Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksperter siger, vi kan få benzinpriser over Kr. 15,- i løbet af sommeren!!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Der er bare gået inflation i benzinen, og dette er kun starten...

Både og... Det er ikke normalt at priser stiger med så mange procent på kort tid. Enten er det staten som har hævet afgifterne på brændstof (jeg har ikke hørt noget om det), oliesheikerne som vil tjene flere penge eller olieselskaberne som vil tjene flere penge hurtigt.

Jeg synes det er fuldstændig grotesk at brændstofpriserne stiger så voldsomt. Jeg bor ret tæt på grænsen og handler allerede stort set hele min madration i Tyskland én gang om ugen. Hvis brændstofpriserne bliver en anelse højere, vil det pludseligt igen blive billigere i Tyskland - og så ved jeg da hvor jeg tanker når jeg alligevel er dernede for at handle..

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Priserne på benzin er også steget ret kraftigt i Tyskland på det seneste. De har ihvertfald gået noget op de sidste uger jeg har været dernede i hverdagene nu. Men stadig lidt billigere end i DK.

Inflation er stensikkert en stor del af det. En anden er krigene og sanktionerne der sættes op mod olielande og usikkerheden der får prisen til at stige sammen med en masse andre faktorer selvfølgelig.

Ser man dollar mæssigt over 10 år fra 2001, er det steget noget der ligner 300%, men ser man i forhold til guld, ligger den flad. Derfor kan man også nu næsten købe en gallon benzin for værdien af en amerikansk silver dime.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

rygestopdoc:

langvang:

Carsten Jacobsen:

Med jævne mellemrum dukker disse piller op, og nye personer forsøger at sælge dem. Og høje benzinpriser får jo nok nogle til at give det en chance.

Med benzinpriser på 6.50 kr. for en liter højoktan er det godt at der kun er 8 cylindre under motorhjelmen :-)

Mvh Carsten

 
Priserne er godt nok løbet løbsk :) Ja, det lyder tåbeligt at sige det, set fra Europa, men for 10 år siden, kunne jeg tanke for $1.15 pr gallon de billigste steder. Der var dollaren betydeligt mere værd, men stadig kun ca 2.50 kr pr. liter. Men man kan næsten købe en gallon benzin for værdien af en silver dime sjovt nok.

Så længe en liter benzin ikke koster mere end en liter mælk så syntes jeg ikke vi kan snakke om høje priser. Jeg er faktisk lidt imponeret over de overhovedet kan sælge det så billigt.

Men det er da lidt fristende at kigge på lande som usa, og deres latterligt lave priser. Tænker dog lidt over hvad det vil gøre ved et land som venezuela hvor benzin koster ned til 20 øre pr liter, og resten betales af staten.

Mon en sådan stat kan fortsætte med at give det enorme tilskud hvis priserne fortsætter i samme retning.

Venezuelas olieproduktion er højere end Saudi Arabiens nu, og de har en centralbank, som ikke er bundet til internationale centralbanker som de fleste andre lande, så de har flere muligheder for at holde prisen lav for deres egen befolkning.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:

Fashion-Seller:

Der er bare gået inflation i benzinen, og dette er kun starten...

Både og... Det er ikke normalt at priser stiger med så mange procent på kort tid. Enten er det staten som har hævet afgifterne på brændstof (jeg har ikke hørt noget om det), oliesheikerne som vil tjene flere penge eller olieselskaberne som vil tjene flere penge hurtigt.

Jeg synes det er fuldstændig grotesk at brændstofpriserne stiger så voldsomt. Jeg bor ret tæt på grænsen og handler allerede stort set hele min madration i Tyskland én gang om ugen. Hvis brændstofpriserne bliver en anelse højere, vil det pludseligt igen blive billigere i Tyskland - og så ved jeg da hvor jeg tanker når jeg alligevel er dernede for at handle..

Nu gider jeg ik sige en masse, da jeg bare af andre herinde bliver skudt i skoene, at det er konspirationsteorier mm... 
Men kigger du på de gigantiske bailouts, som der er blevet lavet i USA og EU, og hvordan pengene efterfølgende er blevet behandlet/brugt, så vil du opdage nogle skræmmende ting! Og det er sådan set effekten af disse bailouts, som nu rammer benzinen, og senere andre råvarer...
Så priserne falder ik, selvom der er krise tværtimod!

Dertil kommer, at der i flere olieproducerende lande er uroligheder, som også påvirker prisen, men det er næppe mere end maks en krone eller to. Og skulle disse uroligheder stoppe, så vil en pris over 15 kr stadigvæk være mere end realistisk i 2012... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, i DK og mange andre lande, lægges moms og afgift procentvis ovenpå selve benzinprisen. Dvs. når benzinens pris stiger med eks. 10 øre, betaler forbrugeren ikke bare 10 øre ekstra, men 10 øre + afgift + moms. Og så løber det stærkt, til glæde for staten.

Her i Californien fungerer det lidt anderledes. Der er en afgift på en gallon, og den er fast. Så afgiften ændrer sig ikke med benzinprisen. Dvs. hvis benzinen stiger med 10 ører, er det kun den ekstra "moms" på 9,25% der kommer ekstra på. Og derfor er der heller ikke de store udsving i prisen.

Det er iøvrigt sjovt, som prisen kan variere i DK. Prisen kan svinge en del afhængig af om man tanker morgen eller aften, tirsdag eller lørdag etc. Her kan prisen sagtens være den samme i 2 uger.

Mvh Carsten




Side 2 ud af 2 (15 indlæg)