Hej Michael, Du bliver nødt til at give mere informationer end bogføring og dokumentlagring hvis du vil have seriøse bud på hvad dit system skal. Hvis du søger småapplikationer til at håndtere de enkelte ting er det en sag, men hvis du derimod ønsker et såkalt ERP system som understøtter hele din forretningsgang er det en helt anden snak. Men kom med lidt mere detaljeret info før du hopper på de fremragende forslag der allerede er kommet mht bogføring, det er med at ramme det system der løser så mange af dine udfordringer som muligt fra dag et, ligegyldigt hvor meget de forskellige online services siger det er let at flytte igen senere er det nu altid lidt bøvlet. |
Lundsby:Hvilket er sjovt, for ser man på risikoen for at filer bliver kompromiteret er væsentligt højere ved egen server, end den er ved DropBox og de andre Cloud-tjenester.
Hvad bygger du det på ?
Det er altså ikke så sort/hvidt som du giver udtryk for. Se f.eks. Dropbox glemte at spørge om kodeord. Begge typer systemer kan kompromitteres. På dit eget system kan du gøre rigtigt meget meget enkelt for at spærre for adgang for udefra kommende.
F.eks. så kan man med cloud tjenester komme ud for at skulle afgive rettigheder til sine filer. Se f.eks. Google Drive: Så vide rettigheder skal du afgive til Google
Vi har absolut ikke noget imod cloud tjenester (vi udbyder f.eks. selv Mailscanning og fjernbackup), men de advokater vi har som kunder er ofte >meget< skeptiske mht. hvor deres data gemmes og hvordan.
F.eks. har det været svært for os at sælge vores fjernbackup løsning til dem, for hvilke data kunne vi læse ? Derfor har de altid selv fået lov til at angive krypteringspassword til fjernbackup, sådan at de med egne øjne kan se at data er beskyttet uden at vi kan læse dem.