeg kan ikke kommentere på dine "roommates" problemer med Mac-computere da jeg ikke aner hvordan de bruger den. Men det er måske fordi de fylder dem med en masse lorteprogrammer som gør den sløv, når nu du bruger dette argument overfor mig?

Nicolay:
Det er tankevækkende at du anbefaler Apple til alle uanset hvad deres behov er, det svar til at du siger at en hammer det eneste rigtige værtøj, den er ganske god til at slå søm i, men når det kommer til skruer, så kommer den til kort, hvor en skruetrækker er bedre, men skruetrækkeren er til gengæld ikke ret god til at slå søm i med.

Arh, det er nok lige at overdrive lidt. Hvis man skal bruge en gamer-pc, så er Windows måske det bedste - det skal jeg ikke kunne sige, for spil siger mig intet og har egentligt aldrig rigtigt gjort det. Hoveddelen af personerne i min omkreds har samme holdning til spil, og undskyld mig, så er det vidst også det eneste sted hvor Mac halter efter (men som sagt, jeg skal ikke gøre mig klog på den del). Jeg ved dog at min kæreste spiller Sims 3 på hendes Macbook, og det fungerer upåklageligt. Men fordi min omgangskreds bruger computere til enten arbejde eller til blot at surfe på internettet, anbefaler jeg altså Mac-computere, da jeg her har den langt bedste erfaring med Mac.

Jeg har dog lagt mærke til at mange spil efterhånden også er kompatible på en Mac-computer, så jeg føler mig egentligt ret sikker på at Apple også er ved at æde den del af markedet..

Nicolay:
Umiddelbart virker dit indlæg som du er blevet trådt over tæerne, og søger efter argumenter for at retfærdiggøre dit valg, men du behøver ikke overbevise mig om dit valg, for det er det rigtige for dig, men det betyder at det ikke behøver være det for alle andre, og så slet ikke ud fra hvad du skriver som argumenter.

Jeg forsøger ikke at retfærdiggøre mit valg, jeg forklarer blot hvorfor jeg nu kun kører Mac.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:
Det er tankevækkende at du anbefaler Apple til alle uanset hvad deres behov er, det svar til at du siger at en hammer det eneste rigtige værtøj, den er ganske god til at slå søm i, men når det kommer til skruer, så kommer den til kort, hvor en skruetrækker er bedre, men skruetrækkeren er til gengæld ikke ret god til at slå søm i med.

Jeg har egentligt sammen holdning som det du skriver Morten har. Mit råd vil være at hvis du vil kører OSX så køb en Mac og hvis du vil kører Windows så køb en Mac.

Grunden til at jeg ikke ville tøve med at give det råd, er selvfølgeligt at jeg har rigtigt gode erfaringer med begge dele, og sådan set også set i det lys, relativt dårlige erfaringer med det modsatte!

Nicolay:
Umiddelbart virker dit indlæg som du er blevet trådt over tæerne, og søger efter argumenter for at retfærdiggøre dit valg, men du behøver ikke overbevise mig om dit valg, for det er det rigtige for dig, men det betyder at det ikke behøver være det for alle andre, og så slet ikke ud fra hvad du skriver som argumenter.

Jeg kan overhovedet ikke læse ud af Mortens indlæg, at han skulle være specielt trådt over træerne.

Han har prøvet PC vejen, som han syntes var dårlig, og nu har han prøvet MAC vejen, den kan han lide og han deler sine erfaringer.

Det spændende er selvfølgeligt nu om du har prøvet at eje en Mac :-) 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal love for, at dette er et debatindlæg der har skabt aktivitet Skype-Smile Selv er jeg stærkt til PC

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen
Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Falk Nielsen:
Så du siger at det ikke er normen at en helt ny computer som kommer med Windows styresystem, crasher efter kort tid? Ud fra mine erfaringer, tror jeg ikke på det.

Så du sider og siger at det jeg har lavet i de sisdste 12 år ikke har fundet sted ?
At når jeg som IT mand siger at det ikke er standard for windows computere at køre dårligt mere eller mindre fra starten.

Du er igang med at sige at en der ikke har lavet andet at arbejde med computere i mere end 10 år ikke ved hvad han snakker om, så kan det være jeg skal skifte branche, for der er rigtig mange kunder der bliver rigtig kede af at det jeg laver for dem ikke virker, set ud fra den påstand.

