Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link til side som brugeren allerede befinder sig på

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rimelig rookie inden for SEO, så derfor er jeg interesseret i hvordan det har effekt på din side - hvis det da overhovedet har det - når du linker til den samme side som brugeren allerede befinder sig på?

Håber der er et par kloge hoveder, der kan hjælpe med dette ;-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

Taler vi menupunkter så som menubarer og breadcrumbs ?

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Hej Nicolai,

Taler vi menupunkter så som menubarer og breadcrumbs ?

Ingen af delene. Jeg tænkte mest i en sammenhængene tekst f.eks.? Har det overhovedet nogen værdi, hvis du linker til den side som linket befinder sig på? :-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Nej. Du har ingen grund til at villede dine brugere med at lave klikbare links til den samme side som de allerede er på :-)

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Hej igen,

Nej. Du har ingen grund til at villede dine brugere med at lave klikbare links til den samme side som de allerede er på :-)

Det er selvfølgelig korrekt - jeg tænkte dog mest på om det overhovedet havde indflydelse på min SEO? ;-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolai,

En ting er sikkert - det har i hvert fald ikke nogen god indflydelse i en tekst. Hvis man kigger på den originale PR agoritme, vil udbyttet af dette komme an på sidens PageRank - men Google har absolut ingen grund til at tælle et link fra side A til side A med i deres fordeling af linkjuice. Tilgængelig kan det muligvis have en mindre negativ betydning, for det er jo trods alt et udgående link - og hvis siden ikke får noget værdi igen, så har man her et lille tab. Derudover synes jeg at det virker spammy og er direkte dårligt og irriterende for brugerne - så nej. Du kan i hvert fald ikke få noget som helst godt ud af at placere links til din egen side direkte i teksten på din egen side. Det er dog undtaget hvis din sides indhold bliver benyttet på andre hjemmesider, for så vil linksne jo pege imod din side :-) Men som kommer vi over og taler DC, hvilket er et helt andet problem.

Håber det kunne hjælpe en smule.

God aften :-)

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Hej Nicolai,

En ting er sikkert - det har i hvert fald ikke nogen god indflydelse i en tekst. Hvis man kigger på den originale PR agoritme, vil udbyttet af dette komme an på sidens PageRank - men Google har absolut ingen grund til at tælle et link fra side A til side A med i deres fordeling af linkjuice. Tilgængelig kan det muligvis have en mindre negativ betydning, for det er jo trods alt et udgående link - og hvis siden ikke får noget værdi igen, så har man her et lille tab. Derudover synes jeg at det virker spammy og er direkte dårligt og irriterende for brugerne - så nej. Du kan i hvert fald ikke få noget som helst godt ud af at placere links til din egen side direkte i teksten på din egen side. Det er dog undtaget hvis din sides indhold bliver benyttet på andre hjemmesider, for så vil linksne jo pege imod din side :-) Men som kommer vi over og taler DC, hvilket er et helt andet problem.

Håber det kunne hjælpe en smule.

God aften :-)

Præcis sådan et svar jeg ledte efter. Mange tak Patrick, og super god aften til dig også ;-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Patrick Olsen:
En ting er sikkert - det har i hvert fald ikke nogen god indflydelse i en tekst. Hvis man kigger på den originale PR agoritme, vil udbyttet af dette komme an på sidens PageRank - men Google har absolut ingen grund til at tælle et link fra side A til side A med i deres fordeling af linkjuice. Tilgængelig kan det muligvis have en mindre negativ betydning, for det er jo trods alt et udgående link - og hvis siden ikke får noget værdi igen, så har man her et lille tab. Derudover synes jeg at det virker spammy og er direkte dårligt og irriterende for brugerne - så nej. Du kan i hvert fald ikke få noget som helst godt ud af at placere links til din egen side direkte i teksten på din egen side. Det er dog undtaget hvis din sides indhold bliver benyttet på andre hjemmesider
 , for så vil linksne jo pege imod din side :-) Men som kommer vi over og taler DC, hvilket er et helt andet problem.

 

Beklager, men det er ikke helt korrekt.

Et link fra A til A, medfører at der passes mindre Pagerank til de andre links på siden og en del returneres til A.

Mange bruger det i f.eks bredcrum lignende linkstrukter a la: du er her: link


Men jeg vil give dig fuldstændigt ret i, at dt vil være tåbeligt at placerer et link midt i teksten.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Patrick Olsen:
En ting er sikkert - det har i hvert fald ikke nogen god indflydelse i en tekst. Hvis man kigger på den originale PR agoritme, vil udbyttet af dette komme an på sidens PageRank - men Google har absolut ingen grund til at tælle et link fra side A til side A med i deres fordeling af linkjuice. Tilgængelig kan det muligvis have en mindre negativ betydning, for det er jo trods alt et udgående link - og hvis siden ikke får noget værdi igen, så har man her et lille tab. Derudover synes jeg at det virker spammy og er direkte dårligt og irriterende for brugerne - så nej. Du kan i hvert fald ikke få noget som helst godt ud af at placere links til din egen side direkte i teksten på din egen side. Det er dog undtaget hvis din sides indhold bliver benyttet på andre hjemmesider
 , for så vil linksne jo pege imod din side :-) Men som kommer vi over og taler DC, hvilket er et helt andet problem.
 

Beklager, men det er ikke helt korrekt.

Et link fra A til A, medfører at der passes mindre Pagerank til de andre links på siden og en del returneres til A.

Mange bruger det i f.eks bredcrum lignende linkstrukter a la: du er her: link


Men jeg vil give dig fuldstændigt ret i, at dt vil være tåbeligt at placerer et link midt i teksten.

Fantastisk svar. Mange tak!

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Beklager, men det er ikke helt korrekt.

Et link fra A til A, medfører at der passes mindre Pagerank til de andre links på siden og en del returneres til A.

Mange bruger det i f.eks bredcrum lignende linkstrukter a la: du er her: link

Men jeg vil give dig fuldstændigt ret i, at dt vil være tåbeligt at placerer et link midt i teksten.

Jeg er 95% sikker på at Google ikke tæller links til den selv samme side med i deres agoritmer. De tæller ikke flere links til en given side fra en given side, som noget - de tæller ikke "#" som noget. Hvis dit udsagn om at de gav værdi ved at linke til sig selv er sandt, så kan det i realiteten lade sig gøre at sculpte sin linkjuice, hvis man linker til sin egen side. For mig lyder det meget usandsynligt at de ville bruge så ringe rankingfaktorer. Bare tanken om at man kan få sin side læn gere op på et søgeord ved at have den korrekte ankertekst på det link man linker til fra side A til side A, er absurd i mine ører.

Jeg har personligt arbejdet en del med crawlere og filtrering af links og indhold. Noget af det første jeg personligt ville gøre, hvis jeg skulle give værdi til en side, var at fjerne dobbeltgående sider fra ligningen. Det er yderst simpelt at gøre og det kan give fejlbare resultater hvis man glemmer dette.

Med hensyn til navigationen, så hvis du kigger op, var det også det første jeg spurgte ind til om der var tale om da jeg begyndte at deltage i debatten.

Jeg kan ikke forstå du er enig i at det er latterligt at man skal sætte links til sin egen side i tekst, hvis du mener at det giver værdi.

Rart med lidt debat :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)