Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

19 årige Jonas har et webbureau i Thailand, hvad vil du vide?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Jonas Overgaard tog som 18 årig til Thailand og sammen med gode venner, startede han et webbureau.
I dag sidder de på 5 etager i en bygning i hjertet af Chiang Mai, har 20 ansatte og mere end 250 kunder.
Jeg skal snakke med ham i morgen, så hvad vil du vide?

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå så du er i Thailand nu, spændende :)

Jeg vil da gerne høre om hvorfor Thailand og hvordan man som 18 årig bare sådan flytter til udlandet for at starte firma. Så ville det da også være interessant at høre lidt om jura, arbejdskultur og den slags i Thailand.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke tanker har han gjort sig inden han tog af sted? Her tænkes især familiemæssigt.

Er hans projekt i Thailand midlertidigt eller fast? Kommer han tilbage til DK?

Hvilken uddannelse har han? 

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ham har jeg aldrig hørt om - det glæder jeg mig godt nok meget til!

Hvilke tanker gjorde han sig om at smutte fra venner og familie i Danmark? Hvis du kan lokke det ud af ham, hvad er han så god for i kroner og øre? :-)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg køber nok amino plus igen for at se interviewet...

Jeg var selv i Thailand for et par uger siden, hvor jeg overvejede at oprette en afdeling til at outsource projekter til.

Jeg kunne godt tænke mig at hører lidt om:

- lønninger

- om det er besværligt at oprette et selskab i Thailand

- start omkostninger, minimum start kapital, skat osv.

- og som en anden nævnte: arbejdsmoral. man skal ikke være i landet mere end en dag for at se at de arbejder på en anden måde end vi gør.

- en ting jeg håber du kommer ind på er kommunikation. De vil gerne og prøver inderligt at gøre sig forståelig og forstå engelsk, men det er ingen hemmelighed at de ikke er så gode til det. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

SkandiSoftware:
De vil gerne og prøver inderligt at gøre sig forståelig og forstå engelsk, men det er ingen hemmelighed at de ikke er så gode til det. 

I den grad!! De kan skrive "yes Mr. Andreas i understand 100 % we make in 2 days ok" nok så mange gange. Dog finder man ud af 2 dage efter, at de ikke har fattet en døjt og at mængden af fejl er større end mængden af kvalitet :)

Så det er jeg egentlig også interesseret i at høre. Hvordan har de tacklet den her udfordring? For hvad der er logisk i Danmark, er overhovedet ikke logisk i Thailand (har jeg i hvertfald oplevet flere gange). 

Skulle nok til at købe plus abonnement. Tror det her interview bliver lidt for interessant :) 

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor jeg selv i Bangkok, og undrer mig lidt over hvorfor man som dansker bosætter sig 800km fra havet?! Derudover så er Bangkok hjertet og hjernen i Thailand så at sige, så hvorfor Chiang mai?

Jeg har kendskab til en række danskere med IT virksomheder i Chiang Mai, så det kommer ikke bag på mig, at Jonas også driver virksomhed fra CM, men hvad er det der helt præcist der gør at så mange danskere driver IT virksomhed i Chiang Mai?

Som en side ting...Så er der jo også luftforureningen fra skovbrandene fra primært Myanmar. Hvorfor ikke finde et andet sted med ren luft...? (Ved godt det ikke har noget med virksomheden at gøre)

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad laver de helt præcis?

 Danske/udenlandske kunder?

 Hvad er det fede ved Thailand?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars stiller et fornuftigt spørgsmål.

Jeg er bevidst om, at husleje og lokal arbejdskraft er billigere i Chiang Mai end i Bangkok.

Men er der så mange danske IT-firmaer i Chiang Mai, fordi det er nemmere at filfe med reglerne?

Jeg spørger ikke med et smil på læben, men ret konkrekt, da Bangkok kan være ret tung at danse med.

Hilsen, Robert

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan han har det med at leve så langt fra venner og familie? Hvordan er det at være ung iværksætter i Thailand i forhold til i Danmark? Er det mere kompliceret at drive virksomhed i Thailand end i Danmark? Hvilke kunder arbejder han primært med? 

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)