Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva fanden er Bobeo.dk?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrømmet, vi har lavet en Dansk kopi af Pinterest. Men med så godt et koncept, som Pinterest fik stablet på benene, er der forhåbentlig plads til konkurrenter? Det er der jo inden for de sociale medier, datingsider, underholdning osv.

Vi gav det i hvert tilfælde en chance, og nu 3 uger efter er www.bobeo.dk live.

Vi kunne rigtig godt tænke os feeback på vores nye "tjeneste"..og håber i kan se igennem fingere med at det er en kopi... Vi har primært fokuseret på det Danske marked. Og vores håb er at Webshop ejere vil begynde at udnytte denne tjeneste, til at dele deres varer. Da brugerne af bobeo.dk vil kunne "browse" specifikke kategorier som: "Børnetøj, herretøj osv.". Og får et samlet overblik over det danske marked. (Hvis folk da benytter sig af tjenesten) :)

Vi vil gerne have tilbagemeldinger på, hvordan folk oplever at dele billeder og tekst. Samt evt. fejl og mangler.

Hvis nogle sidder og tænker, hvorfor bobeo? Så fandt vi på navnet i en storm, af dårlige navne, og vi kunne ikke få navnet ud af hovederne igen. Så måske ville det være en fordel, hvis vores brugere heller ikke ville glemme så fjollet et navn.

Håber i tager godt imod, vores website, og at i vil hjælpe os med at få det kickstartet.

Mht. Juradelen, har vi lagt vægt på at man som "udgiver" skal have ophavsret til de billeder man deler, derfor er tjenesten målrettet webshop ejere, der har rettigheder til deres egne billeder. Og ikke så meget til private, der bare deler ting de finder på nettet.

Vh Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes egentlig ideen er god nok, ved da jeg har taget pinteret til mig, så måske hvis jeres side bliver lækker stor, er den helt bestemt også en interessant vej at gå :o)

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Ja, jeg tog nemlig også pinterest til mig, da jeg var helt vild med konceptet.

Vi har før talt om at lave et "underholdnings" website eller lignende. Men det her koncept er da meget federe, da det dækker over alle kategorier..Og man ikke kun er begrænset til f.eks. "tattoo"...

Dertil, er jeg godt og grundig træt af Facebook, da 80% af de opslag der kommer handler om hvad folk har fået at spise og hvilket humør de er i.. Det er ikke så interessant.. hvorimod pinterest, gjorde det nemt for mig, at finde mine interesser, som f.eks. "Tatto og webdesign".. blot ved en søgning, får jeg en masse flotte resultater..

Så nu har vi kopieret det til det danske marked.. så håber jeg folk vil tage det til sig :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke rigtig konceptet - måske det bare er mig.. Hvorfor skulle webshop ejere gå ind og søge på produkter fra andre webshop ejere?

Desuden så tror jeg blot, at en webshop ejer vil spamme alle sine produkter på sin side og sådan set er ligeglad med om det er lækkert eller "yndlingsting", som det er med Pinterest.

Det er formentlig bare mig som ikke har forstået konceptet :)

 

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen, sitet er jo minded dig som bruger.. hvis du f.eks. ønsker at finde, noget nyt tøj :)

Så går du ind på bobeo, og søger på "herretøj" ... eller finder en kategori du syns er interessant..

Så får du et overblik over alle de spændende varer der er blevet delt af "webshop" ejere.. og på den måde slipper du for at gå ind på 10 forskellige webshops.. for at finde de rigtige "bukser".

Lige nu har vi så ikke så meget tøj der er delt :) hehe.. men det kommer..

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad skal det bruges til ?

når jeg kigger , ligner det blot et stort mix af reklame billeder , og når jeg kigger på pinterest er det et stort mix af - ja alt muligt ubrugeligt...

Er det folk der keder sig eller har jeg ikke fattet konceptet ?

Jeg spørger af uvidenhed - ikke for at være negativ :)

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen, konceptet er også helt nyt.. Pinterest, har været rigtig meget oppe i medierne, fordi det er blevet sindsygt populært på kort tid. (Også negativ omtale, pga. copyright/ophavsret).

Som bruger: Er din fordel, at du kan finde f.eks. lige det du søger. Hvis du går på Pinterest.com og søger på tattoo.. får du en masse fede tattoos..Eller hvis du søger på modetøj, finder du hurtigt det som folk, har "liket" og du får derfor præsenteret det "hotteste" og slipper derfor for selv at sidde og lede..

Som webshop ejer ol. Vil du få gratis eksponering.. (Ala. linkbuilding, blot med billed). Det er gratis nemt :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

gratis eksponering - det er jo til at forstå :)

men som bruger, kan jeg ikke rigtig se værdien.

måske sjovere end at google ? og så kan du dele det med veninderne ??

Det må være en pigeting eller ?

Nå det er bare mig der er gammeldags :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint med konkurrenter. Knap så fint, at det ligner en næsten 1:1 kopi.

Jeg har alt respekt, for dem der tager et koncept, og gør det til deres eget og finder en anden vinkel på det.

Men det her er jo næsten rent tyveri Smile Alene forsiden er jo næsten identisk med Pinterest.

Så i må op på hesten her i påsken og finde ud af: Hvor vil i hen med Bobeo? Hvad skal gøre det bedre end Pinterest? Hvorfor skal folk bruge Bobeo frem for Pinterest?

Go' weekend (og påske) til jer Smile

Edit:

Kan nu se, at i retter jer mod webshop-ejere. Det er fint - her har i jeres twist. Dog synes jeg, at i skal komme op med et andet design, som adskiller jer fra Pinterest, i stedet for bare at ligne en klon Wink

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Faktisk er Pinterest blevet super populært hos Kvinder.. :)

Elias:

Jeg vil give dig ret, vi har ikke differentieret os ret meget design mæssigt, men at kopiere er vel også den største "kompliment".. til Pinterest. Som vi ikke ligger skjul på, har været vores store inspirationskilde..

Men ja.. vores primære målgruppe er danske webshop/website ejere. Da de har copyright/ophavsret til deres eget materiale. Og vi på den måde, undgår de problemer pinterest er løbet ind i ved at alle blot deler "tilfældige" nyheder og billeder de finder, de ikke har ophavsret til.

Vi sammenligner faktisk BOBEO, lidt med Miinto.. det er blot gratis, og alt handel forgår stadig på webshopejernes websites. MEN brugerne har det samme overblik, og så er der "likes" der gør det let for brugerne at finde de "bedste" produkter.

Vh

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)