Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter ved overførsel til Kina?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fordeles bank udgifterne normalt mellem forhandler og kunde ved overførsel i forbindelse med køb af varer i Kina?

Alle udgifter afholdes af mig som køber.

Udgifter deles, betales i DK af afsender - i udlandet af modtager (SHA)

Eller betales af modtager i udlandet? (Kunne jeg ikke forestille mig Smile )

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo helt op til hvad du har aftalt med sælger!

Nu er der jo generelt tale om ret små udgifter så lav ikke den store ballade ud af det. Frremgår der intet af Jeres aftale så vælg: Udgifter deles, betales i DK af afsender - i udlandet af modtager

 

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Gennem Nordea betaler jeg 40kr for at overføre til Kina.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Min erfaring siger at Kineserne altid bliver overrasket over de gebyrer, deres bank tager for internationale overførsler.

Gebyrerne kan være helt op til 50 USD. Det er de ikke så glade for, men det afhænger selvfølgelig af størrelsen på din ordre.

Vil du gøre dem glade, så betaler du alle gebyrerne. Vil du ikke betale dem, så husk dem på, at deres bank tager gebyrer.

 

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

kenneth:

Gebyrerne kan være helt op til 50 USD. Det er de ikke så glade for, men det afhænger selvfølgelig af størrelsen på din ordre.

Vil du gøre dem glade, så betaler du alle gebyrerne. Vil du ikke betale dem, så husk dem på, at deres bank tager gebyrer.

Det må have været nogle meget uerfarne kinesere du har handlet eller også prøver de bare at vride endnu flere penge ud af dig. (kinesere er ikke dumme )

Det handler altså ikke om at gøre nogen glade, dette er BUSINESS,  så står der ikke noget i handelsbetingelserne må kineserne selv betale deres bankgebyrer

DU SKAL AlDRIG vælge at betale gebyret for kineserne da du ikke kender gebyret størrelse før det er for sendt.

 

Ravn

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

kenneth:

Gebyrerne kan være helt op til 50 USD. Det er de ikke så glade for, men det afhænger selvfølgelig af størrelsen på din ordre.

Vil du gøre dem glade, så betaler du alle gebyrerne. Vil du ikke betale dem, så husk dem på, at deres bank tager gebyrer.

Det må have været nogle meget uerfarne kinesere du har handlet eller også prøver de bare at vride endnu flere penge ud af dig. (kinesere er ikke dumme )

Det handler altså ikke om at gøre nogen glade, dette er BUSINESS,  så står der ikke noget i handelsbetingelserne må kineserne selv betale deres bankgebyrer

DU SKAL AlDRIG vælge at betale gebyret for kineserne da du ikke kender gebyret størrelse før det er for sendt.

Jeg ved ikke, hvor mange kinesere du har handlet med Hr. Ravn. Jeg ved godt at Kinesere ikke er dumme, og det er nu heller ikke fordi jeg nogensinde har prøvet at blive bedt om at betale gebyret.

Jeg har dog prøvet et par gange, hvor leverandøren bliver overrasket over at der tages et gebyr for en direkte overførsel.

Det er måske mig der har fået en forkert opfattelse, men jeg fornemmer at trådstarter skal placere en mindre ordre, og der behøver slet ikke at være nogen standard betingelser udover det i aftales på mail. Så kan du kalde det useriøst, hvis du vil, men det fungerer nu meget godt ved mindre ordrer. Skal du bestille en container eller to, er der selvfølgelig lidt mere arbejde i det, men så er gebyret heller ikke noget problem (Det bør det ikke være).

I øvrigt arbejder kineserne ikke med ret høje avancer på deres produkter, de sælger til gengæld mange stk. Nogle gange bare ikke nok, hvilket vil sige at der skal ske meget få ting, inden det bliver en mindre god handel for dem.

Lige en sidste ting. Jeg håber bestemt ikke at trådstarter nogensinde kommer til at adoptere - DET HER, DET ER BUSINESS, money is all that matters og hvad man ellers kan finde på af seje udtryk.

