Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat mm. Dansk boende, udenlandsk virksomhed i udland?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rejst meget uden for EU, og har nogle gode udenlandske venner, så for nogle år siden besluttede vi at prøve at lave en virksomhed uden for eu, hvor vi køber danske varer og sælger dem til industrien der.

Som invistering brugte jeg omkring 20.000 dkk af min private beskattede formue (som jeg medbragte i kontanter), til at få gang i det her firma.

År efter år fordobler vi omsætningen og når i 2012 at have betalt vores lager. Jeg forventer at vi tripler i 2013 begynder at have overskud i banken.

Firmet betaler selvfølgelig de skatter og afgifter som det skal i dets hjemland, og jeg står registret som ejer, og på alle skatteindberetninger i det land står der at investor/ejer ikke har fået noget udbetalt overhovedet.

Skal man registrerer sig hos skat omkring ejerskab af sådanne virksomhed, når der aldrig har været nogen form for indtægt? Eller gør man det først ved evt. salg af virksomheden?

Jeg påtænkte egentlig at det kunne være en form for opsparing til man blev ældre og enten valgte at flytte til det pågældende land eller importerer og blive beskattet af det beløb.

Jeg syntes at have søgt alle steder, men kan intet finde. jeg vil selvfølgelig helst gå til skat, frem for de kommer til mig.

mvh/Jørgen

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke med sikkerhed om du skal registrere dine besiddelser hos SKAT men det tror jeg nu ikke. Til gengæld skal alle fremtidige udbytter mv. indberettes men det ved du jo. Evt. udenlandske skatter på udbytterne fratrækkes i den danske skat.

Mht til at flytte til udlandet når du bliver gammel så går den ikke - i hvert fald ikke uden den rigtige planlægning. SKAT lukkede for et par år siden det hul der gjorde det muligt at emigrere til et andet land og cashe ind. Ved fraflytning anses dine aktier derfor for afstået til markedsværdien på fraflytningstidspunktet og du beskattes af avancen. I visse tilfælde kan skatten dog udskydes til det tidspunkt hvor du modtager en faktisk betaling i form af udbytte eller salg, men jeg er ikke sikker på om dette kun gælder ved fraflytning til et andet EU-land.

/Banditten

Tilmeldt 16. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, og tak for hurtigt svar...

Jeg tror alligevel at jeg tager alle skatteregistreringer og årsrapporter med pågældende lands autoritære stempler mm. med retur til Danmark, kontakter skat for et møde. her kan jeg så forelægger dem situationen, og få bekræftet skrifteligt for min færden udenlands. Jeg har som sagt intet imod at betale min skat, men lidt surt hvis man får en kæmperegning for noget man ikke har fået :)  (og venter jeg, kan den måske blive endnu større)

Men endnu engang tak for svar og god weekend!

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jo i hvert fald aldrig skade (-:

Det er jo også små beløb du skal af med når du aldrig har modtaget noget (i hvert fald fra det selskab)

Go' fortsat fredag!

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal reg. hos skat at du har investeret i denne virksomhed som også du skal hvis du har udenlandske aktier

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig søgning, prøv evt. om "Erklæring V" er det rigtige Tongue Tied

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)