Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab på din Mac

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 8740 Brædstrup
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har efterhånden set en del der spørger om regnskabsprogram til deres Mac. I den forbindelse har jeg sammensat denne liste af programmer.

ECONOMACS http://www.aderstedtsoftware.com/economacs/index.php?lang=dk

Sprog Dansk

Economacs er baseret på almindelige bogholderibegreber med konti og posteringer, men tilføjer også et antal funktioner, der kan hjælpe dig med at bruge mindre tid på bogføring.

Intelligente søgefunktioner og smarte mapper gør det nemt at flytte rundt mellem posteringer og konti. Balancen og resultatopgørelsen giver dig hurtige oplysninger om, hvordan din virksomhed klarer sig, og momsrapporten er nyttig, hvis du er momsregistreret.

Economacs hjælper dig med at oprette og sende pæne fakturaer. Du skal blot vælge nogle emner på produktlisten, hente modtagere i Adressbog i Mac OS X og sende fakturaen. Derefter skal du blot fortælle Economacs, når fakturaen er betalt; fakturaen bogføres automatisk.

Programmet bruges selv af undertegnede, og jeg giver det min højeste anbefaling.

FAKTURAER, TILBUD M.M.

GRANDTOTAL  http://www.grandtotal.biz/GrandTotal/

Sprog Dansk

Er fakturadelen i Economacs ikke helt nok, anbefaler jeg Grandtotal. Her kan oprettes fakturaer, tilbud, påmindelser (rykkere) og kontoudtog i dit helt eget design. Programmet kan også holde styr på varelager.

Programmet bruges selv af undertegnede, og jeg giver det min højeste anbefaling.

OPGAVE STYRING

OMNIFOCUS  http://www.omnigroup.com/products/omnifocus/

Sprog Engelsk

Hold styr på kommende og igangværende projekter. 

Programmet bruges selv af undertegnede, og jeg giver det min højeste anbefaling.

Alle de ovennævnte kan downloades som demoer, så du selv kan gå på opdagelse i softwaren.
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vælger en online løsning, så går det hele meget lettere :) Det med at downloade software til en enkelt klient, det holder ikke længere, hvad hvis computeren brænder sammen og brugeren ikke liiige havde helt styr på backup?

Med et online økonomisystem er man altid sikker på at have de nyeste opdateringer, adgang til alle funktioner og i det hele taget en let tilgængelig, bugervenlig løsning.

Tag et kik på www.dynaccount.com og prøv vores live demo på forsiden. Så skal du hverken oprette, downloade eller andet, for at se om det opfylder behovene :)

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google. 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej hvad hvis du bor et sted hvor der er dårligt internet, eller det firma der har regnskabsprogrammet ikke har styr på det. Det sidste er set flere gange  hvor en kunde ikke kunne få sine data eller de var blandet sammen med andre firmaer

hvad så, det er dig som firma der har ansvaret , ikke det firma det er hostet ved

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:

nej hvad hvis du bor et sted hvor der er dårligt internet, eller det firma der har regnskabsprogrammet ikke har styr på det. Det sidste er set flere gange  hvor en kunde ikke kunne få sine data eller de var blandet sammen med andre firmaer

hvad så, det er dig som firma der har ansvaret , ikke det firma det er hostet ved

Ja hvis man bor et af de meget få steder i dk hvor der ikke er internet, så er jeg helt enig med dig. Men det er heldigvis meget få mennesker der er ramt af "internet-løshed" ;) Men uden internet, nej så dur det altså ikke :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Provins:

nej hvad hvis du bor et sted hvor der er dårligt internet, eller det firma der har regnskabsprogrammet ikke har styr på det. Det sidste er set flere gange  hvor en kunde ikke kunne få sine data eller de var blandet sammen med andre firmaer

hvad så, det er dig som firma der har ansvaret , ikke det firma det er hostet ved

Ja hvis man bor et af de meget få steder i dk hvor der ikke er internet, så er jeg helt enig med dig. Men det er heldigvis meget få mennesker der er ramt af "internet-løshed" ;) Men uden internet, nej så dur det altså ikke :)

ja og det lille internet firma går konkurs, så bliver serverne slukket og det var så det, det er der set mange eks. på desværre

Fra 8740 Brædstrup
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

At downloade software til en enkelt klient holder da i aller højeste grad stadig. Med hensyn til backup vil jeg mene at brugere i dag forstår vigtigheden af dette og det er blevet nemt - kan forgå helt automatisk, til hvor man ønsker. Der kan vælges flere løsninger for at være på den sikre side, helt gratis.

