Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook regler og fysisk banner

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et fysisk banner hængende. Dertil vil jeg gerne lave en lille kampagne. Hvis en person får taget et billedet, med sig selv foran banneret, og enten:

1 ) Ligger det op på facebook siden.
2 ) Tagger sig selv, vil jeg belønne personen med et par gratis sokker. 

Det er i grove træk det jeg vil gøre. Det skal dog finpudses, men ja.

Vil det stride i mod FB retningslinierne?

Sokkerne:

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Punkt 1. Konkurrencer skal afholdes i en applikation. Dem findes der to typer af: enten dem som er et menupunkt til din facebookside, en såkaldt page tab – eller en canvas page, som er den model man arbejder i når man laver spil på Facebook. Afholder du konkurrencer nu, uden overhovedet at ane hvad det jeg lige sagde er – så er der høj sandsynlighed for du ikke afholder lovlige konkurrencer.

Punkt 2. En lovlig konkurrence på Facebook skal indeholde information til deltageren om, at konkurrencen ikke er afholdt af Facebook, men af dig. At brugeren afgiver informationer til dig – ikke til Facebook, og at Facebook er fraskrevet ansvar.

Punkt 3. Det er ikke tilladt at bruge Facebooks alment kendte funktioner som indgangsbillet til konkurrencen. Det er altså ikke nok, bare at sige konkurrencen er for fans af din facebookside. De skal aktivt også søge ind i konkurrencen. Denne regel kommer i øvrigt tilbage som en boomerang, når vinderen skal kåres (se punkt 6).

Punkt 4. Ovenstående handlede om indgangsbilletten til konkurrencen, mens følgende regel handler om betingelsen for at være med. Der er en gradsforskel, og det vigtigste at forstå, er at du ikke må gøre det til en betingelse at brugeren gør en eller flere af de klassiske Facebookting: tagger sig, liker en opdatering eller skriver på væggen. Undtagelsen er at du godt må kræve at brugeren skal være fan eller have checket ind.

Forskellen til punkt 3 ligger i, at du må godt gøre det til en betingelse at folk skal være fans, men du skal gøre mere end det for at få dem ind i konkurrencen – nemlig opsamle noget data på dem, så vinderen kan kontaktes.

Punkt 5. Du må ikke bruge synes godt om-knapper til stemmefunktion, så folk for et lod når du de “liker”

Punkt 6. Du må ikke kåre en vinder via væggen på din side, via chatten, i besked eller ved at skrive på vinderens væg. Det var derfor, at du oppe i punkt 3, gjorde dig anstrengelser for at få fat i deltagernes kontaktdata. Ellers er det nemlig umuligt at overholde punkt 6.

Punkt 7. Annoncer for konkurrencen må ikke efterlade indtryk af, at det er i samarbejde med Facebook at konkurrencen afholdes.

Hele fundamentet for dette regelsæt er støbt på udlodning af en præmie af monetær værdi. Det spiller ingen rolle om det der foregår er en konkurrence, hvor man kæmper om at være bedst, eller om det er lodtrækning baseret på tilfældigheder. Begge dele er en konkurrence i denne sammenhæng.

Opsumerende:
Du må ikke lave konkurrencer der skaber falsk gang i gaderne. Facebook passer godt på deres brugere, og vil have at de virksomheder der er populære – er dem der vinder kampen om synlighed. De mindre populære virksomheder må ikke blande sig i dette kapløb ved at udlove præmier, som gengæld for at deres fans opfører sig som vilde aber.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. Jeg prøver at læse det igennem en gang. Er det noget du har fundet på nettet?

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sgu godt skrevet Casper. Så tæt vores sprog ligger op af hinanden, burde du næsten være selvskrevet til et gæsteindlæg på min blog.

Big Smile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Til information ligger din tekst nu flere forskellige steder på nettet.

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek kilde.
Min hjemmeside er bare en kilde side:-D
intet er mit eget har ikke rørt den side.:)
Jeg sender bare nyhederne videre. 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg besøger den ikke igen for at kigge. Min anti-virus kan ikke lide din side Casper H.

Surprise

Noget med en trussel, og en forespørgsel på om jeg vil rense maskinen. No kidding.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu har jeg været inde og kigge lidt på din blog :-). Med mindre du har fået lov til at kopierer artiklerne, så løber du en betydelig risiko for at få en kopi sag på nakken.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)