Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kalkulation tømrer murer m.m

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når i kalkulere opgaver inden for tømrer/murer eks hvilket program bruger i 

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Alt efter størrelsen på opgaven (vi reparerer, monterer og demonterer pallereoler, indskudte etager etc.)

- lille opgave: papir og blyant
- større opgave: excel regneark.

Vi udregner tids- og materialeforbrug, kørsel, diæt samt udgifter til overnatning.

Mvh

Mathilde

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu laver jeg hverken murer eller tømre opgaver, men derfor kalkuler jeg løbende priser og projekter. og uanset omfanget benytter jeg altid regnark. Så har du historiken i dine opgaver og vil med tiden være bedre til at kalkuler skarpe priser hvor du også med temmelig stor sandsynlighed vil tjene de penge du skal.

Når du så har udført jobbet noter du eventuelle mangler i forholdet mellem tilbudet og det faktiske, så får du med tiden hurtigt samlet data og du bliver både hurtigere og mere sikker i tilbudsfasen. 

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

schantz:
Nu laver jeg hverken murer eller tømre opgaver, men derfor kalkuler jeg løbende priser og projekter. og uanset omfanget benytter jeg altid regnark. Så har du historiken i dine opgaver og vil med tiden være bedre til at kalkuler skarpe priser hvor du også med temmelig stor sandsynlighed vil tjene de penge du skal.

Bliver det ikke hurtigt en uoverskuelig opgave at skulle gå en større samling regneark igennem for at se statistik mv på dine opgaver.

Jeg tænker bare at det her må have sin fordel at have en database sat op til formålet hvor du kan lave diverse udtræk. På denne måde kan du jo (afhængig af søgefunktionen) indtaste nogle grund oplysninger på den forestående opgave hvorefter databasen spytter de mest relevante opgaver ud så du ikke skal iværksætte det store detektivarbejde eller udføre dobbeltarbejde hver gang.

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da, det er klart et færdigstrikket regnskabsprogram er jo til for det samme og helt klart den optimale løsning. Men det er jo et valg man træffer når man går igang.

 

 

 

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger byggepartner fra stark, og ellers indhenter jeg en tilbud fra byggemarkedet på en givent projekt. Timeantallet vurderer jeg altid fra projekt til projekt, dog med god hjælp af ret mange tommelfingerregler :-)

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:

Jeg bruger byggepartner fra stark, og ellers indhenter jeg en tilbud fra byggemarkedet på en givent projekt. Timeantallet vurderer jeg altid fra projekt til projekt, dog med god hjælp af ret mange tommelfingerregler :-)

Ja det er sådan jeg selv beregner malerentrepriser, men det er ikke ment og have gefüll for alle fag

Fra Faaborg
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  AMT Byg og Projektering Likan Building Informatics Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælger lige og svare på denne tråd selv om den er gammel. Der findes flere forskellige kalkulationsprogrammer på marked. Vi anvender Sigma fra codegroup i vores byggevirksomhed AMT Byg. 

Fordelen ved Sigma er  at det er meget nemt og komme i gang med. Det minder meget om excel ift. funktionalitet og layout. Ens tilbud bliver mere skarpe og du har styr på materiale forbrug samt arbejdstimer. Det er nemt og overføre sine prislister fra tømrerhandlen og de kan fx anvendes til leveranceplaner og bestillingslister, som er et "gratis" afput af din kalkulation.

De har fuld integration til V & S prisdata, Exact databaser og Starks byggepartner. Sigma kan importere alle formater du har behov for, selv IFC og DWG til mængdeudtræk, hvis man er med på BIM bøglen. ;-)    

Vi spare meget tid og lever skarpere tilbud og det er nemt og efterkalkulere sine projekter :-) 

De varmeste anbefalinger.

Thomas, AMT Byg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)