Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pinterest - succes eller fuser?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Der har været en del 'hype' om det nye sociale medie pinterest.com

Jeg har tilmeldt mig så jeg kunne se hvad det dur til - se fx mit board her titu.dk på pinterest

Hvis i ikke lige ved hvad det går ud på skulle i tage at se denne film der forklarer hvordan man kan få brugere til at 'pinne' ens produkter

Min vurdering er:

  • Primært billeder - max 500 tegn pr pin

  • En mellemting mellem facebook og twitter. Uden alle statusopdateringerne på facebook (fx status pt: jeg skal måske på toilet men jeg gider ikke)

  • Mulighed for flere boards(emner) pr bruger, hvor twitter kun har et.

  • Det er nemt at bruge

  • Let at uploade fra mobiltelefon

  • Det er ikke tilladt at reklamerer for ens egne produkter på siden.

  • Pinterest har en god integration med både facebook og twitter, så man skal ikke opbygge et helt nyt netværk af followers for at komme igang.

Jeg tror det bliver en succes fordi det rammer den gruppe brugere der mener at facebook er for plat og overfladisk og samtidig er twitter for meget "kloge åge"

Jeg ser det mest som en 'familien danmark' udgave af twitter. De små 'pins' minder om tweets, men man behøver ikke tænke så meget over teksten man skriver.

Hvilken vej tror du det går, bliver pinterest en succes eller en fuser?

mvh

Lars Kristensen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror også at det bliver en succes. Min forlovede bruger næsten ikke Facebook efter at hun kom på Pinterest. Hun deler billeder med vennerne der istedet.

Jeg er så småt begyndt at smide lidt billeder på, og der er lidt sjovt at folk jeg ikke kender re-pin'er mine billeder. Det virker meget mindre privat end andre sociale medier.

Jeg tror meget snart at de vokser ud af de små lokaler i Palo Alto. De søger ihvertfald flere folk. Jeg kørte forbi forrige weekend for at se deres hjemsted.

Min side er her: http://www.pinterest.com/carstenjacobsen

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 77
Fra  eAcces Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget interessant, har set flere benytte sig af det, kunne være man skulle kigge nærmere på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se idéen med Pinterest og for mig er det lidt en blanding af Facebook og Tumblr - nok mest Tumblr.
Men har svært ved at se, hvordan det kan slå Tumblr.

Har selv en bruger på Pinterest, hvor jeg ligger mine billeder op, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal foretage mig, når jeg har lagt alt hvad jeg har op :P

http://pinterest.com/andersrosenberg/

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Pinterest privat som en måde at bogmærke (og dele, men det er mindre væsentligt) links til spændende sider. At linksene er billeder,  betyder, at jeg med det samme kan se hvad det handler om.  Pinterest har næstet erstattet min brug af Bookmarks/Favoritter i min browser.

Jeg tjekker Pinterest flere gange dagligt, for at se hvad andre har pinnet, og der er ikke en dag, hvor jeg ikke falder over et eller andet genialt grafisk design, papirsklip, DIY, indretning, kreahalløj, eller andet guf.

Jeg vil anbefale alle som har en virksomhed som egner sig til visualisering, at få en profil der. Det kunne være en grafiker, designer, fotograf, kreablogger, frisør, indretningsdims,  madblogger, you name it.

Jeg synes det er genialt og meget inspirerende, og er sikker på, at det bliver stort.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Det er nogle seje biler du har på siden.

Jeg blev bedt om at forslå en kategori til mappen - det er hermed gjort.

mvh

Lars

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er klart potentiale for Pinterest - særligt for det kreative segment. Samt subkulturer og personer der gerne vil skille sig ud.

Hvis man ser statistikken, så er Pinterest ikke i nærheden af de andre sociale medier - størrelsesmæssigt:

Facebook: 901 million monthly active users via Facebook
Twitter: over 500 million users via Twopcharts
Qzone: 500 million active users via China Internet Watch
Sina Weibo: over 300 million users via Bloomberg Businessweek
Renren: over 170 million users via iResearch iUser Tracker
LinkedIn: 150 million members via LinkedIn
Google Plus: 170 million “people who have upgraded” via Google
Tumblr: 54 million blogs via Tumblr
Instagram: 50 million users via CNET
Tagged: 20 million unique monthly users via Tagged
Foursquare: over 20 million users via Foursquare
Pinterest: 10.4 million registered users via TechCrunch
Posterous: 3.9 million members via SF Gate
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)