i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Segmentering = større profit og bedre marketing

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Indlæg ialt: 270
Amino Ekspert

Fra Marketing analytiker, ...
Skrevet 16-03-2012 kl. 16:05
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 personer

Det ville være dejlig nemt, men man kan desværre ikke sælge alle produkter til alle kunder – for kunderne har forskellige præferencer og forskellig smag. På markedet for biler vil en segmentering af kunderne eksempelvis vise at nogle kunder foretrække en lille rap VW Polo, mens andre vil foretrække en mere rummelig VW Passat.

Ved at arbejde med markeds segmentering kan du finde netop dét segment, der sætter størst pris på netop dit produkt – og dermed kan du optimere både din virksomheds profit og bæredygtighed.

Som marketing analytiker ser jeg ofte en stor mængde muligheder for proaktiv optimering - blandt andet i relation til segmentering. I denne video får du en grundlæggende intro til markeds segmentering, som måske kan give dig lidt inspiration til, hvordan du kan optimere din marketing indsats:

Verden er befolket med millioner af kunder, med hver deres behov og adfærd. Segmentering handler om at inddele de potentielle kunder efter de ligheder i behov og købsadfærd, der giver mening for netop dit projekt. For man kan selvfølgelig lave sin segmentering efter alle mulige variabler, men segmentering er ikke en øvelse i at hyper-segmentere – en sådan markeds segmentering vil nemlig ofte give dig et uoverskueligt antal forskellige segmenter at håndtere. Derfor handler markeds segmentering snarere om at segmentere efter netop de segmenteringskriterier, der giver mening for netop dit projekt.

Hvis du laver en god markeds segmentering, kan du få et større udbytte af din markedsføring/reklamefilm, et bedre salg og flere penge i kassen.

God arbejdslyst!

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Amino-karma 4.428
Fra Odense
Tilmeldt 16. nov 11
Indlæg ialt: 864

Kristoffer Broholm
Fra UpTablets
Skrevet 16-03-2012 kl. 16:42

Jeg var rimelig godt inde i segmentering, så selve indholdet af videoen var jeg lidt ligeglad med, men jeg synes bare dine videoer er fantastisk gode og underholdende at se alligevel - den høje produktionskvalitet og selvsikre budskaber gør at man er klistret til skærmen mens den kører over.

Super godt lavet :-)

Stifter af UpTablets - Dansk forhandler af tabletPC'er.

Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Amino Ekspert
Lars Grove Mortensen
Skrevet 17-03-2012 kl. 18:42

Kristoffer Broholm:
...jeg synes bare dine videoer er fantastisk gode og underholdende at se...

Tak, mange tak for de rosende ord om mine videoer. Jeg har i øvrigt lige lavet en Facebook side, så det er nemt at få oversigt over mine marketing videoer: http://www.facebook.com/pages/Marketing-analytiker-Lars-Grove-Mortensen/350454958330422

Kristoffer Broholm:
...den høje produktionskvalitet og selvsikre budskaber gør at man er klistret til skærmen mens den kører over.

Super godt lavet :-)

Tak, det glæder mig virkelig, at du synes om den! Jeg skal hermed lade de rosende ord gå videre til min kammerat Thomas, der retteligt fortjener kreditten for produktionskvaliteten af denne video :)

Amino-karma 12
Fra Viborg
Tilmeldt 27. maj 11
Indlæg ialt: 3

Kristian Goul Møller
Skrevet 20-03-2012 kl. 23:16

Endnu en rigtig god video med fine illustrationer. Dog var jeg også bekendt med segmentering, før jeg så videoen, men til de der ikke helt er bekendt med begrebet segmentering og hvad det indebærer, er denne video helt oplagt.

Godt arbejde! Jeg ser gerne flere videoer fra dig Lars. 

Amino-karma 64.628
Fra KOKKEDAL
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 15.358

Mikael christiansen
Fra Poledanser
Skrevet 21-03-2012 kl. 10:41

de videoer er bare super gode,  man lære altid noget nyt, 

pris betyder meget i brancher og hvilken type ens produkt er beregnet i mod,  derved hvilken markedsføring måde der passer dem bedste,  men det ændre sig var også en stor del af videoen

hørte meget om snakket amino.dk,  du rammer plet,  jeg sad også tænkte lidt,  jeg er jo ikke selv super ekspert på alle punkter men kan tit svare rimeligt godt på meget,  men de ekstrem gode ja de er ikke altid aktive og de skriver ikke tit indlæg, det du snakker om måske skulle du have også poste video i hjælp amino.dk denne video siger meget om det

dog tror jeg også den fik mine tanker i gang,  hvad der kunne forbedres her

i alt en god video man lære rigtigt meget af

min udvikling poledanser her  knokler der ud ad da dette års dm pole dans er vigtigt for mig 

Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Amino Ekspert
Lars Grove Mortensen
Skrevet 16-04-2012 kl. 19:26

Kristian Goul Møller:
Godt arbejde! Jeg ser gerne flere videoer fra dig Lars. 

Tak Kristian. Der er skam allerede nye videoer fra mig. Find dem evt. på http://www.facebook.com/marketinganalytiker

Endnu en gang tak for de rosende ord om segmenterings-videoen ovenfor Smile

Amino-karma 2.050
Fra Horsens
Tilmeldt 24. maj 11
Amino Ekspert
Lars Grove Mortensen
Skrevet 21-04-2012 kl. 09:59

Mikael christiansen:
de videoer er bare super gode,  man lære altid noget nyt, 

Tak Mikael. Det glæder mig, at du kunne lide video - og især er jeg glad for, at du kunne få noget brugbart ud af den.

Mikael christiansen:
hørte meget om snakket amino.dk,  du rammer plet,  jeg sad også tænkte lidt,  jeg er jo ikke selv super ekspert på alle punkter men kan tit svare rimeligt godt på meget,  men de ekstrem gode ja de er ikke altid aktive og de skriver ikke tit indlæg, det du snakker om måske skulle du have også poste video i hjælp amino.dk denne video siger meget om det

Tja, måske. Det vil jeg overveje Smile

Mikael christiansen:
dog tror jeg også den fik mine tanker i gang,  hvad der kunne forbedres her

i alt en god video man lære rigtigt meget af

Endnu en gang tak Mikael, mange tak. Det er fedt, når dét man laver, kan give inspiration til andre Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)