Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl 404 - Analyser hvorfra trafikken kommer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har lige konstateret at jeg på en hjemmeside har en temmelig stor andel af besøgende som lander på en 404 og det er jo noget skidt. Er der nogen som har de vise sten og kan fortælle mig hvordan jeg gå bagud og ser hvorfra den indkommende trafik kommer.

Det må jo alt andet lige være nogle link rundt omkring som ikke linker korrekt.

 

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at bruge GWT kan du se om det er fejl på din side (altså om du linker til sider som ikke findes)

Hvis det er eksterne links er det lidt mere omstændigt, hvis du bruger wordpress kan du installere det plugin der hedder redirection. Det sender alle links til sider der ikke findes til forsiden.

:: HDMI kabel ::

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust:

Ved at bruge GWT kan du se om det er fejl på din side (altså om du linker til sider som ikke findes)

Hvis det er eksterne links er det lidt mere omstændigt, hvis du bruger wordpress kan du installere det plugin der hedder redirection. Det sender alle links til sider der ikke findes til forsiden.

GWT bruges nu altså primært til at se om der er brugere der møder 404 eller andre fejlsider på ens hjemmeside, ikke til at se om man selv linker ud til andre sider som giver fejlsider (broken links). Men ja GWT kan det trådstarter efterspørger.

Jeg ville nok, hvis det er Wordpress, installere 404 redirected, som bruges både til at opsnappe fejl og hvorfra de kommer, men især at 301 redirecte brugeren til den mest relevante side, og først hvis ikke der findes en relevant side, bliver brugeren redirected til forsiden.

Det er bedre at redirecte brugeren til en relevant side, som omhandler det brugeren efterspørger, end det er at sende alle brugere til forsiden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
GWT bruges nu altså primært til at se om der er brugere der møder 404 eller andre fejlsider på ens hjemmeside, ikke til at se om man selv linker ud til andre sider som giver fejlsider (broken links). Men ja GWT kan det trådstarter efterspørger.

Jeg mente også hans egen siden, 404 redirected lyder interessant, det skal jeg da have set på.

:: HDMI kabel ::

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om en cms løsning og det var mere de eksterne link jeg havde i tankerne internt har jeg været alle link igennem og det ser ud til at fungere.

Der er lavet en redirect.

 

Men jeg er nu lidt bange for at det er en fejl 40 :-) for det er aftaget noget den seneste uges tid så mon ikke jeg har haft nogle alvorlige link problemer med mine adwords annoncer. ( og jo det er sgu for dumt)

 

Mange tak for jeres respons

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

schantz:

Det drejer sig om en cms løsning og det var mere de eksterne link jeg havde i tankerne internt har jeg været alle link igennem og det ser ud til at fungere.

Der er lavet en redirect.

 

Men jeg er nu lidt bange for at det er en fejl 40 :-) for det er aftaget noget den seneste uges tid så mon ikke jeg har haft nogle alvorlige link problemer med mine adwords annoncer. ( og jo det er sgu for dumt)

 

Mange tak for jeres respons

Du kan jo gøre det at du opsætter en tabel i databasen til at optage når fejlsider rammes, og så selvfølgelig huske at indsætte "referer" i tabellen også, så du ved hvor linket kommer fra.

ud over det hvis du har adgang til access loggen, kan du der også se hvor brugeren kom fra da de ramte fejlsiden. Og ja nogen gange har serverens/webhotellets egen statistik også dette indbygget. Så der er mange muligheder alligevel.

Det er ikke til at sige hvor fejlen ligger uden at du kommer med nogle eksempler.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Mesinge
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det lyder til jeg skal sætte mig lidt ind i GWT og brugen af dette formoder det er et af googles utalelige værktøjer i refere til.

Jeg har forsøgt mig gennem webstatistiken på hjemmesiden dog uden held, men det lyder til at det kan løses så jeg må jo prøve mig lidt mere frem.

Vil i først omgang få installeret GWT og afprøvet det.

Endnu engang tak for dit svar

mvh

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger naturligvis også google webmaster tool til den slags.

Du kan alternativt tracke henvisningerne fra eksterne sider til din 404 i Google analytics også.

Meeen GWT er netop blevet opdateret mht fejlretning i interfacet, så det nu er noget bedre - Go ide at få dig tilmeldt.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)