i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd"

Hvor god er youtube egentlig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 694
Tilmeldt 30. jan 12
Indlæg ialt: 152

Fra sikkerhedsteamet
Skrevet 11-04-2012 kl. 20:04

Nu har jeg lavet en lille video, som ligger på youtube. Men hvor effektiv er youtube i forhold til ranking i google.

Der er linket til videoen fra min hjemmeside og aktivt link til min hjemmeside fra videoen. Der kommer en mere proff senere, men den er i produktion lige pt. Men hvor højt vægter youtube i SEO

Amino-karma 1.690
Tilmeldt 8. feb 12
Indlæg ialt: 429

Lurks in the dark
Skrevet 12-04-2012 kl. 19:53

Tjaeh jeg fik engang på side 1. i google fra side 3. med en enkelt youtube som blev view pumpet op på 125 visninger og det jeg vil frem til er det er at ja youtube videor kan trække dig op men faktum er at når vi snakker youtube så snakker vi altså visningsantal og ikke (så meget) links, og social media aktivitet :-)

Amino-karma 2.376
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. feb 11
Indlæg ialt: 578

Jonathan Lindahl
Fra Findkollegie.dk
Skrevet 12-04-2012 kl. 20:23

Ja. Youtube er faktisk ret effektiv. For har du skrevet en god tittle og description, kommer filmen ofte op på side nummer 1 på Google. Hvilket måske vil være meget sværere for din hjemmeside. Samtidig er der en "uofficiel" regel om, at det er godt at have nogen koder fra Google (Youtube) på ens hjemmeside ift. til at lave videoen i fx Vimeo :-)

Stor interesse inde for Affiliate, SEO & WordPress. Find mig på Google+.

Amino-karma 8.933
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. jan 08
Indlæg ialt: 1.469
Amino Plus
Johnny Nielsen
Fra Toprobot.dk
Skrevet 12-04-2012 kl. 20:27

Lars Flygenring:
Men hvor højt vægter youtube i SEO

Der bliver smidt en del trafik til ens side, så en lille film giver besøg hvis den ligger godt

Amino-karma 694
Tilmeldt 30. jan 12
Indlæg ialt: 152

Lars Flygenring
Fra sikkerhedsteamet
Skrevet 12-04-2012 kl. 20:39

Så det vil altså sige, at det i hvertfald ikke skader at have en video på youtube. :-)

Amino-karma 2.376
Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. feb 11
Indlæg ialt: 578

Jonathan Lindahl
Fra Findkollegie.dk
Skrevet 12-04-2012 kl. 20:44

Hehe. Nej, det gør det ihvertfald ikke :-)

Stor interesse inde for Affiliate, SEO & WordPress. Find mig på Google+.

Amino-karma 352
Fra København
Tilmeldt 10. aug 10
Indlæg ialt: 84

Filipp Ignatov
Fra SimpleVision I/S
Skrevet 13-04-2012 kl. 17:58

Som de andre også skriver så skader det ikke at have en video på youtube som linker til ens hjemmeside. Det giver endda masser af link-juice, især hvis den bliver set mange gange.

Men der er en anden ting der også er BONUS ved at have en video på sin side. Hvis videoen bliver vist under nogle søgninger (du har nok set video forslag i google søgninger) så er der bedre chance for at den søgende klikker ind på videoen frem for de almindelige links (selvom den har lavere placering) da det er mere iøjenfaldene.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed