Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette kopieret tekst?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

På alle vores mobiltelefoner har vi en oversigt over specifikationer. Jeg har selv valgt hvilke specifikationer der skal nævnes, ordlyden af specifikationerne og rækkefølgen.

Nogle af vores konkurrenter har valgt at kopiere oversigten direkte fra vores side. Både de faste punkter i venstre side, der går igen på alle mobiler, samt data i højre side, der er unikke for hver mobil.

Inden du Googler for at finde synderne, så skal det lige nævnes, at vi har nogle samarbejdspartnere, der har fået lov til at benytte vores specifikationsoversigt.

Her er et eksempel fra vores side med specifikationer på Samsung Galaxy S 2. Er det nok til at vinde en retsag, hvis ordlyden er 100% identisk og vores oversigt er brugt på alle mobiler på deres side?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se at der er en side, der for nyligt har ændret tekst. Hvis det er dem, er der i hvert fald noget der tyder på at du har en god sag :o)

Jeg kan kun gætte, men mit gæt ville være at den ikke er så ligetil. I hvert fald ikke på specifikationerne alene. De er jo trods alt som de nu en gang er.

Selvfølgelig er det ikke sådan de bliver præsenteret hos producenterne, men alt hvad der står i højre side er jo trods alt fakta, der er svært (eller dumt) at ændre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

er der andet end standard info som er ens lydende for sådanne info er jo fakta det og det er i telefon , jeg ved ej om i kan vinde eller ej men personligt tror jeg det er svært at vinde en retssag mod dem ,vis det kun er standard info der er ens , der er jo dette her mb i telefon,   lommeregner med mere og sådan er det bare

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan §71 i Ophavsretsloven hjælpe (her et uddrag):

§ 71. Den, som fremstiller et katalog, en tabel, en database eller lignende, hvori et større antal oplysninger er sammenstillet, eller som er resultatet af en væsentlig investering, har eneret til at råde over det pågældende arbejde som helhed eller en væsentlig del deraf ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden.

Det tolker jeg som om, at du har en god chance ved en evt. retssag. På den anden side kan enhver jo finde frem til de samme oplysninger og lave listen selv - og at den så måske ender med at se ud som din, kan være et udtryk for, at det er den mest logiske måde at opstille oplysningerne på.

Det er en interessant problemstilling. Et andet eksempel kan være en 'Dansk - Engelsk' ordbog. Her vil ordene altid være opstillet alfabetisk, og så kan det være svært at vurdere, om det er kopieret eller lavet selv.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, det er meget enslydende og netop derfor har vi forsøgt at gøre vores oversigt så unik som muligt: rækkefølge, ordvalg, antallet af specs osv., for at opnå en minimal SEO fordel, i forhold til dem der bare napper oplysningerne fra producenten. Derfor er det bare endnu mere irriterende, når en ung hvalp kopierer vores oversigt, så den er 100% identisk.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:
Det tolker jeg som om, at du har en god chance ved en evt. retssag. På den anden side kan enhver jo finde frem til de samme oplysninger og lave listen selv - og at den så måske ender med at se ud som din, kan være et udtryk for, at det er den mest logiske måde at opstille oplysningerne på.

Hej Lasse,

Yes, men den vil aldrig blive 100% identisk, medmindre man kopierer. Jeg laver endda små variationer i vores egne, for at de skal adskille sig mere fra hinanden. MicroSD og Micro-SD, 8 MP og 8 megapixel, netop derfor kan det ikke være tilfældigt, hvis alle specifikationsoversigterne er enslydende.

Og tak for henvisningen Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan se at det er fra din side så gør noget ved det.
Jeg har selv bøvlet med at to sider tydeligt har omskrevet mine artikler, og jeg må sige at når man bruger x antal timer på en unik artikel er det lidt surt bare at se at den bliver omskrevet. Det må også betyde bare lidt efter google har strammet op. Måske du istedet kunne få et ankerlink i stedet for at skulle gå og bruge kræfter på politi mm.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Høy:
Hvis du kan se at det er fra din side så gør noget ved det

Det har jeg allerede gjort, jeg skulle bare lige have bekræftet, at jeg rent faktisk havde en sag, hvis de ikke tager min høflige henvendelse alvorligt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres specifikationer passer ikke. En galaxy s 2 kommer med en 1,2 ghz dualcore processer, og ikke 1 ghz som der står der på billedet..

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers et ret så pænt stykke arbejde i laver med alle de specs på alle de enheder.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)