Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan stifter man ApS - Guide ønskes !

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er..

Er der nogen herinde som kan hjælpe med en guide når man skal stifte en ApS.  Min guide ville se således ud, men ved ikke om jeg har det hele med i forbindelse med stiftelsen af selskabet,  så i velkommen til at rette den og evt. komme med jeres egen guide:

1) Udfylde stiftelsesdokument (evt. link)
2) Lave vedtægter for selskabet (evt. link)
3) Dokumentation for anpartskapitalen (vil kontoudtog være nok som dokumentation?)

Efter de ovennævnte punkter er opfyldt og er godkendt af E&S vil virksomheden være etableret.. Er det korrekt,
eller andre ting som skal udfyldes og gøres for at få selskabet oppe at køre ?

Ps. når der skal indskydes værdier i virksomheden som fx computer mv. vil det være nødvendigt med en vurderingsberetning fra en revisor,  men vil dette koste noget ? og evt. hvor meget ? Kan ens egen revisor klare dette eller skal der en autoriseret revisor til dette ? Håber i kan hjælpe :)
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for en revisor, men leder efter det bedste tilbud? Så lad Ageras give dig 3 gode og uforpligtende tilbud lige her

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Spjeldager Consult ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil stifte et ApS (freelance konsulent virksomhed), og har læst vejledningen i ovenstående link. Som jeg forstår vejledningen skal erhvers- og selskabsstyrelsen have et kontoudtog fra det nye selskabs konto i banken, der viser at de 80.000 kr er til stede. Der står også at banken ved brug af digital signatur på webreg.dk kan skrive under på at det nye selskab har de 80.000 kr. på en konto i selskabets navn i banken.

Er ovenstående nok for registrering af et ApS? Der står også en masse om hvad en advokat / revisor KAN, men det kan alt sammen fravælges, som jeg forstår det?

Der behøver heller ikke være revision på regnskabet for et ApS, vel?

PS: Hvad med regnskabsår, er det nemmeste ikke at bruge kalender-året (1/1 - 31/12)?

Senere må jeg så finde ud af moms-reglerne...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for selv at bruge tid på det, kan du få hjælp til næsten ingen penge. Jesper fra Talkontoret A/S kan gøre få tusinde kroner.

:) Det er meget nemmere, så det eneste du skal tænke på er at have de 80.000 det kræver i kapital

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Revision kan fravælges ved stiftelsen ja.

1. regnskabsår kan vælges op til 18 måneder. Kalenderåret behøver ikke nødvendigvis at være optimal,

idet du også skal tænkes i skattemæssige baner.....og skatteåret/betaling kører lidt anderledes for

selskaber.

Proff. rådgivning anbefales.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fint fravælge revision af dit selskab hvis betingelserne er opfyldt.

Du behøver ikke at betale et par 1000 for stiftelse, jeg guider dig gerne igennem hvis der er behov for det. Send evt en PM hvis du ønsker.

Stiftelse af et selskab kan sjældent stå alene og ofte skal helheden indtænkes i projektet.

/Banditten fra et solbeskinnet syd ((-:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten, hvad mener du med dette?

 

Stiftelse af et selskab kan sjældent stå alene og ofte skal helheden indtænkes i projektet.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring eller skriv til en advokat, eks Hviid få dem til at lave det, så kan du fratrække det i selskabet hvad det koster at lave

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins.....NOPE!

Der er ikke fradrag for etableringsomkostninger.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)