Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 19 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:

Nicolaj Thomasen:
Jo, det er stedet - så længe de ansatte fortsætter.

Det er cvr nr. eller dig hvis det er et personligeget firma der har overenskomsten.

Har du et link der kan underbygge din påstand?

Her er et link der underbygger min: http://www.startvaekst.dk/aftalelukning

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Hvor vil du hen med det?

Fordi der er sagt fagforeningskontingent er midre en det halve, det er ikke korekt det er over halvdelen der går til 3F.

Jo ser du arbejdsretten ville jo være kommet til den konklotion at hvis overenskomsten følger huset og ikke manden, ja så ville han jo have overenskomst med 3F stadig i feb. 2012. De har arbejdretten jo ikke sagt de har

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Fordi der er sagt fagforeningskontingent er midre en det halve, det er ikke korekt det er over halvdelen der går til 3F.

ja der blev skrevet 931 pr mdr. til 3F og a kasse koster 441 kr.

De er alle røde, gule blå m.m forsikret ved staten

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:
Jo ser du arbejdsretten ville jo være kommet til den konklotion at hvis overenskomsten følger huset og ikke manden, ja så ville han jo have overenskomst med 3F stadig i feb. 2012. De har arbejdretten jo ikke sagt de har

Der ligger jo ingen afgørelse på det spørgsmål endnu, tager jeg fejl?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

amin skriver det har været for retten to gang, og 3F har retten til at lave blokade, men de må ikke skrive "du skal et andet sted" eks. og de uddele flyvers m.m ved blokaden, det er noget der har stået i avisen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:

amin skriver det har været for retten to gang, og 3F har retten til at lave blokade, men de må ikke skrive "du skal et andet sted" eks. og de uddele flyvers m.m ved blokaden, det er noget der har stået i avisen

 

Ja, men der er jo ingen afgørelse på selve sagens kerne endnu...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Medarbejder har skiftet til KRIFA. Det er INGEN der, der er medlem af 3F.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Zenia:

Medarbejder har skiftet til KRIFA. Det er INGEN der, der er medlem af 3F.

Ikke længere nej, men det var ikke tilfældet da sagen startede...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

sören :

Robert Kronberg:

Lad mig lige slå fast, at jeg kommer fra en arbejderfamilie.

Alting, som jeg har, kommer fra arbejderbevægelsen. Det respekterer jeg, og arbejderbevægelsen har gjort sit, og den har gjort det godt.

Men det gør arbejderbevægelsen ikke mere.

Hvis dette er sandt, synes jeg at denne bevægelse fortjener en mer sober bedømmelse end den du fremlægger.

Fagbevægelsen må jo hele tiden tilpasse sig "nye" eller "nyere" tider, og måske er der noget der af og til halter lidt bagefter, og OK - kan vi ikke "bære over" med dette så kan vi da efter min mening debattere det i en begavet tone.

Vi skriver 2012 og vist er fagbevægelsens rolle en ganske anden end for blot 25 år siden, ganske som arbejdsgiverforeningers rolle. Der er jo ikke tale om en klassekamp i dag.

Når det så er sagt, så mener jeg at arbejdsmarkedets parter står overfor en kæmpe udfordring eksempelvis arbejdsmarkedsuddannelser, og her må begge parter samarbejde og det gør de.

Denne tråd handlede fra starters side om en aktuel situation i Vejle - og så brød helvede løs i tråden!

-bøller skal bekæmpes med bøller- banden og svovlen gennemgående!

I min verden er det ikke fremmende med den tone og lidt skræmmende med visse holdninger!

Jeg vil ikke anbefale iværksættere (læs kommende arbejdsgivere) til at være fjentlige overfor fagbevægelsen inklusive 3F, men respektere disse uanset at man har en anden opfattelse af verden. 

Så kan vi jo altid diskutere om de såkaldt "gule fagforeninger" skal have forhandlingsret, men til dato læner de sig blot op ad andres anstrengelser.

Uanset hvad er mit råd at føre en nuanceret og sober debat også med ens modstandere.

God aften

Synes du virkelig at 3F mangler en "sober" bedømmelse.

Det sobre er at 3F hylder brug af mafiametoder - pression, tvang og trusler. 3F i Hillerød tvang under trussel om at deres ledige medlemmer i Hillerød ville blive trukket i dagpenge hvis de ikke kom til et 3F arrangeret vælgermøde for Social"demokratiet". Pligten (eksklusivaftaler) for nogle arbejdstagere til at være medlem af den organisation som er så gennemført rådden er et af de mest udemokratiske elementer i dansk lovgivning. 

Side 19 ud af 39 (387 indlæg)