Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 17 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener altså, at det ville være bedre, hvis en virksomhed skulle forhandle løn, ferie, pension, arbejdstid etc. etc., med hver enkelt medarbejder. Jeg er nu ikke sikker på, at virksomheder som Carlsberg, Lego, Danish Crown, Vestas og SAS deler din holdning.

Hvorfor skal det kun være LO der har "ret" til at forhandle overenskomst på vegne af lønmodtager.

Der er rigtig mange medlemer i de gule fagforeninger, og der kommer flere hverdag. De mange ønsker jo ikke Lo deres indflydelse på deres overenskomst.

Det kunne være bedre begge parter havde retten til overenskomst, så kunne arbejdsgiver selv vælge hvilken de ønskede.

Der skal selvfølge være regler for opsigelse af overenskomst, hvis man ønsker at skifte.

Danmark er frit land, vi blev fri i 1945 , sagde de da

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark har tradition for, at det er arbejdsmarkedes parter, der afgør mindstelønninger og den slags, så det er nok en sag, som måske DI burde tage op, herunder de store arbejdsgivere, men jeg er bange for, at de ikke "tør".

Dertil kommer at store arbejdsgivere som fx Carlsberg jo har en stor målgruppe blandt medlemmerne af fx 3F.

Jeg har selv haft en virksomhed, hvor der pludselig stod strejkevagter. De kom da sjovt nok fra en gul fagforening. Der skal hertil siges, at jeg fulgte overenskomsten, men blot ikke ville tegne overenskomst med den gule fagforening, men vi fulgte gældende regler og takster fra begge fagbevægelser.

Det er selvfølgelig en længere historie med mange nuancer, som jeg ikke gider eller kan komme ind på her, men de meldte mig for alt muligt, herunder for at have hemmelige lystbåde.

Teknisk set blev den eneste vinder et andet firma, som tegnede overenskomst med de gule for at kunne levere ydelser til en rød kommune. Det må have været pinligt for kommunen, men firmaet er i dag en af de største udbydere på markedet både i Danmark og i Thailand.

Hilsen, Robert

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nicolaj, det har de gjort i de lande som har mere succes end os, så ja!

Jeg kan ikke se hvad de gavner!

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nicolaj, 

Nicolaj Thomasen:
Du mener altså, at det ville være bedre, hvis en virksomhed skulle forhandle løn, ferie, pension, arbejdstid etc. etc., med hver enkelt medarbejder. Jeg er nu ikke sikker på, at virksomheder som Carlsberg, Lego, Danish Crown, Vestas og SAS deler din holdning.

Jeg er sikker på store virksomheder kan klare sig uden fagforeninger, hvad tro du lande som England, Swiss, det meste af de UAE og hele Østen gør?, som har virksomheder 100 gange større end Danmark ?

Jeg er også sikker på den enkle virksomhed ville gøre det bedre, så det ikke er fællesskabet som belønnes, men i stedet den præsentation det enkle menneske/gruppe/team gør for virksomheden.

dette er blot min holdning, du har din så dømmer folk jo bare selv, også må fremtiden vise hvem som fik ret.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære Provins, 

Jeg er enig med dig i valget skal være frit, ingen binding af nogen overenskomst!

så frem man ønsker at en fagforening Rød eller Gul mv. skal repræsenterer en, så skal der også være plads til det!

kristian kongstad holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

@ Kristian Kongstad Holm - du misforstår mig totalt - jeg har ikke givet dig 3 x 1 *  fordi vi er uenige, men simpelthen fordi du ikke er i stand til at se ud over din egen indstilling.

hvad er det du er så god til når det drejer sig om at rådgive iværksættere - hvilket råd har du give indtil nu ?

jeg kan ikke få øje på noget råd - ud over selvfølgelig at du råber død og pine over visse fagforeninger.

Samtidig synes jeg ikke du viser noget tegn på at have sat dig tilstrækkelig ind  i tingene.

jeg mangler saglighed og overblik i dine indlæg - derfor dumpekarakteren !

Det ville klæ´dine indlæg at være lidt mere konstruktiv, og feks. lade være med at nedvurdere ca 350.000 som trods alt er medlem af 3F.

mvh 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren er det så iorden du taler ned til andre, eller det er måske han ikke er medlem af 3F.

