Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisstrategi i DK og agentur for udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Fra  CAVAbonga Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino brugere!

Min henvendelse er især rettet imod jer der har erfaring som agenter/distrubutører for en udenlands agenturgiver.

Jeg har fundet et stærkt produkt i USA og er i tæt dialog med producenten. Producenten sælger sit produkt via lokale distributører i USA og Canada samt via egen hjemmeside!? Her begynder det at blive lidt komplekst og endnu mere hvis jeg skal til at være distributør for dem. De har p.t. ingen udenfor USA, så de har ikke selv svaret på nogle af de udfordringer jeg ser.

Så her er spørgsmålene?

  • Helt overordnet - hvilke klassiske fodfejl skal jeg undgå som agenttager/distributør for en udenlandsk (her US) virksomhed?
  • Hvordan håndterer jeg prissætning i DK når kunden i DK i princippet kan logge ind på virksomhedens hjemmeside og bestille der?
  • Hvad kan jeg i den forbindelse gøre for at forebygge parallelimport?
  • Hvordan håndteres prissætningen i relation til eksempelvis dansk moms?
  • Hvilke erfaringer har I med virksomheder der producerer og har eget salg via bl.a. web-butik samt sælger gennem distributører? Det er vel ikke anderledes end Appel og deres Appel Stores og så alle de andre der sælger Appel produkter? Men jeg tænker at det kan give meget snævre rammer at arbejde indenfor?
  • Hvad med kannibalisering?
  • Hvordan sikre jeg bedst værdien/ejerskabet af mit agentur, hvis virksomheden beslutter sig for selv at ville etablere et distributionsnet, jf. Pandora og Kasi Jesper

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer!

Bedste hilsner, CAVAbonga.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)