Som overskriften siger har vi være på messe for første gang og det var en kæmpe oplevelse! Vi gjorde os nogle erfaringer som vi gerne vil dele med jer og håber dermed, at det kan opfordre andre til at komme ud over stepperne og stille op på de danske iværksætter messer. Først lidt baggrund: Vi tog på messe med vores virksomhed Dynaccount ApS som er en nyetableret virksomhed som har base i Aalborg. Den 15. april lancerer vi et nyt online økonomisystem udviklet af iværksættere TIL iværksættere. Det betyder blandt andet, at der er sat ekstra fokus på brugervenligheden, overskueligheden og ikke mindst funktionaliteten. (Se mere på Dynaccount - Let og brugervenlig økonomisystem) Som en pre-lancering valgte vi at tage til Køge Iværksættermesse den 24. marts, hvor vi endelig fik mulighed for, at vise systemet frem og snakke med potentielle kunder og ikke mindst, mulige samarbejdspartnere. Før vi tog afsted: Når man skal på messe giver det sig selv, at der skal gøres en del forberedelser og tanker omkring målet med messen, materialet der medbringes og meget andet. At være på messe er noget visuelt og det er vigtigt at gøre sig tanker om hvilket budskab man vil sende til de besøgende. Vi valgte at fokusere på, at få aktiveret de besøgende og give dem mulighed for at ”lege” med vores nye program og på den måde få en god indgangsvinkel til en dybere samtale med gæsterne. Derfor var det eneste vi medbragte 2 x runde cafeborde, 2 x bærbar computer, 2 x Rollups samt trøjer med logo. At vi havde meget få genstande på pladsen gjorde, at der var meget mere fokus på cafebordene med hver sin computer med adgang til systemet. Det visuelle på computerskærmen og det faktum at de besøgende selv fik musen i hånden og kunne prøve programmet gjorde, at der var enormt gode rammer for en god samtale med den enkelte besøgende og det var præcis det vi gerne ville opnå. Sådan så det ud: Desuden var vi så heldige at få en helside artikel i erhvervssektionen i Lokalavisen Sjælland. Artiklen handlede om vores baggrund for opstarten af Dynaccount og den forestående lancering. (Se artiklen her: Unge iværksættere sætter tal på økonomien) Artiklen udkom ugen inden messen og gjorde, at mange af de besøgende der havde læst avisen, faktisk kom for at besøge os på messen. Så vores råd er uden tvivl, at få skabt noget opmærksomhed i nærmiljøet forud for en messe. De ekstra besøgende, som en avis artikel kan give, er rigtig meget værd! Det gælder om, at få skabt trafik omkring messestanden og jo flere besøg du kan sikre, jo mere nysgerrighed vil du også skabe hos de forbipasserende som måske ellers ikke ville stoppe op og kikke med. Resultatet af messen blev en håndfuld rigtig spændende potentielle samarbejdspartnere, enorm meget positiv feedback og ikke mindst en fantastik motiverende oplevelse. Alt hvad vi kunne håbe på! Vi håber vores erfaringer kan give jer lidt blod på tanden og komme ud i det blå, det er det hele værd! Det var alt for denne gang, vi glæder os til at se endnu flere glade iværksættere på messerne rundt omkring i Danmark! De bedste hilsner Thomas -Del gerne jeres egne erfaringer med at være på messe! |
Spændende at høre
har tilmeldt mig jeres nyheds brev, venter spændt - lykke til