Gebyrerne kan være helt op til 50 USD. Det er de ikke så glade for, men det afhænger selvfølgelig af størrelsen på din ordre.
Vil du gøre dem glade, så betaler du alle gebyrerne. Vil du ikke betale dem, så husk dem på, at deres bank tager gebyrer.
Det må have været nogle meget uerfarne kinesere du har handlet eller også prøver de bare at vride endnu flere penge ud af dig. (kinesere er ikke dumme )
Det handler altså ikke om at gøre nogen glade, dette er BUSINESS, så står der ikke noget i handelsbetingelserne må kineserne selv betale deres bankgebyrer
DU SKAL AlDRIG vælge at betale gebyret for kineserne da du ikke kender gebyret størrelse før det er for sendt.
Jeg ved ikke, hvor mange kinesere du har handlet med Hr. Ravn. Jeg ved godt at Kinesere ikke er dumme, og det er nu heller ikke fordi jeg nogensinde har prøvet at blive bedt om at betale gebyret.
Jeg har dog prøvet et par gange, hvor leverandøren bliver overrasket over at der tages et gebyr for en direkte overførsel.
Det er måske mig der har fået en forkert opfattelse, men jeg fornemmer at trådstarter skal placere en mindre ordre, og der behøver slet ikke at være nogen standard betingelser udover det i aftales på mail. Så kan du kalde det useriøst, hvis du vil, men det fungerer nu meget godt ved mindre ordrer. Skal du bestille en container eller to, er der selvfølgelig lidt mere arbejde i det, men så er gebyret heller ikke noget problem (Det bør det ikke være).
I øvrigt arbejder kineserne ikke med ret høje avancer på deres produkter, de sælger til gengæld mange stk. Nogle gange bare ikke nok, hvilket vil sige at der skal ske meget få ting, inden det bliver en mindre god handel for dem.
Lige en sidste ting. Jeg håber bestemt ikke at trådstarter nogensinde kommer til at adoptere - DET HER, DET ER BUSINESS, money is all that matters og hvad man ellers kan finde på af seje udtryk.
Det handler ikke om at være en hund for sin Kinesiske leverandør, men lur mig lige om det ikke er let for din kinesiske leverandør at cutte forbindelsen, hvis de ikke kan lide dig. Det skader ingenting at tage den menneskelige side med i sin BUSINESS... Dem du handler med er også mennesker.
Alt i alt kommer det an på, hvor meget du regner med at skulle engagere dig i din leverandør. Skal du kun handle hos ham én gang.. Kan du jo gøre, hvad du vil... Velvidende at, hvis du laver noget dumt, så går det muligvis udover din efterfølger. Skal du handle med ham flere gange, kan du lige så give lidt, så får du det også igen.
Det blev et langt indlæg over maks. 50 USD. :)
/Kenneth