Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 drilske påskenødder om mad

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Først: god påske allesammen.

I forbindelse med min Kalorietæller har jeg oprettet en side, hvor du kan teste din paratviden om mad. Jeg har naturligvis valgt nogle drilske spørgsmål, men de er samtidigt relevante i hverdagen.

Der er ikke behov for registrering, javascript eller den slags - det er bare for sjow. Testen er udformet som en multiple choice test.

Du finder testen lige her.

Mit navn det står med prikker, ...

W......

PS: Det kunne være sjovt, hvis du "tør" poste dit resultat her på Amino.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg gjort det for svært? 4,8 ud af 10 er måske lidt under, hvad jeg havde gættet.

Post gerne kommentarer.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg må sige der var mange af tingene jeg ikke viste jeg troet man skulle løbe kortere eksempelvis forbrænde energi i en Toblerone men er det ikke meget med farten der gør hvor meget man forbrænder af enegi vis jeg løber 15 kilometer i time forbrændes det antal kalorier og vis man løber 25 kilometer i time forbrændes det antal kalorier 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik 5/10 uden at søge efter svarene. Med lidt research kan man selvfølgeligt hurtigt få 10/10, men det er generelt svære spørgsmål.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael.

Jeg tror, at jeg for en grundig diskussion om forbrænding af energi vil henvise dig til motion-online.dk. Jeg skal nok forsøge at give en kort redegørelse, da det bør være af interesse for mange, men selv eksperterne skændes stadig på ovenstående adresse.

Man siger, at hvis man udøver hård konditionstræning, så forbrændes der mere energi pr. kilo kropsvægt, end hvis det foregår i motionstempo, så 25 km/time vil give noget mere end 15 km/time (nu vil jeg ikke lige afsløre tallene her aht. testen). Men pointen er, at hvis man løber hurtigere, når man jo så meget længere på den samme tid. Hvis du altså løber med 10 km/timen, vil du på en time nå 10 km, men tilsvarende længere, hvis du løber 15 km/timen - det er derfor man angiver forbrændingen i km og ikke hastighed.

En anden ting, eksperterne diskuterer, er, hvorvidt løb og gang forbrænder det samme antal kcal pr. kg kropsvægt, men det er den udbredte opfattelse, at det gør de, sålænge begge dele foregår i motionstempo.

Det kommer nok også som en overraskelse for mange, at man skal dyrke så megen motion for at forbrænde f. eks. 100 gram Toblerone. Når folk alligevel ikke går hen og bliver overvægtige "overnight" er det jo, fordi kroppen skal bruge en vis mængde energi - ca. 2500 kcal - blot på at holde sig varm og forny forskellige kropsdele, der bliver slidt som f. eks. mavesæk, hud, hår osv. Dertil kommer så ekstra kalorieforbrug ved aktiviteter.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke dette spørgsmål:

"Hvor mange rundtenommer med leverpostej og mayonnaise svarer et glas rødvin ca. til?"

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mala.

Der er en del energi i alkohol, selvom det hverken indeholder fedt, kulhydrat eller protein.

Det der søges, er mængden af energi omregnet til leverpostejsmadder. Svaret vil sikkert overraske dig (du får svarene, når du har trykket på Send).

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hardworker.

Det ser ud til, at du med 5/10 faktisk ligger lige over gennemsnittet.

Så testen er nok i den svære ende. Men er det egentlig ikke OK? Det er trods alt ens daglige ve og vel, det handler om.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du havde ikke skrevet noget, så man kan ikke forstå spørgsmålet. Og for det andet, så mener jeg det er vildledende at opgøre tingene på den måde, for nu er kalorier jo ikke alting. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

William:

Hej Mikael.

Jeg tror, at jeg for en grundig diskussion om forbrænding af energi vil henvise dig til motion-online.dk. Jeg skal nok forsøge at give en kort redegørelse, da det bør være af interesse for mange, men selv eksperterne skændes stadig på ovenstående adresse.

Man siger, at hvis man udøver hård konditionstræning, så forbrændes der mere energi pr. kilo kropsvægt, end hvis det foregår i motionstempo, så 25 km/time vil give noget mere end 15 km/time (nu vil jeg ikke lige afsløre tallene her aht. testen). Men pointen er, at hvis man løber hurtigere, når man jo så meget længere på den samme tid. Hvis du altså løber med 10 km/timen, vil du på en time nå 10 km, men tilsvarende længere, hvis du løber 15 km/timen - det er derfor man angiver forbrændingen i km og ikke hastighed.

En anden ting, eksperterne diskuterer, er, hvorvidt løb og gang forbrænder det samme antal kcal pr. kg kropsvægt, men det er den udbredte opfattelse, at det gør de, sålænge begge dele foregår i motionstempo.

Det kommer nok også som en overraskelse for mange, at man skal dyrke så megen motion for at forbrænde f. eks. 100 gram Toblerone. Når folk alligevel ikke går hen og bliver overvægtige "overnight" er det jo, fordi kroppen skal bruge en vis mængde energi - ca. 2500 kcal - blot på at holde sig varm og forny forskellige kropsdele, der bliver slidt som f. eks. mavesæk, hud, hår osv. Dertil kommer så ekstra kalorieforbrug ved aktiviteter.

mit daglige kalorie indtage det er cirka 30.000 kcal dagligt  så mon ikke tempo har lidt at sige man laver en masse hele tiden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)