Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er et Professionelt Website Layout ifølge dig?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet så langt at jeg vil have mig en hjemmeside. Jeg har webhotel og domain, men jeg er gået i stå. Hvordan skal jeg lave min hjemmeside, for at se professionel ud.

Jeg har haft et par layouts på tegne-brættet, men enten syntes folk det ligner en gamer-side, eller en fancy side. Jeg vil ikke have et koldt og pro layout, men gerne et lidt *PANG* agtigt, men stadig professionelt udseende.

Nogle som kan skrive noget, som kan give mig et kreativt inblik i hvor jeg skal bevæge mig hen ad? :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vis jeg var dig lave et design der viser hvad du kan lave i seo og design det sælger dig bedste at vise på egen side hvad man kan lave som webmaster

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er altid mega kreativ bår det omhandler andre, men så snart det er til mig selv, bliver alting bare det sværer. Det er virkelig irriterende, fordi man burde jo vide hvad man kan lide, specielt når man deler det med andre?

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug princippet less-is-more! Et design er først færdigt når der ikke er mere at fjerne!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du er ny inden for design af websites, ville jeg nok starte med at lave en hjemmeside, som du synes om! Blæse være med, at den ikke ser prof ud. Det er alligevel ikke sandsynligt at kunne lave en prof side lige når man starter ud.

Et prof. layout giver læseren/brugeren et spontant indtryk af, hvad siden handler om. Skal man først til at lede og læse sig frem, så er det prof'ede gået af.

En prof. hjemmeside er let at anvende. Den er selvforklarende.

En prof. hjemmeside indeholder grafik, som er afdæmpet, så man straks forstår budskab og indhold. Grafikerens egne kreative ideer må ikke skinne igennem, som om grafikeren signalerer: Kan I alle sammen se, hvor dygtig og genial jeg er? Det er simpelthen så amatøragtigt og uprof!

Teksterne skal være fejlfri. Stavefejl og andre kvajere trækker ned lige med det samme.

Man kan godt komme ind på SEO, som Mikael gør det, men jeg tvivler på, at SEO har så meget med en brugers førstehåndsindtryk at gøre.

Tag på surftur rundt til andre sites for at se, hvordan andres hjemmesider ser ud, inklusive sider, der ser professionelle ud. Du kan også google webdesign, for så vil du besøge mange designer-websites og lære noget om, hvordan det IKKE skal gøres...

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal være blåt! Bare tænk på IBM, Nykredit og Amino

Derudover er jeg selv ret vild med polkaprikker - men det er jo også på mode for tiden! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hemmeligheden ligger mange gange i detaljerne. Lav et "Koldt og pro. design"  pep det op med små detaljer som skygger, nuancer, gode billeder mv. Og så brug nogle kraftige pangfarver som en rød tråd. Cool

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Når jeg skal designe en side starter jeg ofte med slet ikke at tænke design. Start med at tænk funktioner og kun funktioner og skriv endelig en masse ned. Når du så kender dine funktioner og ved hvad sitet skal kunne så begynd at tegne et wireframe som beskriver hvordan siden håndtere hver enkelt funktion. Så ender du tit i en situation hvor du ikke skal sidde og tænke over om det ligner et fancy site eller et gamer site fordi det ligner præcis det, det skal være.

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Whow, Sådan har jeg slet ikke tænk på det. Jeg er meget grafisk læggende, så jeg går utrolig meget op i grafiske detaljer, og så tilpasser jeg som regel siden der til. Det er sjællendt jeg antager noget ud fra hvad det skal kunne fra starten. Det er som regel noget jeg tilpasser med vejen :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men hvad er godt design uden funktion? :) Jeg holder af at lave en lang liste hvor jeg starter fra en ende:

Mulighed for at logge ind
Mulighed for at oprette bruger
Mulighed for at søge i artikler
Etc.

Og så fra en ende af tænke hvordan sørger jeg for brugeren nemmest logger ind, nemmest søger artikler osv.

I mit hoved er design kun et redskab til at kommunikere dine funktioner bedst muligt.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)