Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motion i arbejdstiden, er arbejdsgivere villige til at give fri?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære læsere,

Kort og godt vil jeg gerne sælge holdtræning til virksomheder. Det er meningen at arbejdsgiveren skal bevilge frihed til det i arbejdstiden, måske 2-3 gange i ugen af en times varighed pr gang, f.eks i forbindelse med arbejdsdagens start eller ophør..

Det er en god ide fordi al forskning og undersøgelser viser at aktive medarbejdere er mere produktive, fungerer bedre socialt, har større selvtillid, har lavere sygefravær, mindsker nedslidning, lavere dødelighed (..osv osv osv). Gruppe/hold ideen skyldes alle de sociale gevinster det vil medføre når medarbejdere får mulighed for at lære hinanden at kende gennem fysisk aktivitet. Derudover er holdtræning også træningsmæssigt klart at foretrække.

Det ville være interessant at høre andres syn og vinkler på min MEGET kortfattede beskrivelse af ideen? Derudover er mit helt store spørgsmål om det overhovedet er en mulighed at give fri i det omfang jeg lægger op til?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange store virksomheder, der tilbyder den form for motion du beskriver, enten før eller efter arbejdstid. Men det sker ikke i betalt arbejdstid - jeg tvivler på at arbejdsgivere vil acceptere at betale arbejdstid for motionen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)