Er der nogen herinde som kan hjælpe med en guide når man skal stifte en ApS.
Min guide ville se således ud, men ved ikke om jeg har det hele med i forbindelse med stiftelsen af selskabet,
så i velkommen til at rette den og evt. komme med jeres egen guide:
1) Udfylde stiftelsesdokument (evt. link) 2) Lave vedtægter for selskabet (evt. link) 3) Dokumentation for anpartskapitalen (vil kontoudtog være nok som dokumentation?)
Efter de ovennævnte punkter er opfyldt og er godkendt af E&S vil virksomheden være etableret.. Er det korrekt, eller andre ting som skal udfyldes og gøres for at få selskabet oppe at køre ?
Ps. når der skal indskydes værdier i virksomheden som fx computer mv. vil det være nødvendigt med en vurderingsberetning fra en revisor,
men vil dette koste noget ? og evt. hvor meget ? Kan ens egen revisor klare dette eller skal der en autoriseret revisor til dette ?
Håber i kan hjælpe :)
Jeg vil stifte et ApS (freelance konsulent virksomhed), og har læst vejledningen i ovenstående link. Som jeg forstår vejledningen skal erhvers- og selskabsstyrelsen have et kontoudtog fra det nye selskabs konto i banken, der viser at de 80.000 kr er til stede. Der står også at banken ved brug af digital signatur på webreg.dk kan skrive under på at det nye selskab har de 80.000 kr. på en konto i selskabets navn i banken.
Er ovenstående nok for registrering af et ApS? Der står også en masse om hvad en advokat / revisor KAN, men det kan alt sammen fravælges, som jeg forstår det?
Der behøver heller ikke være revision på regnskabet for et ApS, vel?
PS: Hvad med regnskabsår, er det nemmeste ikke at bruge kalender-året (1/1 - 31/12)?