Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal det være så svært at få en firmakonto?? Hjælp

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
En anfordringskonto med hævekort
..........

En anfordringskonto med netbank... så kan virksomheden drive forretning og banken risikerer ikke noget..  og faktum er at bankerne har monopol på betalingshåntering, så burde det også være muligt for alle virksomheder at få en bankkonto.   Kreditvurdering er en helt anden snak, og på det punkt må man jo også sige at bankerne har gjort det fantastisk... (eller)

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Beaverbeaver:
Du kan lynhurtig få en firmakonto med kort hos Basisbanken.dk hvis du ikke skal have kredit.

Tak.

Jeg tror jeg vil prøve at ringe til dem imorgen:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
En anfordringskonto med netbank...

Det er godt nok en anden diskussion end trådens oprindelige, men at en virksomhed vil kunne få ret til netbank er mere vidtrækkende end hvad gælder for personer idag. Der er det ingen pligt til at banken skal give adgang til netbank.

Problemet er at der i mange bankers netbanker er indbygget en "teknisk" kredit og det er denne tekniske kassekredit der ofte bruges som argument for afslag på netbank.

/Henrik

 

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Men en anden ting. Er det ikke også et lovkrav at enhver virksomhed skal have en nemkonto tilknyttet. Burde det så ikke være lige til. Afl beviset, se billede id på os alle og wuptii, 1 stk driftskonto.

tager jeg fejl mht lovgivningen. Jeg synes at jeg har modtaget et brev hvor der står at husk at få et konto til din virksomhed....Yes Yes, jeg prøver.  

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig rigtig underligt. Jeg stod i præcis samme situation for en måned siden. Eneste forskel var at vi havde hver vores bank. Dansk bank 600 kr per kvatal, nykredit lidt billigere. Til sidst kontaktede vi Nordea hvor den sidste af os havde bank. Vi har ved fremvisning af billed ID og registreringbevis, fået følgende helt gratis: 3 x dankort, netbank til mig, og netkik til de to andre.

Jeg synes du skal prøve at kontake dem igen, og evt tale med en anden rådgiver. Evt fortæl dem og denne historie.

Jonas

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Det lyder rigtig rigtig underligt. Jeg stod i præcis samme situation for en måned siden. Eneste forskel var at vi havde hver vores bank. Dansk bank 600 kr per kvatal, nykredit lidt billigere. Til sidst kontaktede vi Nordea hvor den sidste af os havde bank. Vi har ved fremvisning af billed ID og registreringbevis, fået følgende helt gratis: 3 x dankort, netbank til mig, og netkik til de to andre.

Jeg synes du skal prøve at kontake dem igen, og evt tale med en anden rådgiver. Evt fortæl dem og denne historie.

Jonas

Hej Jonas, tak for din historie. Jeg er glad for at folk fortæller om deres historie og om hvor let det egentlig er. Derfor synes jeg at det er skuffende når der bliver gjort en forskel.

Jeg håber at der er en flink bankrådgiver der læser med i denne trådWink

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:

Henrik Koudahl:
En anfordringskonto med hævekort
..........

En anfordringskonto med netbank... så kan virksomheden drive forretning og banken risikerer ikke noget..  og faktum er at bankerne har monopol på betalingshåntering, så burde det også være muligt for alle virksomheder at få en bankkonto.   Kreditvurdering er en helt anden snak, og på det punkt må man jo også sige at bankerne har gjort det fantastisk... (eller)

David Brodin Larsen, du har misforstået stjernesystemet, hvis du tror, at uenighed med dig i en ellers sober debat berettiger til at smide 1-stjerner efter dine meddebattører.

Stop det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Hansen:
Jeg synes at jeg har modtaget et brev hvor der står at husk at få et konto til din virksomhed....Yes Yes, jeg prøver

Netop min pointe...

Alexander, hvis du løber ind i en stribe negative svar imorgen, så send mig en mail så vil jeg prøve at sætte dig i kontakt med min bankforbindelse..

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Alexander, hvis du løber ind i en stribe negative svar imorgen, så send mig en mail så vil jeg prøve at sætte dig i kontakt med min bankforbindelse..

Fantastisk, 1000 tak. Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Hansen:

David Brodin Larsen:
Alexander, hvis du løber ind i en stribe negative svar imorgen, så send mig en mail så vil jeg prøve at sætte dig i kontakt med min bankforbindelse..

Fantastisk, 1000 tak. Big Smile

Samme her, Hvis du får problemmer med få oprettet en erhvervskonto imorgen, så gi mig besked, sætter dig i forbindelse med min bankrådgiver (DDB), som er mega hjælpsom. :-)

 

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)