Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg doven eller har dårlige ideer ? - Mit sidste forsøg på at blive selvstændig!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har længe haft lyst til være selvstændig og har derfor gjordt mig mange tanker om hvilken branche jeg skal beskæftige mig med.
Jeg har har/haft mange GODE ideer, som jeg efter 1 mdr synes alligevel ikke er gode nok.
Det er altid lykkes mig finde "undskyldninger" for ikke kast mig ud i ideen. Det skyldes enten ideen er dårlig eller måske er det mig som giver hurtigt op.

Det kunne være interessant at vide hvad i synes om mine ideer og "undskyldningerne" for ikke går videre med dem.
Det skal siges jeg har ca. 50-60.000 kr og en personbil.
Jeg sidder og arbejder på min sidste ide(webshop til slag af hunde og katte produkter), hvis jeg ikke kan komme igang med den, har jeg tænkt mig droppe drømmen om bliv selvstændig helt!

Mine ideer:

Fødevareemballage ( pizzaria & Grill )
- Der skal købes STORT ind
- Har brug for lagerplads
- Skal have bil for køre emballage ud til pizzariaerne og grills
Har besøgt forkellige pizzariaer og grills og må desværre meddele, at de prutter meget om priserne!!!.De er ligeglade med om emballagen bliver kørt gratis til dem.. de skal have det BILLIGT!
Desværre laver de heller ikke fast aftale, de køber af hvem som helst,bare det er BILLIGT.
Fik af en pizzaria vide, at han køber f.esk sølvpapir som koster 80 kr til kun 40 kr....hmmm gad vide hvordan det er muligt!

Lusbehandlings middeler (webshop)
Desværre er der ikke meget at sælge der, produktudvalg for småt og ikek stor fortjeneste. Det er svært finde ærlige produkter som virker mod lusbehandlingen!
Havde lyst til lave Danmarks størst webshop indefor det. Men det er umuligt handle med produkter som f.eks apoteker sælger. - Har i nogle ideer til hvilke produkter man kan sælge her ?

Burgerbrød..xbrød til pizzaria m.v
Hmmm kræver store maskiner, produktions sted ... og køresel til fastfood butikker.- store star omkostninger.


Frisørartikler (private og til frisøre) - webshop
Har af flere mennesker fået vide, det er en meget hård branche.
Ved ikke hvor jeg kan køre frisørartiklerne henne!


Håndværkertøj webshop
- hvordan køber jeg kendte mærker. Jeg vil typisk starte med mindre indkøbsodre.. så fortjensten er lille eller minus !



MIN ALLER SIDSTE IDE!
Hunde,katte webshop - alt til hunde og katte
- HVAD synes om denne ide, marked!
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aldrig Give op

Din overskrift næsten som du har tabt på forhånd tro på dig selv

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor er det din sidste idé? Hvad grund har du til at opgive, hvis denne idé ikke bliver realiseret - er det fordi du, når det kommer til stykket, faktisk ikke har lyst til at være selvstændig? For jeg synes jo, at hvis man virkelig brænder for at starte "noget" selv, så siger man ikke på forhånd, at "det her er sidste forsøg" - næh så bliver man da ved, og hvis man holder pause, så tager man det da op igen, lige så snart man atter får energi til at finde nye idéer - det kan køre sådan i årevis - og pludselig er den der - den idé, du simpelthen bare MÅ afprøve. Go for it Yes

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hejsa

Jeg bliver sgu lidt ked af det, når jeg læser dit indlæg. Det lyder som om, at du har givet op på forhånd! At være iværksætter er dobbelt så hårdt som et 9-16 job, det er jeg sikker på enhver herinde vil bekræfte mig i. Det lyder som om, at du har masser gode idéer, og også har lavet lidt forundersøgelse for, hvordan det kan føres ud i livet. 

Vælg den idé, som tænder dig mest! Den ene idé, som du tror på, og som du virkelig vil glæde dig til at stå op og arbejde med, hver morgen! Du nævner selv et par idéer ifm. grillbarer og pizzarier - så skal du sgu være klar til at leve af pizzabakker og drømme om burgerbrød døgnet rundt - fordi det er det du elsker at lave! Ellers tror jeg ikke på, at det bliver en succes - ikke, hvis ikke det er 100% helhjertet.