Det handler ikke om at være en hund for sin Kinesiske leverandør, men lur mig lige om det ikke er let for din kinesiske leverandør at cutte forbindelsen, hvis de ikke kan lide dig. Det skader ingenting at tage den menneskelige side med i sin BUSINESS... Dem du handler med er også mennesker.

Alt i alt kommer det an på, hvor meget du regner med at skulle engagere dig i din leverandør. Skal du kun handle hos ham én gang.. Kan du jo gøre, hvad du vil... Velvidende at, hvis du laver noget dumt, så går det muligvis udover din efterfølger. Skal du handle med ham flere gange, kan du lige så give lidt, så får du det også igen.

Det blev et langt indlæg over maks. 50 USD. :)

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kenneth:

Lige en sidste ting. Jeg håber bestemt ikke at trådstarter nogensinde kommer til at adoptere - DET HER, DET ER BUSINESS, money is all that matters og hvad man ellers kan finde på af seje udtryk.

Det handler ikke om at være en hund for sin Kinesiske leverandør, men lur mig lige om det ikke er let for din kinesiske leverandør at cutte forbindelsen, hvis de ikke kan lide dig. Det skader ingenting at tage den menneskelige side med i sin BUSINESS... Dem du handler med er også mennesker.

Undskyld mig men sikke da en gang naivt snak du kommer med. Det  er BUSINESS for kinesere, der er villige til at sælge hvad som helst (bl,.a forgiftet mælk)  snyder når de kan komme afsted med det.

Tro ikke at du får de rigtigt gode priser hos nogen kinesisk leverandør før du har lært dem at kende rigtigt godt, hvilket kun kan ske ved at møde dem personligt. 

At kinesiske firmaer der eksportere ikke skulde være klar over at bankerne tager gebyr for pengeoverførsel lyder ikke troværdigt i mine øre.

 

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Undskyld mig men sikke da en gang naivt snak du kommer med. Det  er BUSINESS for kinesere, der er villige til at sælge hvad som helst (bl,.a forgiftet mælk)  snyder når de kan komme afsted med det.

Tro ikke at du får de rigtigt gode priser hos nogen kinesisk leverandør før du har lært dem at kende rigtigt godt, hvilket kun kan ske ved at møde dem personligt. 

At kinesiske firmaer der eksportere ikke skulde være klar over at bankerne tager gebyr for pengeoverførsel lyder ikke troværdigt i mine øre.

Tja, jeg har hørt alle historierne om kineserne, og har også været der et par gange, men uvidenheden (Som du kalder naivitet) kan skyldes flere ting. Det kan være at de normalt handler via handelsportaler, du har fået en mindre informeret medarbejder eller noget helt tredje.

Bare fordi noget virker indlysende, behøver det jo ikke at være det. Jeg har f.eks. talt med to kinesere fra samme virksomhed, fra samme kontor, på samme tid. hvor den ene siger én ting, og den anden siger noget andet. Verden er ikke så sort og hvid, som du forsøger at gøre den.

Der er masser af brådne kar i Kina, men det er der bestemt også herhjemme og alle andre steder. Det betyder ikke at alle Kinesere er pisse ligeglade, og at det KUN er business. Som du selv siger, skal forholdet være godt, er du nød til at møde dem. Det er klart.

Anyway, nu vil jeg ikke bruge mere tid på det her.

Trådstarter (Hvis du stadig læser med), som udgangspunkt er det altid bedst og mest fair at dele udgifterne til banken (Du betaler her og de betaler der). Når alt kommer til alt er det deres ansvar at sætte deres priser korrekt.

Hvis du har spørgsmål, du mener, jeg kan hjælpe med, så send gerne en PM.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

kenneth:

Trådstarter (Hvis du stadig læser med), som udgangspunkt er det altid bedst og mest fair at dele udgifterne til banken (Du betaler her og de betaler der). Når alt kommer til alt er det deres ansvar at sætte deres priser korrekt.

Det var jo så det jeg startede med at sige i midt første indlæg!

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)