(Gade vide hvornår de computere jeg lige har afleveret i denne uge og i forige uge ringer og siger de ikke virker, hmmmmmm mon min telefon er gået i stykker, der ingen der ringer!)

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolay:

Morten Falk Nielsen:
Så du siger at det ikke er normen at en helt ny computer som kommer med Windows styresystem, crasher efter kort tid? Ud fra mine erfaringer, tror jeg ikke på det.

Så du sider og siger at det jeg har lavet i de sisdste 12 år ikke har fundet sted ?
At når jeg som IT mand siger at det ikke er standard for windows computere at køre dårligt mere eller mindre fra starten.

Gennem de små 20+ år, jeg har haft PC så må jeg sige at jeg har mødt mange med samme oplevelser som Morten.

Hvis jeg kigger lidt rundt i privat sfæren, så er det også relativt nemt at se at der er en meget mindre andel af Mac brugerne, der vil havde hjælp til at fikse deres computere.
Måske er det faktisk problemet for folk der lever af at reparere og installerer PC'ere, hvis for mange skifter til Mac så er det dårligt for forretningen :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:

Mikael, jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte.. Jeg tror egentligt ikke at jeg gider diskutere det, for selvom det måske er det samme indmad som er i, er der forskel på hvordan styresystemerne bruger de ressourcer computeren stiller til rådighed.

At du arbejder 14-16 timer om dagen på en Lonovo er jeg egentligt ligeglad med. Mine to Mac's står tændt 24 timer i døgnet og har sjældent brug for genstart.. Jeg køber ikke en computer for at tage hensyn til hvad der sker hvis jeg taber den, ligesom jeg heller ikke har købt min iPhone med hensyn til hvad der sker hvis den ryger på gulvet..

Jeg giver dig ret i at der er stor forskel på om man har købt en computer til 14.000 dengang i forhold til i dag (jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg gav for den dengang), men jeg ved egentligt ikke hvad det har med sagen omkring Windows/Mac at gøre?

der er forskellige behov , jeg vælger afgjort pc

der er stor forskel om vælger den og den model pc , hvordan holder og kan klare problemer jeg har før haft problemer med hp , asus , men da jeg valgte en msi kunne den holde flere år stabilt , så det er ikke lige meget hvilken pc du vælger , der er forskel på alle mærker og man kan simpelthen ikke skære alle andre mærker over en kamp fordi man har prøvet en hp eller en anden pc så synes man alle pc er dårligere end mac , jeg ved ikke om du har prøvet alle mærker pc det er derfor du skriver det

holder bedre kan klare mere side i tog kan klare mere stød , hverdag end de tynde mac ikke kan klare , mit valg er derfor også der til enhver tid

jeg ved klart der er gode mac , men der findes mindste lige så gode pc , der er fordele og ulemper ved alle mærker

ved gamle pris og nye priser der troet jeg visse sammenlignet den gamle model med den computer de havde før altså vis du sider med en ½ år gamle computer ved enhver der er sket meget , så måske forkert skrive det , men når der er så mange modeller , så synes jeg det lyder mystisk at nogle mener alle pc er dårligere end mac ,

jeg tror ikke nogle har misforstået noget med der er nogle der åbenbart har prøvet alle mærker over en kort periode derfor er de efter alle mærker pc 

til sideste jeg har intet i mod mac de er udmærket og de er nok bedste til nogle , men jeg tror bare ikke man kan sige det i siger , for jeg har bare min tvivl i har prøvet så mange computer , i kunne skrive den og den model prøvet vi og der var mac bedre der ville jeg tro meget bedre på jer , men sige alle pc er dårligere så tror jeg ikke på dem skriver for det er der ingen der gjort 

jeg ved udmærket mac % færre reparationer men sådan er det også flere andre dyrere modeller andre mærker men generelt er mac dyrere computer så de generelt bedre end en pc da man får hvad man betaler for og de ekstra kroner som mac koster gennemsnit mere end pc gør de holder bedre , men vis du køber en dyr pc holder de dyrere modeller også gennemsnit længere tid

jeg kunne bruge jeres erfaring grundlag langt bedre vis skrev hvad og hvilken  modeller i har brugt , derved kunne jeg drage nytte af jeres erfaringer med pc , kom endelige med jeres input , så man kan lære noget af jeres erfaringer af jer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)