Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af uafhentet container i Hamborg

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg har nu et par gange hørt om folk, som køber en uafhentet container i Hamborg. Man ved altså ikke på forhånd hvad indholdet er - til gengæld kan man købe en hel container med varer billigt. Er der nogen der ved, hvor man skal henvende sig for at få fat på sådan en?

Lavpris

Tilmeldt 16. Oct 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Har også hørt det samme og vil også gerne have info om dette


Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har jeg aldrig hørt om, men det lyder da spændende...

 

Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 En "lykke-container"?

 

 

 

 Tænk hvis det er elastikker

 

 

 

Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Nu har jeg selv været i transportbarnchen...og har til dato aldrig hørt om nogen der sælger uafhentet gods uden at kende til inholdet...Du vil da altid kunne tjekke todpapir m.m. Der er også andre faktorer såsom kopivare, narko, farliggods m.m.  man kan jo bare se hvad der skete i Seest ved Kolding - og de kendte indholdet i containerne..

 

Jeg tror det var tilbage i 92 - 93, hvor jeg var nede hos et firma i Holland som havde aftaler med diverse transportfirmaer omkring dette - og købte på denne måde (kendte indholdet) samt transport- og forsikringsskadet gods....her kun man købe alt.... (vil gerne prøve at finde navnet på dette firma)

 

Men ta´ kontakt til shipping og transportfirmaer, de har som regel styr på hvad de har stående da de skal opbevare uafhente gods i et år - og har ejermanden ikke henvendt sig inden for dette år, har de ret til at sælge godset så de kan får deres omkostninger dækket ind, herunder pakhusleje, håndtering, administration osv..

 

Til Lavpris:  Jeg skal faktisk til at tømme mit lager, der ligger ca. 8 - 10.000 enheder, velegnet til kræmmermarked....... hvad vil du byde?    

 

Hvis det har din interesse - vil jeg gerne sende en lagerliste, men det bliver først i næste uge.

 

mvh

Jesper

 

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan jeg også være med:
32 paller - alle med stor pappallecontainer - tapet godt til.
De er lige klar til at afhente på Sjælland - skal bare have et rimeligt bud
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Følger lige med her - for det lyder da utroligt interessant!

Nogen der har fundet ud af hvor man kan få disse containere?

Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene indtil nu, hvis nogen ved noget mere konkret om hvordan det foregår hører jeg gerne fra dem. Jeg kender nemlig nogen, som gerne vil løbe risikoen og betale for containeren, så jeg har ikke rigtig noget at miste :-) Jeg kan derimod tjene en del, da jeg efterhånden har oparbejdet en fornuftig salgskanal på kræmmermarkeder.

Til os2000 - containeren bliver selvfølgelig åbnet inden man kører afsted med f.eks. en ladning chrysantemumbomber :-) De eksempler jeg har hørt om omhandlede imidlertid en aftalt pris inden man kendte indholdet, så man kunne altså både være heldig at gøre en rigtig god handel, eller stå med et stort læs af en eller anden svært omsættelig vare man så skulle til at lede efter en køber til. Jeg vil prøve at arbejde lidt videre med din idé om at kontakte shipping/transportfirmaer.

Du er meget velkommen til at fremsende en lagerliste, men det skal være varer, som kommer ud over rampen på et kræmmermarked. Jeg bliver tit tilbudt billige varer fordi folk tror, at alt kan sælges på et kræmmermarked f.eks. overskudsvarer, restpartier osv. Men jeg har ikke plads til varer, som ikke kan omsættes hurtigt med en god avance, for de skal også hentes, pakkes op og ned hver gang, tager plads fra andre gode varer osv. Så vil jeg hellere give lidt mere for nogle gode varer, som sælger hurtigere, men send en PM med en liste så kigger jeg gerne på det.

Jeg synes i øvrigt, at salg på kræmmermarkeder er en overset måde for håbefulde iværksættere at komme billigt igang med forretninger. Der er ikke meget glamour over det, og det kræver masser af hårdt arbejde, men det er forholdsvist billigt at komme igang, og man får penge i kassen med det samme. Men det er en anden historie som vi kan tage en anden gang... :)

Lavpris
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lavpris,

jeg har også et parti varer af typen børn/babyudstyr. Det drejer sig om bamser, træpuslespil, små tasker, sengesæt, legetæpper, puder mv. Produkter der alle passer sammen i den samme serie. Hvis nogen er interessert, så er de pakket i kasser og klar til afhentning. Skriv endelig for lagerliste og priser. Kom evt. med et bud.

 

Mvh

Karin Wheler


 

Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen af jer der har fundet ud af ydligere oplysninger?
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)