Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Privat konto?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:
Min er så ikke en erhvervskonto, bare en privat konto med virksomhedens NemKonto tilknyttet
Hvis det er din eneste konto så er det jo en pligt at de skal gi dig en Nemkonto og den rækkker også langt, men ved ex Nets aftaler og visse andre ting, kan der kræves erhvervskonto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:
Jeg gik simpelthen bare i banken med registreringsbeviset, og nu skal jeg så derind i næste uge og underskrive at de må sætte min virksomheds NemKonto til den konto jeg har valgt skal tilhøre virksomheden.

Langt for mig at gå fra Århus til Skanderborg, så det blev elektronisk ... men også super nemt. Skal dog siges at jeg er "god" kunde i banken, så de havde bare fået sparket hvis de ikke vil oprette en konto.

Min står bare som en "forretnings konto u. kredit" ... om den kan mere eller mindre, har jeg ingen ide om ... logger i hvert fald stadig ind med min private nemid når jeg skal se konto oplysninger, så det er nok ikke en "full blown erhvervs konto" som der måske snakkes om i denne tråd.

Jeg tror så jeg må have fat i banken, da jeg jo skal have angivet den konto som "nemkonto" for firmaet.

OMG ... hvorfor kan det lort ikke gøres online. :-(

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:
Min er så ikke en erhvervskonto, bare en privat konto med virksomhedens NemKonto tilknyttet
Hvis det er din eneste konto så er det jo en pligt at de skal gi dig en Nemkonto og den rækkker også langt, men ved ex Nets aftaler og visse andre ting, kan der kræves erhvervskonto

vh

Det lyder jo så ikke til det er hans eneste ... antager han også har en pribat med nemkonto tilknyttet den konto ... og så endnu en konto til hans firma, hvor hans firma nemkonto så er tilknyttet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

syska:

Cookie:

Kristoffer - Serverfruit:
Min er så ikke en erhvervskonto, bare en privat konto med virksomhedens NemKonto tilknyttet
Hvis det er din eneste konto så er det jo en pligt at de skal gi dig en Nemkonto og den rækkker også langt, men ved ex Nets aftaler og visse andre ting, kan der kræves erhvervskonto

vh

Det lyder jo så ikke til det er hans eneste ... antager han også har en pribat med nemkonto tilknyttet den konto ... og så endnu en konto til hans firma, hvor hans firma nemkonto så er tilknyttet.

Korrekt - har en privat konto med tilknyttet NemKonto til firma og så nogle andre private konti til andre formål. Deriblandt en til privat NemKonto.

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Hvilken bank bruger du? 

Kan I anbefale nogle banke hvor det er muligt at tilknytte privat virksomhed NemKonto til privat bank konto? Jeg spurgt om det i Danske Bank og de sagt jeg må det ikke og jeg skal oprette separat firma konto.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nok en gammel tråd, du har fundet frem her. Vil normalt anbefale at starte en ny.

Vi har sådan en "privat" konto i Fynske Bank. Men det drejer sig om en enkeltmandsvirksomhed. Tror ikke, den går for Aps eller anden selskabsform.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

KBR82:

Hej Kristoffer

Hvilken bank bruger du? 

Kan I anbefale nogle banke hvor det er muligt at tilknytte privat virksomhed NemKonto til privat bank konto? Jeg spurgt om det i Danske Bank og de sagt jeg må det ikke og jeg skal oprette separat firma konto.

check en tråds alder inden du svarer. Loven tillader du bruger en personlig konto til personlig virksomhed men den kræver også, at dit CVR tilknyttes som ekstratilknytning ud over CPR som NemKonto for dit CVR og det er der idag mange (flest) banker der helt enkelt ikke vil - og så står den på erhvervskonto og igen bestemmer banken om den vil give det eller ikke

Er du et selskab må man KUN bruge ren erhvervs - men personlig virksomhed MÅ - blot siger de fleste banker i 2016 nej - med mindre man er en meget god personlig kunde

Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/bank-fa-en-god-forbindelse-fra-start.html  og vær klar med alle de dokumentation de beder om så det ikke bliver et unødigt problem

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)