Du siger, at du har haft et par ting i gang før, men hurtigt givet op igen. Hvorfor? For at få succes kræver det, at du tør satse hele butikken - det kommer ikke, af sig selv. For dig tror jeg ikke, at det handler om at gøre noget, som ingen andre gør i dag. Det handler om at gøre det bedre og/eller billigere end alle de andre.

Så mit råd, og svar på dit spørgsmål, er:

Jeg aner ikke en kæft om fødevareemballage, burgerbrød eller kattemad - men jeg ved noget om at være selvstændig. Det handler om engagement, viljestyrke, hårdt arbejde og 100% tro på tingene. Vælg den ene idé du tror aller mest på, og som føles rigtig i maven - lav de nødvendige forundersøgelser - spørg hjertens gerne til råds herinde - og start så dit imperium. 

Held og lykke, og alt det bedste herfra!

Værs'go - et los i bollerne! - tag dem fra bunden.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har faktisk hele 2 år tænkte på ideerne, uden de er ført ud i virkeligheden.

Jeg synes lige meget hvad jeg finder på kosyter det vildt at starte op.
Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dét, at du skriver "lige meget hvad jeg finder på", får mig til at tænke, at du ikke har fundet noget, du virkelig brænder for, så mon ikke, som andre også har skrevet, du skal give dig tid til at finde ud af, hvad det er, du virkelig virkelig VIRKELIG har lyst til, og om du overhovedet er villig til at satse penge på noget, når det kommer til stykket:) Du kan jo også prøve at spare noget mere op først :)

En anden idé er dropshipping - måske dét var noget for dig. Nu har jeg ikke selv erfaring med det, men det er der andre herinde, der har.

Og ellers kan du også købe bøgerne, der hedder "Find din passion på 4 uger" og "Udlev din passion på 4 uger" af Pernille Melsted - de er rigtig, rigtig gode.

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

GrossistenX:
Jeg sidder og arbejder på min sidste ide(webshop til slag af hunde og katte

Det lyder som en syg idé, som jeg håber du dropper igen Big Smile

Det kunne være interessant at vide hvorfor vil være selvstændig. Jeg synes at det er tydeligt at det ikke er fordi du har en idé, som du bare brænder for, som du bare må føre ud i livet og som du tror kan føre et eller andet med sig. Så hvad er grunden til dette ønske?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå at du har lysten til at være selvstændig, lysten til at få foden under eget bord og se tingene vokse. Men når det er sagt så er det også vigtigt at være realistisk i alle henseender, ellers ender det bare med at koste en masse penge og fornøjelsen er til at overse.

Jeg kender ikke en dyt til markedet for hundeprodukter ud over at jeg ikke har nævneværdige problemer med at skaffe ting og sager til min fantastiske springer sp.

Mit råd er at du lige tager en dyb indånding og overvejer om du drømmer om et liv med hunde- og katte equipment. Finder du ud af at det lige er dig så overvej dine muligheder. Kan du finde en niche, f.eks. økologisk hundefoder eller hvad ved jeg så er det måske den vej du skal gå. Du kan også overveje at være selvstændig sælger (a la Tupperware-sælgerne) for et etableret mærke eller forsøge at finde udenlandske produkter, der ikke eksisterer på det danske marked.

Og husk så at rom ikke blev bygget på en dag, men når det kommer til det at være selvstændig er det en kæmpesejr at se fundamentet blive lagt og murstenene stablet stille og roligt. Når alt kommer til alt så drejer det sig om at have det godt med det man gør - det er det første kriterium for success.

Nåh, det blev en længere smøre men sådan er det jo når hvidvinen tager over her i de 25 grader ((-:

/Banditten

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

igang:

GrossistenX:
Jeg sidder og arbejder på min sidste ide(webshop til slag af hunde og katte

Det lyder som en syg idé, som jeg håber du dropper igen Big Smile

Det kunne være interessant at vide hvorfor vil være selvstændig. Jeg synes at det er tydeligt at det ikke er fordi du har en idé, som du bare brænder for, som du bare må føre ud i livet og som du tror kan føre et eller andet med sig. Så hvad er grunden til dette ønske?

Yep, men vi er alligevel nogle der har været syge nok, til at gøre det alligevel Wink

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

langvang:
Yep, men vi er alligevel nogle der har været syge nok, til at gøre det alligevel Wink

I slår forhåbentlig ikke hunde og katte. Og er det i det hele taget noget man kan leve af? Det er forhåbentlig et meget nichepræget marked Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)