jeg vil høre jer Aminoer, om der er nogle af jer, som har oplevet, at Jeres kunder har forsøgt at anvende en brugeranmeldelse - fx trustpilot - som pressionsmiddel til at få opfyldt et krav (uberettiget)?
Hvor mange penge mister du? Det her sker for alle webshops. Det er ikke international politik, så lad være med at brug tid på enkeltstående principsager. Hvis du ikke oplever det tit og beløbet er overskueligt, er det bedre bare at give efter og give kunden, det han vil have. Sker det mere end to gange med personen, så ville jeg lade ham skrive sit indlæg på trustpilot og forsøge at pille det fra hinanden i en ærlig, pålidelig og velmenene tone.
Det var egentligt fordi jeg gerne ville lave en undersøgelse af omfanget. Jeg ville derfor gerne høre fra nogle butikker, som har oplevet, at blive truet med en dårlig anmeldelse, hvis de ikke får deres (uberettigede) vilje!
Interessant emne! Jeg har for nylig afleveret mit speciale om brugeranmeldelser, og jeg gennemførte i forbindelse med specialet en spørgeskemaundersøgelse, hvor jeg bl.a. spurgte, hvilken hensigt respondenterne har, når de skriver negative anmeldelser, og jeg kan da lige dele resultaterne:
Jeg spurgte også, om respondenterne havde oplevet som følge af en negativ anmeldelse at blive tilbudt kompensation, ny levering eller lignende af virksomheden. Af de 261 respondenter, der besvarede spørgsmålet, havde 27,2 % oplevet det. Det, synes jeg, er overraskende mange. Men jeg synes ikke, det virker til, at de bruger det som et (bevidst) pressionsmiddel - i hvert fald manges vedkommende...
Det er et yderst interessant indlæg du bidrager med.
Jeg vil lige spørge, om du har talt med nogle virksomheder i forbindelse med undersøgelsen og spurgt dem, om de har konkrete eksempler på, at de blev afpresset (kunden truer med en dårlig anmeldelse, men tilbyder at undlade, hvis de får deres vilje)?
Lige et spørgsmål til din undersøgelse. Du lister antallet af respondenter i tabellen, men spørgsmålet tillader flere svarmuligheder. Er antallet af respondenter det samme som antal svar, eller antallet af personer der har deltaget i undersøgelsen?
Jeg kan godt se, at det ikke fremgår ret tydeligt af tabellen. Der var i alt 311 personer, der besvarede spørgeskemaet, men da jeg har indsat nogle spring afhængig af svarene, var det ikke alle respondenter, der besvarede alle spørgsmål.
Der var i alt 265 personer, der besvarede spørgsmålet om hensigten med at skrive negative anmeldelser - det er det. der fremgår ud for "I alt". Ud for hver enkel svarmulighed ses det så, hvor mange af de 265 respondenter, der har valgt denne svarmulighed.