Søren du har ikke svaret på om fagforeningerne er bedst for Danmark eller ej, men en meningSmile

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig vil det være bedre hvis virksomheder kunne forhandle løn til hver enkelt medarbejder individuelt - så incitamentet til at levere kvalitet vile være større.

I øvrig - og JA! Arbejdsgiver og medarbejdere vælger hvem de vil indrage i forhandlingerne. De har valgt KRIFA og har FRAVALGT 3F - BÅDE medarbejdere og virksomhed, så skal 3F bare blande sig udenfor, for et bevare rester af anstændighed.

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Igen :-) 

Mht tvivl samt tvister er det jo som regel en god ide med Arbejdsretten, men hvad nytter det når det tager 3F uger at rette sig efter dette? Desuden er det bemærkelsesværdigt at ingen andre (læs gule fagforeninger) ikke kan indberette for arbejdsretten. De er anerkendte og lovlige men ikke helt alligevel, så der tror jeg desværre at retten ikke helt er upartisk.

Mht om arbejdsretten har talt, så har den skam! Begge gang i vore favør, men igen så retter 3F sig ikke efter dette de første par uger! 

Mht køb så billigt og sælg så dyrt er det jo grund princippet i at lave forretning :-) det der lægger imellem udgift og indtjening = profit. Profit som vi jo skal bruge til at købe nye vare, betale løn mm. Jeg går ind for ordnede forhold så min profit er nok lidt lavere, men jeg kan kun tale som restauratør, så andres er nok endnu lavere eller måske meget højere!

Mht afskaffelse af lock-out samt strejkeretten, så mener jeg disse som udgangspunkt er OK. Problemet ligger netop i at 3F benytter dette ret mod en virksomhed som har en overenskomst samt ordnede forhold. Set med de øjne så burde den være ulovlig! Desuden kunne LO/3F benytte de mange millioner til at sætte skub i økonomien istedet for at bremse dem!! Alle de dyre ejendomme de bor i samt de skyhøje lønninger... kom ikke og fortæl mig at det er en solidarisk forening! Måske derfor at kontigentet er ca 300 kr dyre pe måned sammenlignet med KRIFA! Ligeledes er det bemærkelsesværdigt at lave netop disse lock out samt strejker... Tænk lige over det. En virksomhed som som køber måske for ca 600.000 årligt hos carsberg. Hvis de ikke kan levere så har de måske en chauffør eller lagerarbejder til overs! Hvor er det de er organiseret? Hos 3F naturligvis :-( hvis så vi på landsplan så har 20 andre restauranter der heller ikke kan købe vare hos carlsberg (pt her der over 40 der kæmper) så betyder dette så yderligere 20 arbejdsløse medarbejder som 3F skal sørge for.

I mellemtiden skyder mindre virksomheder (øl, catering, mm) op som så kan levere da de ikke har en overenskomst med 3F, og dermed tager denne markedsandel samt mere...... Så mit spørgsmål: HVEM RAMMER BLOKADEN MEST? mig eller 3F? Hvor mange medlemmer er det værd at ofre i navnet af en restaurant som mit med i forvejen en overenskomst?......... tror desværre mange! I dette tilfælde dækker behovet af de få behovet af fleretallet.... hvor demokratisk er det mon?

30.000 medlemmer mistede 3F og HK til sammen i 2011 læs den her http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-48016850:lo-har-mistet-hvert-fjerde-medlem.html  

lad os antag at halvdelen var fra 3F så ser regnstykket sådan her ud : 15.000 medlemmer x 931 kr (grundkontigent pr måned hos 3F) x 12 måneder = 167.580.000 kr i tabt indtjening pr år... Tror nu også at det handler om økonomi for 3F, ergo er de blevet til dem de selv samme industrielle baroner de engang selv bekæmpede!

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Søren,
Jeg beklager meget hvis du mener min indlæg er uegnet til debatten, jeg mener bestemt jeg holder en god og saglig tone, mine meninger og råd dele jeg efter bedste evne med jer. Men fair nok du har jo ret til at tro eller mene noget andet, til dato bestemmer fagforeningerne da ikke hvad vi må skrive om på et debat forum.
Mvh. Kristian Kongstad Holm
Nb: jeg Startede mit første selvskab i 1992, jeg mener selv jeg har masser erffaring og råd at give/byde på, så læs mine indlæg om døm selv, men trist at give 1 stjerne fordi man ikke har samme mening!

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 17 ud af 39 (387 indlæg)