Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Privat konto?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John :-)

Jeg ved det godt med privat konto, at banken ikke må nægte mig en nem konto fordi jeg er i RKI, jeg har også klaget og fik medhold! Jeg syntes bare ikke at det er ok, at det skal være så besværligt at oprette en erhvervskonto uden kredit - om ikke alt andet lige så kæmper jeg en kamp for at overholde mine aftaler med kreditorer, men 1 gang RKI og så hænger man der 5 år uanset om der er lavet nye aftaler. Hvis vi skal have gang i økonomien i DK, så skal bankerne ikke spænde ben, det er ikke fair! 

Alle fortjener en chance også selvom det kan være svært - det er jo ikke kreditter de skal give, men en konto som man kan bruge for at tjene penge og de tjener jo også på det, selvom de ikke skal give kreditter, de har jo over årene været med til at indfører gebyr på gebyr, så umiddelbart kan jeg ikke lige se hvad risiko de har ved at oprette en erhvervskonto.

Nå men tak for dit svar og ja.. Jeg ved godt at er man havnet i RKI så er man så godt som færdig, med renter og gebyr og inkasso, samt udgifter til advokater og ligende, så stiger ens gæld så meget at det næsten er umuligt at komme ud af den igen - derfor undre det mig at at det skal være så svært at rejse sig igen, det er urimeligt! En ting er at man er bevist om at det er dyrt ikke at overholde sine aftaler, men en halt anden ting er det at man skal nægtes at kunne tjene penge nok til at kunne betale sin gæld!

Nå men det var endelig ikke derfor jeg startede med at svare på tråden - Blot for at komme med et indspark om at det er meget svært eller skrevet på en anden måde umuligt at komme op på en rimeligt indtjeningsmulighed så alle kan få det de har krav på.

Tek for dit svar og god dag :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et eller andet sted mener jeg at regeringen burde stille nogen flere krav til bankerne således det er lettere at få en erhvervskonto for ny iværksætter. Specielt lige for tiden hvor der er brug for flere iværksættere osv.

Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Championsport Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.
Det burde bestemt ikke være så svært, at få lavet sig en forretningskonto. 

Championsport - Salg af kvalitets kampsportsudstyr. Søger du bokseudstyr som boksehandsker, MMA handsker? Besøg http://championsport.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:
Et eller andet sted mener jeg at regeringen burde stille nogen flere krav til bankerne således det er lettere at få en erhvervskonto for ny iværksætter. Specielt lige for tiden hvor der er brug for flere iværksættere osv

ikke en uforståelig tanke, men jeg mener den har været oppe i flere udvalg, og da det jo vil omfatte folk fra RKI osv - så mener jeg udgangen hver gang har været, at det jo ikke bliver andet end den nemkonto som bankerne er forpligtede til at give alle - da en erhvervskonto jo vil være totalt udvandet, hvis man forestillede sig, at der ikke kunne udstedes ret til at betalt moms over den, ikke dankort, kun hæve kort til banken eller måske visa elektron - og med et produkt som vil være helt lig med det som bankerne er forpligtet til at gi alle - vil det være nytteløst at kræve at bankerne skal gi to konti med helt totalt samme begrænsninger, så jeg tror ikke den kommer.

Derimod tror jeg, at alle der ikke er i RKI eller personlig konkurs eller har store usikrede private lån, ikke har et par tvangsopløste selskaber i den nyere historik osv KAN få en erhvervskonto - forudsat de går i samme bank som de har deres private konti - og de få tilfælde der ikke kan få det, vil jeg mene kan få erhvervskonto i EN eller anden bank ved at søge lidt rundt, ved at tage privaten med.

Jeg tror ikke regeringen ændrer noget eller står med redningskrans til de som er endt i RKI - MEN - der sker da intet ved at I som mener det, skriver til finansministeren eller en fra et parti I føler tilhørsforhold til, eller div. interesse organisationer. Jeg har ofte kommunikeret både skatte lov, pensionslov og andet, med ordførerne fra partierne, og altid fået gode svar der viser, at de gerne tager mod forslag, og da ind imellem også bruger dem. Love kan godt udspringe af krav fra folk og interesse organisationer.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja de er forpligtet til at give nemkonto til alle - private. Men ikke til erhverv, og det var mere det min kommentar var til - at man som minimum burde stille krav til banken om at de er forpligtet til at tilbyde ihvertfald en basis konto til erhverv med hævekort, nemkonto og netbank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michel Moore:
Ja de er forpligtet til at give nemkonto til alle - private. Men ikke til erhverv, og det var mere det min kommentar var til - at man som minimum burde stille krav til banken om at de er forpligtet til at tilbyde ihvertfald en basis konto til erhverv med hævekort, nemkonto og netbank
¨jeg er ikke som sådan uenig - men hvad er forskellen fra den nemkonto de i forvejen har krav på som person og som kan køres til ervherv med alle de begrænsninger der kan være på den -

Hvad er forskellen på en "erhvervskonto" som jo intet har med erhvervskonto at gøre i realiteten - hvis den kun er hævekort og netbank (mod betaling endnu en gang) og så deres private nemkonto? Ingen?? og så gør det ingen forskel

Jeg tror ikke på krav i forhold til selskaber som ApS - men JA - tag kampen med politikerne I som mener den kan føre til noget, for mange vil da forstå kampen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skrev til mail til min bank ( Nordea ) de bad mig sende de papirer jeg fik da jeg oprettede firmaet ved SKAT, da det er et krav.

Derefter skulle jeg underskrive nogle papirer de sendte til mig og sende tilbage, derefter fik jeg oprettet min konto.

Ingen problemer what so ever, udover den tid det tog at sende frem og tilbage.

Nu mangler jeg bare at den skal markeres som min "nemkonto" så SKAT og andre offentlige enheder har et sted at udtale penge hvis dette skulle være nødvendig.

Jeg har slet ikke oplevet nogen problemer.

mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik simpelthen bare i banken med registreringsbeviset, og nu skal jeg så derind i næste uge og underskrive at de må sætte min virksomheds NemKonto til den konto jeg har valgt skal tilhøre virksomheden.

Så nemt kunne det gøres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det passer helt med min opfattelse. Har man ikke på forhånd en dum tung gæld og bruger man den bank man har sit private i, så får man erhvervskonto i laaaangt de fleste banker. Har man gæld - været konkurs, endnu værre er i RKI, så er det op ad bakken, men har man holdt sine aftaler med banken privat, så stikker langt de fleste en erhvervskonto ud, og det kunne også bare mangle andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det passer helt med min opfattelse. Har man ikke på forhånd en dum tung gæld og bruger man den bank man har sit private i, så får man erhvervskonto i laaaangt de fleste banker. Har man gæld - været konkurs, endnu værre er i RKI, så er det op ad bakken, men har man holdt sine aftaler med banken privat, så stikker langt de fleste en erhvervskonto ud, og det kunne også bare mangle andet

vh

Min er så ikke en erhvervskonto, bare en privat konto med virksomhedens NemKonto tilknyttet.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)