Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Privat konto?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har været meget klar over for dem, og sagt det skal være en simpel firma konto. 

Der er tale om Nordea bank.

Har haft samtaler med dem, og fortalt dem at der ikke er tale om lån eller noget andet.

Men de er meget bestemte og stiller utrolig mange betingelser for at få oprettet en sådan konto.

I frustration har jeg derfor valgt at opgive firmakontoen lige pt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken skal ha visse oplysinniger - og ja hvidvaskning er en del af problematikken, sepcielt ejerforhold o.l.. Det er dog ikke særligt omfattende og ex Nordea har oprettet for folk jeg arbejder med, uden noget større besvær, forudsat det er en konto og ikke en kassekredit vi taler om, for er det lån du skal have, så ser sagen jo naturligvis helt anderledes ud.

Nu er det jo også sådan, at det som kan gøre livet nemmere for dig er at ha en særskilt konto som alt CVR kører over, og som person kan du oprette en personlig konto mere, en budget konto, en opsparingskonto - you name - whatever - og bruge den til dit cvr hvis ikke banken protesterer, og så kan du lettere følge dine CVR posteringer op mod bankkonto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

AA:

Ja, jeg har været meget klar over for dem, og sagt det skal være en simpel firma konto. 

Der er tale om Nordea bank.

Har haft samtaler med dem, og fortalt dem at der ikke er tale om lån eller noget andet.

Men de er meget bestemte og stiller utrolig mange betingelser for at få oprettet en sådan konto.

I frustration har jeg derfor valgt at opgive firmakontoen lige pt. 

Sjovt mit eksempel er fra samme bank!

Ja visse små informationer er ok, men ting som forretningsplan, budgetter etc. virker total overkill for en lille start-up der f.eks. bare skal sælge service, eller arbejde med affiliate eller lign. hvor kassekredit ikke er nødvendigt.

Fra Nordborg
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Mai Teknik og Data Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhhhh hvad mener du med at det ikke koster noget?

Jeg står i samme situation og min bank vil have 40 kr/måneden bare for netbank adgang til en erhvervskonto og hvis jeg kigger på de fleste andre bankers hjemmesider så er billedet det samme at det koster penge.

Jeg vælger nok at få lavet en privat konto i stedet. Den eneste ulempe jeg umiddelbart kan komme i tanke om er at det så er mit navn der står som modtager ved bankoverførsler og ikke mit firmanavn.

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Start hellere end virksomheds konto. Det er meget nemmere at holde styr på.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Cookie også er inde på, er det bare vigtigt at have en særskilt konto. Det kan sagtens være en privat konto, som herefter udelukkende bliver brugt til dit firmas transaktioner. Hvis du allerede har en ekstra konto, som du - bare et tænkt eksempel - lægger 100 kr. ind på til julegaver hver måned, så kunne du i princippet lige så godt omfunktionere den og bruge den til firmakonto i stedet.

(- Så må du lægge de 100 kr. i en sparegris i stedet Cool)

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke have særskilt erhvervsaftale til netbanken, eller oprettes som virksomhed med særskilte konti. Du kan blot bede om en ekstra konto til dig personligt, så længe det drejer sig om enkeltmandsvirksomhed.

Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst hele tråden og vil da gerne lige komme med et indlæg - Jeg har haft samme spørgsmål til Nordea og jeg kunne overhovedet ikke få en firma konto, fordi der følger en masse service med til sådan en, fik jeg at vide. Jeg overvejer stadigvæk om jeg skal starte op som selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) men da det er næsten helt umuligt bare at få en virksomheds konto / erhvervs konto fordi bankerne stiller så høje krav også selv om jeg overhovedet ikke skal have kredit eller andet, men bare skal have en helt almindelig firma konto som ikke har noget med mine private posteringer og ligende at gøre - Men er man i debitor register eller RKI så kan man overhovedet ikke få en firma konto og selv at skulle skifte bank (privat) er et stort problem - Helt ærlig, det er sku da ikke i orden at behandle mennesker i DK på den måde, når man prøver at rejse sig op, så får man hurtig følesen af at blive sparket så hårdt at det er umuligt - Skal lige sige at RKI / debitor registrering er ikke gammel gæld fra firma / virksomhed, men privat.. Spørge lige i denne tråd - Er der nogle som ved om det er muligt at bruge for eksempel en pay pal konto til virksomhed eller tillader skat ikke det?   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er i alle fald som verden er skruet sammen, er man i RKI uanset privat eller firma, så er det meget vanskeligt at få erhvervskonto - det skønnes formentlig, at det øger risikoen for mere ukontrolleret gæld. Skat som sådan blander sig ikke i hvilken kontotype - men der kan være ting som nets der kræver erhvervskonto - 

Du vil derfor overordnet kunne bruge din private nemkonto til langt det meste som konto til din personlige virksomhed. Helt uden en bankkonto tror jeg det bliver vanskeligt, men bankerne må ikke nægte dig en privat nemkonto - ud fra RKI alene. En Nemkonto har alle ret til, og flere ankenævn kan være behælpelige hvis det er helt umuligt for dig at få en privat nemkonto. 

http://www.finansraadet.dk/bankkunde/oensker-du-at-klage-over-din-bank.aspx

http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside.aspx

Jeg vil dog i alle fald råde dig til at putte alle de penge du på nogen måde kan - i dine private kreditorer så du kan komme ud af RKI, for det er en hindring i rigtigt mange fald, i forhold til at drive personlig virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lovligt og du kan det godt.

Men hvad med bare at bede din privat bankrådgiver om at oprette en ekstra konto til dig privat, også bruger du den til firma, hvis de er så svære at hugge og stikke i.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)