Med hensyn til opdateringer er jeg altid sikker på jeg har den seneste, da softwaren selv fortæller når der kommer nyt. Og jeg har altid adgang til alle funktioner Big Smile 

Bruger venlighed er det der kendetegner software til Mac. Kald mig "gammeldaws" men jeg har det altså bedst med at softwaren er installeret på min egne maskine.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:

Thomas Holst Frederiksen:

Provins:

nej hvad hvis du bor et sted hvor der er dårligt internet, eller det firma der har regnskabsprogrammet ikke har styr på det. Det sidste er set flere gange  hvor en kunde ikke kunne få sine data eller de var blandet sammen med andre firmaer

hvad så, det er dig som firma der har ansvaret , ikke det firma det er hostet ved

Ja hvis man bor et af de meget få steder i dk hvor der ikke er internet, så er jeg helt enig med dig. Men det er heldigvis meget få mennesker der er ramt af "internet-løshed" ;) Men uden internet, nej så dur det altså ikke :)

ja og det lille internet firma går konkurs, så bliver serverne slukket og det var så det, det er der set mange eks. på desværre

nu vil du vist bare være på tværs :)

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Linde Jørgensen:

At downloade software til en enkelt klient holder da i aller højeste grad stadig. Med hensyn til backup vil jeg mene at brugere i dag forstår vigtigheden af dette og det er blevet nemt - kan forgå helt automatisk, til hvor man ønsker. Der kan vælges flere løsninger for at være på den sikre side, helt gratis.
Med hensyn til opdateringer er jeg altid sikker på jeg har den seneste, da softwaren selv fortæller når der kommer nyt. Og jeg har altid adgang til alle funktioner  
Bruger venlighed er det der kendetegner software til Mac. Kald mig "gammeldaws" men jeg har det altså bedst med at softwaren er installeret på min egne maskine.


Ja, gratis (kan være godt). Der er sikkert ingen support du kan kontakte. :)

Men alle de argumenter som du taler for at vælge en lokal løsning slipper du for ved at have en løsning i skyen.. Din kværn (computer) kan gå ned, diske kan brække ned etc. og så er din backup altså ikke meget værd

Med en løsning i skyen er du fleksibel og har altid adgang til dit data

Clark

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Clark Knøsen:

nu vil du vist bare være på tværs :)

Nej det tror jeg faktisk ikke han vil. Min liste over fordele ved at vælge en online løsning er lang - men der er 2 kæmpe store punkter på min ulemper: 

 - Virksomheden kan risikere at brække nakken og lukke - altså udbyderen af regnskabet.
 - Hvad hvis de får et stort sikkerhedsbrist? Hvor havner mine data så?

F.eks. er dit/jeres selskab Ck Software ApS tegnet i år og der er pt. ingen regnskaber jeg kan tilgå, så jeg har reelt set ikke en jordisk chance for at se om dit selskab hænger i en tynd gren ud over en lang og dyb kløft. Hvordan kan du forsikre mig om at mine data aldrig nogensinde forsvinder - også selvom Ck Software går konkurs?

Derudover ligger Dynaccount hos Hetzner i tyskland. Så mine regnskabsdata kommer også til udlandet og kan lige pludselig være omfattet af datalovgivning i andre lande. Hvordan er redundans sikret? Overholder Hetzner nogen form for sikkerhedsstandard, f.eks. ISO 27001? Kan jeg komme på mit regnskab hvis Hetzner springer i luftenm, eller ligger data kun det ene sted?

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)